Skip to main content

Ik had eerst via budget thuis KPN internet en televisie. Nu ben ik overgestapt naar KPN zelf. Ik heb een nieuwe modem gekregen en geïnstalleerd. Nu blijft alleen de wifi van de oude modem zichtbaar en hier kan ik ook mee verbinden, ook al is de modem niet eens meer in mijn huis. Hoe kan dit en kan dit opgelost worden?

Verder valt sinds mijn nieuwe modem de wifi vaak uit voor een paar seconden, wat behoorlijk irritant is. Heeft dit mogelijk te maken met de oude wifi en kan dit opgelost worden?

Hi @Keizer28! Welkom op het forum.

Dat het oude wifi netwerk in ons modem is komen te staan is een beetje raar. Weet je heel zeker dat je niet ergens in huis een versterker hebt aangesloten? Of een ander apparaat dat een netwerk uitzend? Of kan het zijn dat je het netwerk wel ziet maar daar geen verbinding mee kan krijgen? Een laptop of computer slaat netwerken op. Ook als die niet meer beschikbaar zijn om verbinding mee te maken. In dat geval is het voldoende om in het apparaat “Netwerk vergeten” te kiezen. 

Mocht je het netwerk op alle apparaten zien, dan is het handig in te loggen op het modem. Dan zie je direct welke instellingen in het modem staan. Doe dit waar mogelijk ten alle tijde met een apparaat dat verbonden is met een internetkabel. 

Hoe je inlogt op het modem zie je:

Kom je er daarmee niet uit, laat het dan hier weten. Dan kijk ik met je mee. 


Hi @Keizer28! Welkom op het forum.

Dat het oude wifi netwerk in ons modem is komen te staan is een beetje raar. Weet je heel zeker dat je niet ergens in huis een versterker hebt aangesloten? Of een ander apparaat dat een netwerk uitzend? Of kan het zijn dat je het netwerk wel ziet maar daar geen verbinding mee kan krijgen? Een laptop of computer slaat netwerken op. Ook als die niet meer beschikbaar zijn om verbinding mee te maken. In dat geval is het voldoende om in het apparaat “Netwerk vergeten” te kiezen. 

Mocht je het netwerk op alle apparaten zien, dan is het handig in te loggen op het modem. Dan zie je direct welke instellingen in het modem staan. Doe dit waar mogelijk ten alle tijde met een apparaat dat verbonden is met een internetkabel. 

Hoe je inlogt op het modem zie je:

Kom je er daarmee niet uit, laat het dan hier weten. Dan kijk ik met je mee. 

@Bram_ Ik kan nog steeds inloggen op het oude netwerk, zelfs op 1 apparaat wordt het als enige netwerk aangeboden.

Ik heb geen wifi versterkers of iets dergelijks .

Als ik ook via jullie app kpn thuis kijk wordt deze ook aangegeven als mijn netwerk. 

Het inloggen op mijn modem lukt mij niet. Ik gebruik het admin wachtwoord op de modem, maar hij geeft aan dat het wachtwoord niet klopt.


@Keizer28 Probeer eens https://192.168.2.254/ als je een pagina krijgt met geen veilige site.
Geavanceerd > Doorgaan
Login het modem. Dan wifi instellingen en zet hem op wifi default.

Je krijgt dan nu de naam en wachtwoord die achterop het modem staat.

Springt hij weer terug na een tijdje. Misschien dan handig dat iemand in Annet even modem terug op fabrieksinstellingen (device sticker) kan doen.


@Pauwerful hier lukt het inloggen ook niet. 

Ik heb via de KPN site ook al een keer gereset naar fabrieksinstellingen en er veranderde helaas niks.


@Keizer28 Andere browser al geprobeerd? Edge Chrome Firefox etc?


Trek de stekker van het modem eens uit het stopcontact. Is het WiFi netwerk dan weg?


@Pauwerful Het inloggen lukt ook niet via andere browsers


@Nick83 Ja dan zijn ze allebei weg en zodra de modem weer aan is, komen ze allebei terug

Het duurde trouwens wel lang voor de nieuwe terug kwam. De oude was gelijk weer terug


@Nick83 Ja dan zijn ze allebei weg en zodra de modem weer aan is, komen ze allebei terug

Het duurde trouwens wel lang voor de nieuwe terug kwam. De oude was gelijk weer terug

Aha, er is dus wel een nieuw netwerk? Is dat hetzelfde als wat achterop het modem staat?

