Skip to main content
Nu is het gelukt dit aan te passen maar zie het niet terug bij de wifi op mijn telefoon, wat doe ik verkeerd?

Of moet ik iets opnieuw opstarten?



*Admin: reactie afgesplitst, eigen topic aangemaakt.

Wat heb je aangepast?
Naam van wi fi en wachtwoord heb ik veranderd.
Goedemorgen @DW71, welkom op het Forum!



Wanneer je de naam en het wachtwoord hebt aangepast, zou je deze nieuwe gegevens moeten zien bij beschikbare netwerken. Heb je je mobiele toestel al een keer opnieuw opgestart, en even WiFi uitgeschakeld? En zie je dan de nieuwe netwerknaam, of nog steeds niet? Of zie je nog het signaal met de oude gegevens?



En heb je, bij de Experia Box V10A, zowel de 2,4GHz als de 5GHz naam gewijzigd?
@DW71, ik heb geen reactie meer gezien. Is het je inmiddels gelukt om je WiFi naam weer te geven op je mobiele toestel?
Sorry druk druk.

Nee nog niet gelukt.

Wanneer je de naam en het wachtwoord hebt aangepast, zou je deze nieuwe gegevens moeten zien bij beschikbare netwerken. Heb je je mobiele toestel al een keer opnieuw opgestart, en even WiFi uitgeschakeld? JA

En zie je dan de nieuwe netwerknaam, of nog steeds niet? NOG STEEDS NIET

Of zie je nog het signaal met de oude gegevens? JA NOG STEEDS DE OUDE GEGEVENS

En heb je, bij de Experia Box V10A, zowel de 2,4GHz als de 5GHz naam gewijzigd? BIJ WLAN, HOE WERKT DAT BIJ DE VERSCHILLENDE FREQUENTIES?
@DW71, bij de V10 heb je twee frequenties en het kan zijn dat jouw toestel hier juist wel of niet op werkt. Je kan ze onderscheiden bij WiFi > geavanceerd als je bent ingelogd op het modem. Geef ze eens beide een andere naam (bijvoorbeeld zet bij 5GHZ een 5 erachter om ze uit elkaar te houden) en controleer dan of je het netwerk ziet!

Hoi Susan,

NOg niet gelukt,

bij overview en WLAN staat het wel, maar niet op mijn telefoon, daar blijft de oude netwerknaam zichtbaar /…

Hoe kan dat?


Hallo @DW71 , je zou je draadloze instellingen in je telefoon eens kunnen resetten, toestel uitzetten en daarna weer aan, zie je dan wel jouw wifi naam?

 


Je huidige oude wifi netwerk op je telefoon moet je verwijderen. Anders blijft die daar inderdaad staan ja. 


Het lukt me echt  niet,

@Susan_ Kan ik op een of andere manier prive mailen, zodat ik screenshots kan laten zien?

 


Hi DW71. Screenshots kun je ook gerust hier plaatsen van je scherm, daar staat zover ik weet geen gevoelige info op. 

 Zou je ook je profiel willen aanvullen met alle relevante gegevens en hier een seintje willen geven als je dit hebt gedaan? 


Het lukt me echt  niet,

@Susan_Kan ik op een of andere manier prive mailen, zodat ik screenshots kan laten zien?

 

 

Even lang vasthouden en tikken op "Netwerk vergeten".


@Nick83 dat had ik ook al gedaan,  helaas zonder resultaat 


@DW71, wat raar dat dat niet lukt! Heb je ook de optie van Jan-D getest?

je zou je draadloze instellingen in je telefoon eens kunnen resetten, toestel uitzetten en daarna weer aan, zie je dan wel jouw wifi naam?

Afhankelijk van je toestel kan je dit vinden via instellingen > draadloos en netwerken en dan ergens onder netwerk of instellingen de gegevens resetten.

En misschien heb je de optie om de netwerknaam aan te passen (als je het ingedrukt houdt krijg ik die optie). Want verbinding maakt hij wel, alleen met de verkeerde ‘naam'?


Hoi Susan,

het is nog niet gelukt maar het wordt me wel duidelijker.

bij internet direct bij de bron (router) staat nu wel de goede naam.

We hebben ook een wifi-versterker, bij dat internet staat nog de "verkeerde/oude naam”. Dus mijn vraag hoe kan ik de naam via de wifiversterker aanpassen?


@DW71 ah kijk! Hieronder staat hoe je kan inloggen op de WiFi versterker, afhankelijk van welke je hebt.

WiFi Versterker:

-Koppel de WiFi versterker los en sluit hem opnieuw aan

of
- Log in op de Online Wizard, via dit stappenplan
- Ga naar AP Settings (links in het menu)
- Geef de Wifi Versterker een nieuwe naam
- Na een reset zal dit allemaal weer teruggezet worden 


Experia WiFi:
- Log in op de Experia WiFi, dit doe je door naar het ip-adres te navigeren in je webbrowser (Ga naar http://192.168.2.150)
- Voer naam en wachtwoord in (kan je vinden onderop de Experia WiFi). 
- Klik op instellingen
- Klik op WiFi, netwerknaam (SSID) en wachtwoord wijzigen


He he,

IP-adres lukte niet, maar ik heb het ontdekt via Fing.

Daarna het ik bij instellingen het kunnen aanpassen,

Gelukt!

Bedankt voor je geduld,

Groetjs

 


@DW71, kijk fijn om te lezen dat het alsnog gelukt is. Tot zover graag gedaan, en mocht je in de toekomst nog vragen hebben dan hoor ik het graag ;)


Reageer