Skip to main content

Goedemorgen,

 

Ik heb gisteren mijn nintendo switch binnen gekregen. Helaas loopt de verbinding via wifi dramatisch. Ik woon in een apartement en mijn router hangt in de meterkast. De switch lijkt het signaal van de router op te pikken maar verbinden wil niet lukken. De switch verbind alleen als ik tegen de muur ga staan waar de router hangt. Telefoon ed werken wel gewoon op wifi door het hele huis heen.

 

Ik heb al rondgekeken op het forum en verschillende handelingen uitgevoerd:

- switch een statisch ip adres gegeven.

- ports open gezet in de router. 

- switch in dmz gezet.

- beveiliging op wpa2 gezet

 

Maar niets lijkt te helpen. Het gaat hierbij om de experiabox v9.

Heeft iemand hier een oplossing/tips voor?

 

@TimvanC  Welkom op ons Forum!

Vervelend dat de je nieuwe Nintendo Switch geen verbinding kan krijgen met de wifi van de V9.
Ik begrijp allleen de situatie nog niet helemaal. Zodra je tegen de muur staat is er wél een goede verbinding. Als je verder weg bent dan kan hij niet verbinden.
 

  1. Zie je wel de SSID (netwerknaam) als je verder van de V9 vandaan bent?
    1. Zo ja, welke melding krijg je als je probeert te verbinden?
  2. Of is het signaal te zwak?

Wel gek dat alle overige apparaten wel gewoon verbinding hebben. Top dat je het forum hebt afgestruind voor informatie! :D 

Ik hoor graag van je.
 


Dank voor de reactie.

Het is inderdaad zo dat ik wel met het internet kan verbinden wanneer ik tegen de muur aan sta waar de router achter zit. 

Hieronder het antwoord op de gestelde vragen:

  1.  Ja, de verbinding is gewoon zichtbaar op de switch. Ook als ik verder van de router af sta. Ik krijg de error-code 2110-2003 te zien wanneer ik probeer te verbinden. 
  2. Het signaal lijkt niet te zwak te zijn aangezien de switch 2 (van de 3) streepjes aangeeft. 

Ik hoop dat je me verder kan helpen.

 

 


@TimvanC Het lijkt erop dat de Switch geen IP adres kan ophalen. Ik neem even aan dat de de Experiabox al eens hebt gereset. Een reset verhelpt vaak dit probleem. 
Zo niet, graag doen! Kun je mij laten weten of de reset een oplossing geboden heeft? Anders denk ik dat we jouw experiabox moeten gaan vervangen.
Laat je het even weten? Dan kunnen we het vanavond nog voor 22.00 :grinning: uur regelen.


Een reset is inderdaad al uitgevoerd, dit heeft het probleem niet verholpen helaas. 


@TimvanC  Helaas.. Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd?


Ik zal mijn klantnummer e.d. later even op moeten zoeken.

Alvast dank voor de hulp. Is het eventueel mogelijk dit telefonisch te regelen?


@TimvanC Jazeker kan dit. Dat is qua communicatie misschien wel makkelijker. Succes! 


Reageer