Skip to main content

Ik heb sinds enkele maanden een nieuwe Experiabox V10. Ik had al 2 Experia wifiversterkers en die heb ik aangesloten gehouden. Het wifinetwerk dat achterop de Experiabox staat, is niet zichtbaar. Na een echte reset van de Experiabox is deze even zichtbaar, maar na een paar minuten verdwijnt deze weer. Mijn oude netwerknaam is nog wel zichtbaar, met het oude password, dus dat hebben we steeds gebruikt.

Afgelopen week hadden we even een internet probleem. Herstart van de Experiabox hielp niet, maar bekabeld werkte het wel. Na uitzetten van de wifiversterkers, had ik helemaal geen wifinetwerk meer zowel de oude als nieuwe naam waren niet zichtbaar. Nadat de wifiversterkers weer aan stonden kwam het oude netwerk weer terug en werkte het weer. 

Ik had het vermoeden dat we alleen connectie maken via de wifiversterkers en niet met de Experiabox en ben daarom vandaag ingelogd op de Experiabox. Wifi op de Experiabox staat uit en als ik het aanzet, dan komt de melding dat mijn wijzigingen zijn opgeslagen. Als ik vervolgens naar een andere pagina ga en terug kom op de wifi pagina staat het wifi op de Experiabox weer uit, ik krijg het wifi op de Experiabox dus niet aan. Op zich werkt het wel, maar mogelijk zou ik een beter signaal hebben (bijv in de tuin) als wifi op de Experiabox ook zou werken. 

Ik kan nu bijvoorbeeld ook geen gastnetwerk aanmaken

 

 

De Experia wifi versterkers (de zwarte) schakelen idd de wifi op de Experiabox uit. En nemen de naam over. Dus wat u zegt klopt helemaal.

De naam vd wifi wordt op de server van KPN bewaard, indien u een nieuwe modem krijgt, haalt deze de (oude) naam weer op vd server.


Je kunt op de versterkers inloggen via http://192.168.2.150. Dan kunt u het gastennetwerk inschakelen. 


Ik kan nu bijvoorbeeld ook geen gastnetwerk aanmaken

Sinds de laatste update (februari 2020) zit er een gastnetwerk in de Experia WiFi.  Zie dit topic


Dank jullie voor de reacties, dan werkt het zoals het bedoeld is. 

Â