Skip to main content

i.v.m. het late internet gebruik (telefoon/laptop) van mijn kinderen en de strijd die het inleveren van apparaten oplevert ben ik op zoek naar een mogelijkheid om een experiabox V10 in te stellen dat het internet per apparaat regelt.

 

Ik heb al de ecomodus ingeschakeld, maar ze weten inmiddels dat via het knopje aan de zijkant van het modem dit gewoon weer aangezet kan worden. Ook heb ik de computers/telefoons toegevoegd aan de toegang controle modus configuratie, maar die moet ik dus elke dag met de hand aan en uit zetten. Door in te loggen op het modem.

 

Ik ben echt op zoek naar een instelling die ik eenmalig instel en elke dag of volgens schema het internet per apparaat aan en uitzet.

 

Als het niet op de experiabox kan, kan ik er dan wellicht een router tussen zetten of een andere oplossing? Volgens mij kan het wel op een V10a maar mijn modem kan niet worden omgeruild.

 

Wie heeft tips?

Ik dacht dat de eco modus via een tijdschema aan en uitgezet kan worden? En de Experiabox in de meterkast met de deur op slot. Heeft u versterkers? Dan werkt het niet. Want die blijven het altijd doen.


Helaas kan t modem niet in de meterkast. En het klopt dat de eco ingesteld kan worden voor alle apparaten maar niet per apparaat. En daar ben ik wel naar op zoek.

De eco stand kun je simpel uitzetten door op de knop wifi te drukken op het modem en alle apparaten hebben weer wifi.


Hoi @mirke4 en welkom op het forum! Naast de eco-modus zijn daar naar mijn weten geen andere mogelijkheden voor binnen de V10, dus ik probeer aan alternatieven mee te denken:

  • Het modem in een andere kast plaatsen of plek maken in de meterkast en hier een slot op doen, zoals Nick al adviseerde. Dan kun je de eco weer gebruiken, hoewel die dan wel voor alle apparaten geldt.
  • Googlen op parental control software/apps levert ook een aantal mogelijkheden op. Daarmee speel je het meer op de apparaten van je kinderen zelf waar je dan het een en ander op kunt blokkeren. Op die manier hoeven ze het dan niet in te leveren, maar kunnen ze weinig meer met de apparaten die ze gebruiken. 
  • Er zijn vast versterkers en routers op de markt waar dit wel op in te stellen is. Ik kan zo niet achterhalen welke dit zijn, maar je kunt bij een aantal fabrikanten of verkooppunten altijd informeren naar de mogelijkheden van een router of versterker waar je interesse in hebt. (Aldus @Jeroen Ruiter “

    Verder is dit ook een leuk apparaat. 

    https://www.ct.nl/reviews/netwerk-beveiligen-fingbox-hulpmiddel/”)

  • Tip van @JanD 

    “ ik zou voor willen stellen het basiswachtwoord te wijzigen zodat ze niet meer op de normale wifi kunnen,maar de ouders nog wel.

    Dan de gasttoegang inschakelen voor de kids.

    De gasttoegang kun je op elk gewenst moment in- en uitschakelen via de app KPN thuis die je op je persoonlijke mobiel of tablet in beheer houdt.”

Hopelijk kun je met deze tips uit de voeten!

Edit: Latere tips uit het topic toegevoegd in antwoord.


Hallo @mirke4 , @Sanne_M , ik zou voor willen stellen het basiswachtwoord te wijzigen zodat ze niet meer op de normale wifi kunnen,maar de ouders nog wel.

Dan de gasttoegang inschakelen voor de kids.

De gasttoegang kun je op elk gewenst moment in- en uitschakelen via de app KPN thuis die je op je persoonlijke mobiel of tablet in beheer houdt.

 


Ook zijn er verschillende routers te koop die oudertoezicht ingebouwd hebben met flink wat mogelijkheden.

Verder is dit ook een leuk apparaat. 

https://www.ct.nl/reviews/netwerk-beveiligen-fingbox-hulpmiddel/


Ik ga eens kijken dank je jeroen.

Hoe werkt dat met gast wifi? Ik heb deze nu uitstaan zie ik. Is deze net zo te beveiligen als gewone wifi of is dat een open netwerk? Want als dat laatste zo is lijkt me niet handig!

 


Ik weet niet of je een WiFi / netwerk printer hebt. Maar die is vanaf gastennetwerk dan niet bereikbaar. Dus dan kunnen ze niet printen vanaf hun pc of laptop. Lijkt me niet handig...


Ik ga eens kijken dank je jeroen.

Hoe werkt dat met gast wifi? Ik heb deze nu uitstaan zie ik. Is deze net zo te beveiligen als gewone wifi of is dat een open netwerk? Want als dat laatste zo is lijkt me niet handig!

 

Hall9 @mirke4 , dat is geen open netwerk, zie mijn eerdere reactie binnen dit topic.

 


Reageer