Skip to main content
Onze nieuwe HP-laptop raakt regelmatig de internetverbinding kwijt. Hij is nagekeken en volgens Mediamarkt ligt het aan het wifi-signaal. Zij adviseerden een versterker aan te schaffen. De I-phones hebben overigens nooit problemen. Via de KPN-wifi check bleek het signaal ook op andere plekken in huis voor verbetering vatbaar en dus hebben wij 2 versterkers gekregen.

Alles helemaal geïnstalleerd volgens de beschrijving; 1 bij modem in de meterkast en de ander voor de tv-ontvanger in de woonkamer. Laptop behoudt nu de verbinding!



Maar nu heeft de tv sinds deze aanvulling regelmatig problemen met de het tot stand brengen van de netwerkverbinding. De eerste keer lukte het nog door op tv het netwerk opnieuw te selecteren en het wachtwoord in te voeren, maar dat werkte zojuist niet meer. Netflix werkt niet, terugkijken werkt niet. Ik heb nu de 2e versterker er weer tussenuit gehaald en meteen werkt alles weer prima. Het viel me ook op dat het groene lampje bij "verbinding" op nr 2 ook niet altijd brandt trouwens.



Kan het te maken hebben met type kabel? Of het feit dat wij netwerkadapters gebruiken? Destijds heeft de monteur deze geplaatst omdat een kabel doortrekken vanaf de meterkast naar de woonkamer heel erg lastig bleek.

Ik heb de kabel die normaal van de adapter naar de tv-ontvanger loopt dus gebruikt van de adapter naar wifi-versterker nr 2, en dan vervolgens de kortere bijgeleverde gele kabel van versterker naar tv-ontvanger.
Hallo @Barbar Goed dat je dit probleem op het Forum aankaart! Als ik het zo lees heb je de Experia wifi's keurig geïnstalleerd. Ik begrijp dat je dus ook een Draadloze Verbindingsset gebruikt? Weet je ook welk type dat is? Het kan inderdaad zijn dat er conflict tussen de apparaten optreedt. Om dat duidelijk te krijgen. Lukt het je om een kabel te leggen van je Experia Box naar de tweede Experia wifi? Uiteraard gewoon om even te testen, zodat we wat meer te weten komen.
Hallo @Barbar Ik was even nieuwsgierig naar de stand van zaken. Ik hoor het graag van je!
Hoi, sorry dat het even duurde. Gedurende de afgelopen dagen hebben we gemerkt dat Het probleem (de laptop die de verbinding kwijtraakte) met 1 experia al voldoende is opgelost. De 2e in de woonkamer is dus niet nodig. Fijn, want daar kan moeilijk een kabel naartoe! Nu nr 2 er tussenuit is werkt de tv ook weer naar behoren.

De 2e experia kunnen we alsnog op zolder zetten(fijn!), daar kan gemakkelijker een kabel naartoe. De draadloze verbindingsset is type MT2360
Dat geeft helemaal niks, @Barbar Ik ben blij om te horen dat je al een goede oplossing hebt gevonden! Ben je helemaal tevreden zo?
Jep!

Reageer