Skip to main content
Beantwoord

Wifi met de V10 en SuperWifi punten valt vaak weg, apparaten blijven met 1 SuperWifi punt verbonden

• January 21, 2026
  • 6 reacties
  • 39 keer bekeken

Al enige tijd , vermoedelijk na een update , ervaren wij erg vaak dat de wifi uitvalt . Alle wifi punten branden gewoon groen en online  , maar lijkt dat alle verbruikers op 1 wifi versterker gekoppeld staan. Al in webbrowser van de V10 gekeken maar daar lijkt alles goed te staan. Alleen van de 2 draadloze super wifi punten staan de instellingen niet goed , maar kan deze niet aanpassen.

ook staat de wifi zender van de V10 box zelf uit . 

ik las al op internet dat dit allemaal zou komen door compatibiliteit problemen met super wifi 1 versterkers. 

is dit nog op te lossen . Super wifi punten zijn niet van plek veranderd. 
waren erg tevreden , maar is nu weer rampzalig. 

Beste antwoord door Jasper van KPN

Hoi ​@mawu, je hebt meerdere wifi punten begrijp ik, zijn het allemaal SuperWifi1 punten, of zitten er ook andere apparaten tussen?

Voor de V10 en de SuperWifi punten, welke versie van de software staat erop? Als jouw V10 de KPN Software heeft (te herkennen aan versienummer dat begint met V10 en een foto van het modem op het inlogscherm) kan wifi op het modem aan blijven staan met SuperWifi punten. Dat kan het wifinetwerk ook helpen, als de SuperWifi punten dan anders verdeeld kunnen worden.

6 reacties

Jasper van KPN
Moderator
  • Moderator
  • Antwoord
  • January 23, 2026

Hoi ​@mawu, je hebt meerdere wifi punten begrijp ik, zijn het allemaal SuperWifi1 punten, of zitten er ook andere apparaten tussen?

Voor de V10 en de SuperWifi punten, welke versie van de software staat erop? Als jouw V10 de KPN Software heeft (te herkennen aan versienummer dat begint met V10 en een foto van het modem op het inlogscherm) kan wifi op het modem aan blijven staan met SuperWifi punten. Dat kan het wifinetwerk ook helpen, als de SuperWifi punten dan anders verdeeld kunnen worden.

• Auteur
  • Topper
  • January 27, 2026

• Auteur
  • Topper
  • January 27, 2026

De superwifi hebben alle drie dezelfde firmware versie . Daarvan is er 1 bekabeld aangesloten.

ze staat allemaal online en gesynchroniseerd.

Jasper van KPN
Moderator

Ze hebben allemaal ook de nieuwe software zo te zien, dat is mooi. Die ene die bekabeld is, is dat ook een directe kabel of zit daar iets tussen zoals ik vroeg?

Als je ingelogd bent in het modem (via mijnmodem.kpn) kan je ook naar Instellingen gaan en dan naar Systeem. Daar kan je kiezen om het thuisnetwerk te herstarten. Heb je dat ook al eens geprobeerd?

• Auteur
  • Topper
  • January 28, 2026

De bekabelde zit rechtstreeks op de modem.

van de week ook al alle wifi versterkers terug gezet naar factory instellingen en dan een voor een op modem aangesloten totdat deze volledig was opgestart . 

zal de herstart in de modem eens proberen . Wel al via de app gedaan 

• Nieuwkomer
  • January 30, 2026

Ik heb sinds de update het zelfde probleem maar KPN heeft geen oplossing. Alleen wachten op de volgende update. Ik ben zelf ook aardig thuis in netwerken en dit komt gewoon door een fout in de nieuwe update. Voor de update nooit problemen gehad. Mijn WiFi punt bepaald nu zelf waarmee die wil koppelen en doet dit dus vaak met het modem beneden terwijl hij dit moet doen met het bekabelde Wi-Fi punt op de eerste verdieping. Dit is allemaal niet meer in te stellen op het modem of WiFi punt zelf sinds de update. Ik zit er aan te denken over te gaan stappen naar een andere provider want zit nu al sinds de update in deze problemen. Alles resetten en opnieuw koppelen hielp ook niet en op afstand resetten vanuit KPN ook niet. (ook fijn om 30 devices opnieuw te koppelen waarvan een groot deel alleen 2.4 ondersteund).