Skip to main content

Hallo…

Onze garage staat 17 meter van ons huis. Daar hebben we een mancave gebouwd.  Nu willen we graag daar ook internet (wifi) wat is nu verstandig om te doen? Versterkers of een extra modum in de garage plaatsen of..... ?

Help !!!

Groetjes Ingrid Bosch 

Hoi @Ingrid Bosch, welkom op het forum! Als je in de mancave geen wifi van thuis hebt zou een bekabeld aangesloten wifiversterker hier het beste signaal geven. Je zou dan nog wel een internetkabel naartoe moeten leggen. Op deze pagina kun je meer informatie over onze eigen WiFiversterkers vinden. De SuperWiFipunten kunnen binnenshuis ook draadloos maar over een afstand van 17 meter met een buitenmuur ertussen gaat dát waarschijnlijk geen goede verbinding geven en is een kabel beter. 
edit: als je zelf al wifiversterkers hebt kun je die natuurlijk ook gewoon gebruiken :)


Hallo

De internetkabel is inmiddels geplaatst. Dus die verbind ik nu met mijn modem  in huis. De kabel in de garage verbind ik met een DVS? Dan heb ij wifi in de garage? Moet ik nu nog versterkers of een acces point plaatsen in de garage? Alvast bedankt voor het lezen en het antwoord . Groetjes Ingrid 


U heeft een kabel gelegd naar de garage?? Daar moet dan een Wi-Fi versterker! Als u daar Wi-Fi wilt.


Dus een DVS?


Nee nee daar heb je helemaal niets aan.


Ok. Kun je mij een naam van een wifi versterker geven. Mijn hoofd tolt een beetje, haha... Weet het even niet meer . Beetje blond


Zal ik dan morgen maar reageren:wink: . Even nog een vraag tussendoor. Welk type experiabox heb je?


De Experiabox V10. 

Alvast heel erg bedankt voor het mee denken. Waardeer ik 

Groetjes Ingrid 


Nog ev3n een dingetje. Ik heb ook 3 wifi cubes gekocht. Is dit wat?


Je bent goed bezig!! Ik zou deze nemen. https://m.apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/1364547/starterskit-experia-wifi-2-stuks/?pageCount=1&pos=711 Dan zet je er 1 in de garage en 1 in huis. Bijvoorbeeld naast de tv ontvanger.  Tzt helpen we je fan met aansluiten als je er niet uitkomt.


Welke zijn dan?


Simpel en goed voor weinig geld aan het eind van de netwerkkabel aan te sluiten.
https://www.update.nl/tp-link-archer-c6-draadloze-router-dual-band-2-4-ghz-5-ghz.html

Zowel als router te gebruiken, als WiFi Access Point met extra LAN-poortjes waarop je nog eens meerdere apparaten bekabeld kunt aansluiten. Zelfs een 2e TV-ontvanger.
(Zou je wel een paar klikjes voor de juiste instellingen moeten doornemen).


 


Nou eigenlijk probeer ik @Ingrid Bosch te verleiden tot een mesh netwerk. Anders krijg je weer dat ze op de ene plek wel Wi-Fi heeft en op de andere plek weer niet.


Die router plaats ik dan met internetkabel in de garage? 


Die wifi cubes hebben ook mesh techniek


O die zijn prima. Wel de Wi-Fi van de v10 uitschakelen!!!! Dat is een must!


Nou eigenlijk probeer ik @Ingrid Bosch te verleiden tot een mesh netwerk. Anders krijg je weer dat ze op de ene plek wel Wi-Fi heeft en op de andere plek weer niet.

Voor die ene plek 17 meter verderop heb je maar één WiFi punt nodig.
Maar ze heeft kennelijk al 3 WiFi Cubes.  Dan gebruik je die. (Eentje lijkt me al genoeg).


Dus 1 in de garage aan die nieuwe kabel. 1 in de woonkamer en 1 boven.


Ze heeft helemaal niets gevraagd of info gegeven over woonkamer en boven?
Maar goed ze heeft nu 3 van die Cubes, kan ze het zelf naar wens indelen.


Ok dus als ik het goed begrijp heb ik aan de wifi cubes genoeg?


Je hebt ze al.  Sluit ze aan, dan kom je er vanzelf achter of het voldoende is.
Kunnen wij hier op afstand niet voor je beoordelen.  Afgezien van die 17 meter die je benoemt,
hebben we verder geen enkele notie van de omstandigheden verder bij je thuis. :sunglasses:


Ik heb een mesh systeem door het hele huis en buiten. Ook in de schuur 20 meter verder en ik loop overal zonder ook maar 1 keer opnieuw in te moeten loggen of iets dergelijks.  Vandaar mijn enthousiasme voor het mesh systeem.


Ze kunnen nog retour. Maar als ik dit allemaal lees dan denk ik dat ik er genoeg aan heb. De kabel die ik heb getrokken gaat vd meterkast naar de garage. De garage staat 17 meter achter het huis. Dus ik plaats eencube in de garage (aan mn kabel) 1 bij de achterdeur vh huis en misschien nog 1 dichtbij mij experiabox.  Klinkt dat goed?


Ik vind het super.  Maar de Wi-Fi van de v10 MOET uit. Anders krijg je gedoe.