Skip to main content
Vraag

WIFI probleem NIET gehoord bij KPN!

  • September 30, 2020
  • 48 reacties
  • 518 keer bekeken

Sinds brabantnet over ging in KPN is de WIFI slecht.

Na enkele maanden toch maar een WIFI versterker gekocht bij KPN.

Maar helaas op de eerste verdieping hele slecht verbinding ook na meerdere keren de WIFI manager gebruikt te hebben,valt het op mijn zoon zijn kamer weg heeft mijn dochter wel WIFI en vice versa.

ZOJUIST KPN tv en internet gebeld (een gesprek van 44 Minuten!!!!!!!) die sturen je eerst naar de manager (die bij mij al overuren heeft gedraait) en daarna de modem en versterker opnieuw opstarten (wat ik zelf ook al meerdere keren heb gedaan).

GEEN resultaat ,ik zit op de begaande grond op nog geen 2 meter van de modem(router) en heb SLECHTS 1 van de 5 streepjes, mijn overbuurman's  WIFI geeft zelfs 1 streepje meer dan mij eigen WIFI!!!!

Ik hoop NU eindelijk eens gehoord te worden en dat KPN eens ACTIE onderneemt en dan niet maar weer alles opstarten en WIFI manager erop los laten wat dat is GEEN oplossing.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

48 reacties

Nick83
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+25
  • Wijsgeer
  • September 30, 2020

Welke Experiabox heeft u? En welke versterker?


  • September 30, 2020

De leden op het forum zullen u proberen zo goed mogelijk te helpen. Waar nodig vallen medewerkers bij.

Kunt u iets vertellen over de aansluiting. Waar bevind zich de router? Meterkast/Woonkamer

 

Hoeveel MB krijgt u bedraad binnen en klopt dit met de informatie die deze site geeft.

https://xs4all-fpi-info.fourstack.nl/

Als u dan de snelheid bedraad meet (www.fast.com) hoeveel meet u dan beneden?


  • Auteur
  • Helper
  • September 30, 2020

De experia v10  versterker weet ik zo niet (ben nu niet thuis) de router staat buiten de meterkast in de gang.

Toen ik zojuist weg ging was er beneden helemaal GEEN wifi meer!!


  • September 30, 2020

Dus u heeft een router in de meterkast en welke wifi versterkers heeft? De zwarte of witte variant?


  • Auteur
  • Helper
  • September 30, 2020

Nee de router staat BUITEN de meterkast,  ik heb de voerkante witte ,zie foto

 


Nick83
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+25
  • Wijsgeer
  • September 30, 2020

Zend deze versterker dezelfde netwerknaam uit dan de Experiabox? 


  • Auteur
  • Helper
  • September 30, 2020

Ja, op de verdieping waar de versterker staat is er wifi alleen tussen de begaande grond en de 2de verdieping is de wifi heel slecht. Hoe het nu is op de begaande grond weet ik niet ben nu op mijm werk maar toen ik weg ging was er ook hele slecht wifi op de begaande grond wat vantevoren nog niet was.


Nick83
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+25
  • Wijsgeer
  • September 30, 2020

Deze versterker is al wat ouder en beschikt niet over seamless roaming. Wat inhoud dat uw mobiel niet altijd automatisch over gaat naar het WiFi punt wat het dichtste bij is. Zo kan het in het uiterste geval voorkomen dat u onder naast de Experiabox staat, maar dat uw mobiel toch verbonden is met de versterker boven. En dan is je WiFi niet zo goed natuurlijk. Een oplossing kan zijn om de versterker boven een andere netwerknaam te laten uitzenden. Zodat u op uw mobiel kunt zien waar u mee verbonden bent. En eventueel kunt u dan handmatig switch naar het juiste netwerk.


wjb
Wijsgeer
  • September 30, 2020

Deze versterker is al wat ouder en beschikt niet over seamless roaming. Wat inhoud dat uw mobiel niet altijd automatisch over gaat naar het WiFi punt wat het dichtste bij is. Zo kan het in het uiterste geval voorkomen dat u onder naast de Experiabox staat, maar dat uw mobiel toch verbonden is met de versterker boven. En dan is je WiFi niet zo goed natuurlijk. Een oplossing kan zijn om de versterker boven een andere netwerknaam te laten uitzenden. Zodat u op uw mobiel kunt zien waar u mee verbonden bent.

Je kunt forceren dat de KPN WiFi "versterker" de verbinding verbreekt als de veldsterkte van het mobiele apparaat te laag wordt.

 

Hiermee kan je dus forceren dat je mobiele apparaat met een ander wifi toegangspunt gaat verbinden als de verbinding met de KPN WiFi "versterker" te zwak wordt.

