Skip to main content
Op onze camping hebben we een WiFi bereik van ca. 5 Mbps. Genoeg voor “normaal” gebruik. Maar in de caravan (‘s-avonds en bij slecht weer) loopt dit terug naar ca. 1 Mbps. Is er een oplossing om dit in de caravan te verhogen? B.v. met een WiFi versterker in de voortent? Of is de kooi van van ???? niet te doorbreken?
Kooi van Faraday dus. Moest even zoeken. 😉
Hoe wil je die "wifiversterker" aansluiten, heb je een ethernet aansluiting, of bedoel je een range extender of repeater die sluit je draadloos aan en halveert meestal de snelheid dat wil je niet.



Wat er niet is kan bij mijn weten niet 'versterkt' worden je zal niet van 5Mbps naar zeg 10Mbps gaan.
Ik hoef niet van 5 naar 10, maar vroeg alleen of ik de 5 Mbps buiten de caravan op de een of andere manier binnen de caravan kan krijgen met B.V. een “WiFi versterker” of range extender of repeater of wat er nog meer op de markt is.
Dat was meer bedoeld om aan te geven dat de term versterker niet juist is.



Zelf zou ik een mifi router gebruiken hoe is de 3g of 4g ontvangst werkt dat niet beter of sneller ook in de caravan?
4G werkt goed, maar dan ben ik met TV (film, voetbal) in no time door mijn 1 Gb heen. Hoe werkt een mifi router?
Mifi is een router met een datasim een ruime databundel en een datasim zijn dan wel van belang.



Dit is wat je zoekt link afgaande op je beschrijving.
Bedankt. Ik ga me daar eens in verdiepen.

Reageer