Skip to main content

Ik krijg regelmatig de melding op mijn desktop pc Windows 10 dat mijn wifi netwerk niet is beveiligd:

“This Wi-Fi network uses an older scurity standard that's being phased out. We recommend connecting to a different network.”

Dit is mijn thuis netwerk dus ik wil niet met een ander netwerk verbinden. Ik heb een Experia V10 modem en ik heb al gebeld met de klantenservice om in te loggen op mijn modem, maar daar stonden alle instellingen goed en waren niet verouderd. Daarnaast heb ik nu ook al meerdere keren mijn modem gereset. Dus help, want ik kom nu niet verder en ik word nu wel regelmatig van internet gegooid wat vervelend is tijdens Teams-meetings!

 

alvast bedankt!

Claire

 

@ccdommers

Maakt U soms gebruik van een Wifi USB Adapter op uw desktop PC (dus onbekabeld) ?

Voor zover ik weet kan KPN niet inloggen in jouw modem op afstand :thinking:

Als U zelf kunt inloggen kunt U checken of beveiligingstype WPA2 is geselecteerd.


Heeft u versterkers? 

Dat u "regelmatig van het internet afgegooid word" zal niets te maken hebben met de beveiligingstandaard. Komt waarschijnlijk gewoon door zwak WiFi signaal. Tijdens videobellen kun je beter je laptop of pc bekabeld aansluiten.


@tonymelony klopt ik heb ingelogd met de klantenservice aan de lijn. Zo konden we zien dat ik niet op een verouderde beveiligingsstandaard zat zoals tkip of wep. Ik heb geen wifi USB adapter, zit wel op draadloos internet. 

@Nick83 ik heb idd wel een wifi versterker voor een sterker signaal boven. Mijn laptop staat nu naast het modem en de wifi versterker. Ook als ik bekabeld internet heb, krijg ik deze melding. 


Microsoft stuur mij naar deze website voor meer informatie: https://support.microsoft.com/en-us/windows/wi-fi-network-not-secure-in-windows-10-9170b675-921b-3aa5-7e43-fcb2059d159c


 

@Nick83 ik heb idd wel een wifi versterker voor een sterker signaal boven. Mijn laptop staat nu naast het modem en de wifi versterker. Ook als ik bekabeld internet heb, krijg ik deze melding. 

Welke WiFi versterker heeft u? Wit, zwart, rond of vierkant?

Het kan overigens niet zo zijn dat je zo'n melding krijgt als je bekabeld werkt. Dan word WiFi als het goed is heel niet gebruikt. Zet WiFi op de laptop rechtsonder bij het klokje anders eens handmatig uit.


Hoi @Nick83

Klopt helemaal wat je zegt, met de kabel gaat het goed. Het WiFi icoon blijft wel een waarschuwing tonen maar daar heb je natuurlijk dan geen last van. 

De wifi versterker is wit met ronde hoeken. Denk je dat die mogelijk verouderd is?

Groet 


Hoi @Nick83

Klopt helemaal wat je zegt, met de kabel gaat het goed. Het WiFi icoon blijft wel een waarschuwing tonen maar daar heb je natuurlijk dan geen last van. 

De wifi versterker is wit met ronde hoeken. Denk je dat die mogelijk verouderd is?

Groet 

Je zult op die versterker in moeten loggen en daar vervolgens ook moeten checken of deze op WPA2 staat in gesteld. Inloggen op die versterker kan doorgaans via http://192.168.2.149. Maar hoe het dan verder moet weet ik niet, ik heb deze niet in huis, dus ik kan het je niet vertellen. 


Hoi @Nick83, yes ik heb de wifi versterker eruit gehaald en nu heb ik de waarschuwing niet meer, dus dat probleem is verholpen! Ik ga morgen nog eens kijken of het lukt in te loggen op de wifi versterker of dat ik toch een andere versterker nodig heb.


Kijk dan naar het beveiligingstype en zorg dat die op WPA2 only staat.

 


Nee, u heeft geen andere versterker nodig, alleen even de instellingen aanpassen.