Weet u zeker dat de oude echt weg was? Of misschien nog wel aanwezig maar met melding "internet niet beschikbaar" ofzo? Want dat is logisch uiteraard. 


@Nick83 er is inderdaad een nieuw netwerk, die overeenkomt met wat achter op de modem staat. Het netwerk van de oude modem is alleen ook nogsteeds beschikbaar en kan ik ook nog steeds mee verbinden, terwijl die terug gestuurd is. Er is zelf 1 apparaat die de oude als enige optie aanbied. KPN thuis geeft ook aan dat het oude netwerk mijn wifi is, wat vreemd is.

 


Via de instellingen in de KPN thuis app (tandwiel rechtsboven) kunt u het beheerderswachtwoord vinden. Dit gebruikt u om in te loggen op:

@Keizer28 Probeer eens https://192.168.2.254/ 

Dan kun u de WiFi instellingen van het m9dem bekijken. Wat staat daar ingesteld? 


@Nick83 nu is het inloggen gelukt. Daar stonden beide WiFi netwerken. Nu heb ik default gebruik zoals @Pauwerful zei en nu staan beide frequenties op de nieuwe WiFi netwerk en is de oude weg.

Bedankt voor jullie hulp. Nu hopen dat dit ook helpt bij het wegvallen van de wifi 😊


Het probleem met de wegvallende internet is helaas niet weg. Is hier een oplossing voor? Toen ik een oude modem had (volgens mij v10) had ik stabiel internet. Nu niet, wat erg lastig is met thuis werken en ook erg frustrerend. Het gebeurt bij zowel bekabeld internet als met wifi. Het moet dus aan de modem liggen. Ik heb geen wifi versterkers of iets dergelijks wat het zou kunnen verstoren, ik gebruik alleen het modem. Ik heb alle standaard acties al gedaan zoals de glasvezel 2 minuten uitzetten, modem uitzetten en het terugzetten naar fabrieksinstellingen via jullie website.

Dus is er iemand die mij verder kan helpen? 


Dus is er iemand die mij verder kan helpen? 

Zeker!

@Keizer28 gezien je alle logische dingen al hebt uitgesloten wil ik beginnen met een meting van je verbinding. Wil je om die reden je profiel invullen en hier laten weten wanneer je dat gedaan hebt? Dan kijk ik in de systemen wat ik kan vinden. 


@Bram_  ik heb het profiel ingevuld 

 


@Keizer28 ik heb de verbinding doorgemeten. Wat me direct opvalt is dat ik wegvallende verbindingen zie op 6 augustus. Is er die dag iets aangepast aan jouw kant?

Verder lukt het me niet alles uit het modem uit te lezen. Dit kan betekenen dat er iets mis is. Je gaf in je vorige bericht aan dat je het modem al gereset hebt en het FTU 2 minuten stroomloos hebt gemaakt. Wanneer heb je dit gedaan?

Zou je hier ook eens een screenshot willen plaatsen van de logs van het modem? Die kan je vinden door eerst in te loggen op het modem. Vanuit het beginscherm ga je naar “My modem”, dan “Maintenance” en dan “Logs”.

 

 


 

@Bram_  Is dit wat je bedoeld? Ik heb 33 pagina's aan logs, dit is een voorbeeld van vanmiddag. 

 

Ik heb op 6 augustus een reset gedaan, weet niet meer of dit de keer was dat ik ook de glasvezel had uitgezet (Maar ik denk dat het korter geleden is gebeurt).  En verder had ik op 6 of 7 augustus op default geklikt, zodat ik niet meer 2 verschillende Wifi netwerken zou hebben.


@Keizer28 ik heb voldoende reden om een monteur te sturen. Die komt morgen tussen 13:00 en 17:00 je kant op. Mocht dit tijdstip niet uitkomen, bel dan 0800-0402. Of gebruik de link die je per e-mail van me gekregen hebt. 

Wil je hier na het weekend laten weten of de verbinding stabiel is gebleven? 


Na 2 keer een monteur een V10 modem is het nu opgelost.


@Keizer28 blij dat te horen! Ik zal het topic voor je sluiten. Bedankt voor je geduld!