Skip to main content

Hallo…

Onze garage staat 17 meter van ons huis. Daar hebben we een mancave gebouwd.  Nu willen we graag daar ook internet (wifi) wat is nu verstandig om te doen? Versterkers of een extra modum in de garage plaatsen of..... ?

Help !!!

Groetjes Ingrid Bosch 

Ik heb een mesh systeem door het hele huis en buiten. Ook in de schuur 20 meter verder en ik loop overal zonder ook maar 1 keer opnieuw in te moeten loggen of iets dergelijks.  Vandaar mijn enthousiasme voor het mesh systeem.

Ja inderdaad. Dat lees ik ook.  Mesh systeem. Dat is wat ik zoek. Zou je mij dat willen uitleggen hoe jij dat hebt? Topper  


Hoe die ik dat?:grin: wifi uitzetten op de V10? Krijg ik dan geen problemen in huis?


Die = doe


Nee want als het goed is pakken alle mobiele apparaten straks het ssid van de cubes . Maar die moet je dan wel op alle mobiele apparaten instellen. Daarom adviseerde ik die andere maar die moeten allemaal aan de kabel. De super wifi's zijn helemaal eenvoudig. Dat is echt plug and play. Maar probeer de curves gewoon. Als je ergens tegen aan loopt roep je maar.


Super bedankt. Ik ga er in het weekend mee aan de slag. Lukt het me niet dan kom ik even bij je terug. Heel erg bedankt. 

Ik hoop dat het me lukt 

Weltrusten :smiley:


Ik heb een mesh systeem door het hele huis en buiten. Ook in de schuur 20 meter verder en ik loop overal zonder ook maar 1 keer opnieuw in te moeten loggen of iets dergelijks.  Vandaar mijn enthousiasme voor het mesh systeem.

Ondanks dat ik wel meerdere routers hier heb liggen (bij elkaar 7 stuks) waarvan één WiFi mesh hoofd router, en nog een extra mesh WiFi punt, Is dat meer voor “test” doeleinden.

Één router voldoet in mijn geval voor mijn woning (2 verdiepingen), en reikt ook tot aan de overkant van de straat (18 meter), waar een buurvrouw met medeweten voor een jaar op mijn WiFi heeft “mee gelift”.  (De rest van mijn apparaten is meestal niet eens aangesloten :sunglasses: ).


En dat is nou net het probleem. Juist die zware versterkers. Als ik het netwerk van mijn buren ziet is dat ok maar zie ik het netwerk van drie huizen verder dan sta ik daar voor de deur. Buurman wij moeten even praten.....


Nee hoor, het is gewoon een normale versterking die ik heb.
Dat is namelijk wettelijk vastgelegd en gelimiteerd.  En voldoet er ook gewoon aan.
Betreft geen speciale apparatuur, ook niet speciaal in het vermogen getweaked.

(De buurvrouw moest wel precies op die kant van de woning haar smartphone gebruiken.
Maar was voor haar voldoende voor whatsapp en dat soort dingen).

Overigens pik ik hier meer dan 90 WiFi netwerken op in de 2.4 GHz band.
Niet onderzocht wat het in het 5 GHz bereik is, maar dat is redelijk rustig hier.

Er zitten overigens wel plekken in huis waar de ontvangst een stuk minder is.
Maar op die plekken houdt zich niemand op. De “leefruimten” voldoen prima.