Skip to main content
Beantwoord

WiFi moet ondersteund worden door een versterker?

  • January 9, 2020
  • 8 reacties
  • 118 keer bekeken

Net de overstap gedaan

 deskundige monteurs alleen gek dat de WiFi dekking  op de etages slecht is met de V10 in de meterkast beneden 

heb nu ook twee WiFi versterkers opgehangen op advies van de kpn

Met Ziggo niet nodig gehad. Het is gewoon een huis met houten vloeren 

wie weet waarom dat nodig is

tv gaat via het electriciteitsnet Super 

Admin: titel aangepast i.v.m. vindbaarheid

Beste antwoord door Nadia

Hallo @MMaas, welkom op het forum van KPN. Hier helpt de community je graag 🙂 Ik sluit mij aan bij Joep. Tijden veranderen, mensen en dingen om ons heen ook. Veel apparaten zijn tegenwoordig verbonden met het internet. Dit vergt nu veel méér van je modem, die alle apparaten in, en zelfs om je woning moeten verbinden met internet. Het is dus niet zo gek dat je thuis daarvoor ondersteunend apparatuur nodig hebt :)  

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

8 reacties

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • January 9, 2020

Tsja het ene modem is het andere niet. Daar zal het verschil in zitten. Fijn dat de draadloze verbindingsets goed werken. Dat is weleens anders.


  • Auteur
  • Topper
  • January 10, 2020

Kan toch niet de bedoeling zijn dat je WiFi versterkers  moet gebruiken om een beetje behoorlijke WiFi te krijgen 

Heb hierover al spijt van mijn overstap 


Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • January 10, 2020

Vroeger hoefde dat inderdaad niet. Er was niet zoveel wifi in de lucht. Dat is tegenwoordig wel anders. Alles is zo,n beetje op wifi met als gevolg dat het hele wifi netwerk dicht slibt. Het ene wifi signaal verdringt het andere. Dat ik het wifi signaal binnen krijg van mn buren vind ik niet zo,n probleem maar het wifi signaal van 4 huizen verder hoef ik niet.


Nadia
Wijsgeer
  • Oud Moderator
  • Antwoord
  • January 10, 2020

Hallo @MMaas, welkom op het forum van KPN. Hier helpt de community je graag 🙂 Ik sluit mij aan bij Joep. Tijden veranderen, mensen en dingen om ons heen ook. Veel apparaten zijn tegenwoordig verbonden met het internet. Dit vergt nu veel méér van je modem, die alle apparaten in, en zelfs om je woning moeten verbinden met internet. Het is dus niet zo gek dat je thuis daarvoor ondersteunend apparatuur nodig hebt :)  


  • Auteur
  • Topper
  • January 10, 2020

Maar mijn besparing door de overstap ben ik gedeeltelijk kwijt 

De ondersteunde apparaten heb ik gewoon moeten aanschaffen met een korting, maar dit was niet nodig achteraf wanneer ik gewoon bij Ziggo was gebleven 


  • January 10, 2020

Hallo @MMaas , ik kom ook van Ziggo af sinds november 2018 en gebruik de Ziggo powerlines nog steeds voor extra WiFi-ondersteuning en ter vervanging van LAN-kabels. Ook mijn V10 in de meterkast maar red het net wel in huis maar in de tuin en garage/schuur net niet meer en met Ziggo powerlines weer perfecte WiFi.

Ook vorig jaar eens 1 Experia WiFi aangeschaft, maar het nadeel is weer dat de WiFi op de V10 uitgeschakeld wordt en om dat te compenseren heb jij er 2. De Experia WiFi ligt nu bij mij op zolder, zeker na de laatste firmware-update voor mij geen toegevoegde waarde meer.

 

 


  • Auteur
  • Topper
  • January 13, 2020

Bedankt voor de reacties, maar wanneer de beide verstrekkers binnen een verticale afstand tussen de 10 en 15 meter moeite heeft om groen licht te krijgen blijft het raar

Maar goed ik kijk het even aan maar had van de KPN wel een tegemoet kromming verwacht 


Nadia
Wijsgeer
  • Oud Moderator
  • January 13, 2020

Helaas, @MMaas. We helpen graag mee aan het verbeteren van je WiFi in huis. Wanneer nodig, krijg je onder andere korting bij de aanschaf van WiFi Versterkers. Het is even een investering, maar dan heb je ook voor een lange tijd plezier van :) Bedankt voor je bericht.

Als je nog eens een vraag hebt, je weet ons hier te vinden :)