Skip to main content

Recent is bij mij KPN internet via glasvezel geïnstalleerd. Modem is een KPN box 12 en ik heb er 2 superwifipunten bij genomen.

De installatiemonteur heeft wifi op het modem uitgeschakeld, omdat volgens hem de wifi functie overgenomen wordt door de 2 wifipunten. De firmware in het modem zou niet samen kunnen werken met het wifinetwerk dat door de superwifi punten wordt opgezet.

Nou had ik gehoopt dat ik met deze installatie 3 wifizenders zou hebben: het modem en de 2 extra superwifipunten. Nu mis ik de wifi via het modem en dat is erg jammer want de superwifipunten halen maar de halve snelheid (60-100 Mbit/sec) van wat de wifizender van het modem doet (150-200 Mbit/sec). 

Ik kan natuurlijk de wififunctie op het modem ingeschakeld houden, maar dan met een andere SSID. Maar dan mis ik het automatisch overschakelen (Mesh technologie) tussen de verschillende wifi-punten.

Mijn vraag is: klopt het dat het modernste modem van KPN niet voorzien is van de Mesh-technologie en dat de wifi op het modem uitgeschakeld moet worden als je de 2 superwifipunten gebruikt ?

 

 

 

Ik heb toch nog even een simpele vraag hierover:

Box 12 wifi niet uitgeschakeld.

2 “super wifi” toepassen.

Mijn vraag: Werkt dan WiFi 6 wel via deze “super wifi” ?
Op dit moment dus (geen update geweest)

Bij voorbaat dank !

 


Ik heb toch nog even een simpele vraag hierover:

Box 12 wifi niet uitgeschakeld.

2 “super wifi” toepassen.

Mijn vraag: Werkt dan WiFi 6 wel via deze “super wifi” ?
Op dit moment dus (geen update geweest)

Bij voorbaat dank !

 

Bij ons was de internet snelheid onstabiel en met beide aan, router en wifi punten. Meestal was de snelheid dan 30mbps ipv 100mpbs down.

Wifi6 zit niet op de wifipunten, dus als de wifi van de router uitstaat kunt u geen gebruik maken van wifi6.  Omdat alleen de router het hardware matig kan, de wifipunten hebben de hardware ervoor niet.

Voor ons is dat geen probleem gezien wij maar 1 wifi6 apparaat hebben die niet intensief gebruikt wordt (door mijn vriendin).


Ik heb toch nog even een simpele vraag hierover:

Box 12 wifi niet uitgeschakeld.

2 “super wifi” toepassen.

Mijn vraag: Werkt dan WiFi 6 wel via deze “super wifi” ?
Op dit moment dus (geen update geweest)

Bij voorbaat dank !

 

WiFi 6 werkt niet op de SuperWiFi's. En dat gaat nooit gebeuren ook. Dat kan niet door middel van een software update geïnstalleerd worden ofzo.


Bedankt voor je teactie.!
Wij gebruiken beide vrij intensief 2 ipad’s pro met wiFi 6.

Helaas werkt dat niet via de “wifi punten” dus..

Eerst maar wachten op de “update” lijkt mij het verstandigste..

Dan Super wifi aanschaffen..


Bedankt voor je teactie.!
Wij gebruiken beide vrij intensief 2 ipad’s pro met wiFi 6.

Helaas werkt dat niet via de “wifi punten” dus..

Eerst maar wachten op de “update” lijkt mij het verstandigste..

Dan Super wifi aanschaffen..

Welke "update”? De SuperWifi's hebben niet de hardware voor Wifi-6, dus dat gaat 'm niet worden. Ik heb - behalve de Box 12 - nog geen andere KPN-spullen met Wifi-6 gezien. Zal vast wel een keer komen, maar wanneer?


Helaas maar geen “super WiFi” aanschaffen dus..

Ik had begrepen, dat na een (eventuele)update ook WiFi 6 (ax) zou worden ondersteund vanuit de BOX 12.

wij gebruiken 4 apple apparaten die geschikt zijn voor WIFI 6.

Ik was in de veronderstelling, dat alles zou werken na een update..

Helaas… Geen “Super-WiFi” aanschaffen dus..

Maar even “verder kijken” dus. Er zijn hopelijk nog wel andere mogelijkheden om dit op te lossen.

Helaas valt dit m.b.t. WiFi mogelijkheden tegen bij KPN..

Wel een nieuw modem (BOX 12) met WiFi 6 

Voor “korte afstand” uitstekend, maar als het signaal te zwak wordt gaan we weer “terug” naar “oudere” WiFi…

Ook bij de Fritzbox geen WiFi 6..

 

 


Nog steeds geen update datum bekend, zodat het modem mee kan meshen?

Heb nu nog een dekkingsgat en twijfel om een 3e superwifi punt daarvoor aan te schaffen