Dan kan je dus gewoon dezelfde SSID blijven gebruiken, wel zo prettig. :wink:


  • Auteur
  • Helper
  • September 30, 2020

Vooor vandaag schakelde alles vlekkeloos over van router naar versterker als je van beneden naar boven liep. Dit is echter het probleem niet , ondanks dat ik een versterker heb ,die  nog niet eens  de eerste verdieping bereikt, heb ik geen internet op 2 slaapkamer op verdieping 1. Dit is zeer pijnlijk want op die 2 kamers moeten 2 kinder iedere dag les volgen via teams.

 


  • Auteur
  • Helper
  • September 30, 2020

Tja dat is het juist er is op de eerste verdieping GEEN  wifi niet van de router en niet van de versterker


  • Auteur
  • Helper
  • September 30, 2020

KPN wil best een monteur sturen maar als het hun "fout"  niet is kost het weer bergen met geld. Terwijl ik van mening ben dat KPN gewoon moet zorgen voor eeem goede WIFI in en rond het huis.


wjb
Wijsgeer
  • September 30, 2020

Waar staat de KPN WiFi "versterker"?

Heb je al eens met de WiFi Analyzer app voor Android de veldsterkte van jouw V10 en de KPN WiFi "versterker" gemeten op verschillende locaties in jouw woning?

Wat is de veldsterkte in de kamers van jouw kinderen?

Meet de veldsterkte van zowel de 2.4GHz als de 5GHz.


  • Auteur
  • Helper
  • September 30, 2020

@wjb ga dat straks eens uitproberen als ik thuis ben ,ik post dan de resultaten hier .


Nick83
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+25
  • Wijsgeer
  • September 30, 2020

Vooor vandaag schakelde alles vlekkeloos over van router naar versterker als je van beneden naar boven liep.

Hoe ziet u dat?

Dit is echter het probleem niet , ondanks dat ik een versterker heb ,die  nog niet eens  de eerste verdieping bereikt,

De versterker staat op zolder? Eigenlijk moet je gewoon op elke verdiepingsvloer een bekabeld aangesloten versterkers hebben.

heb ik geen internet op 2 slaapkamer op verdieping 1. Dit is zeer pijnlijk want op die 2 kamers moeten 2 kinder iedere dag les volgen via teams.

Het zou eigenlijk veel beter zijn om dat gewoon bekabeld te doen.


Nick83
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+25
  • Wijsgeer
  • September 30, 2020

Nee de router staat BUITEN de meterkast,  ik heb de voerkante witte ,zie foto

 

Dit ding is toch wel bekabeld aangesloten? Want hij kan ook draadloos verbonden worden.


  • Auteur
  • Helper
  • September 30, 2020

Vooor vandaag schakelde alles vlekkeloos over van router naar versterker als je van beneden naar boven liep.

Hoe ziet u dat?

Dit is echter het probleem niet , ondanks dat ik een versterker heb ,die  nog niet eens  de eerste verdieping bereikt,

De versterker staat op zolder? Eigenlijk moet je gewoon op elke verdiepingsvloer een bekabeld aangesloten versterkers hebben.

Daar ben ik dus ook "bang" voor , dat zou geen probleem zijn heb overal wel kabels liggen alleen de aanschaf van van die dingen schrikt me af.

heb ik geen internet op 2 slaapkamer op verdieping 1. Dit is zeer pijnlijk want op die 2 kamers moeten 2 kinder iedere dag les volgen via teams.

Het zou eigenlijk veel beter zijn om dat gewoon bekabeld te doen.

 


  • Auteur
  • Helper
  • September 30, 2020

@wjb 

Het rare hij geeft ene meting aan maar mijn laptop en gsm hadden GEEN verbinding met de WIFI.

 


wjb
Wijsgeer
  • September 30, 2020

Om stabiel wifi te hebben is is mijn stelregel dat de veldsterkte minimaal -65dBm moet zijn.

Lagere waarden vragen om een extra wifi accesspoint.

Staat die KPN WiFi "versterker" op dezelfde verdieping als die slaapkamers?


  • Auteur
  • Helper
  • October 1, 2020

@wjb nee de versterker staat 1 verdieping hoger 


wjb
Wijsgeer
  • October 1, 2020

De veldsterkte van de wifi in de slaapkamers van jouw zoon en dochter zijn aan de lage kant en helemaal als daar streaming video verbindingen mee opgezet worden.

Is het mogelijk om de KPN WiFi "versterker" op de 1e verdieping te plaatsen?

Met de veldsterkte in die slaapkamers zou het echter gewoon mogelijk moeten zijn om een wifi verbinding op te zetten.

Wat voor een apparaten (merk en type) krijgen geen wifi verbinding?


  • Auteur
  • Helper
  • October 1, 2020

@wjb  Dat zou kunnen alleen heb ik dus dan boven op zolder weer hele slechte wifi en daar zit mijn vrouw regelmatig voor het werk online.

De apparaten zijn de gsm van bij de kids (1x een samsung a50 en 1 iphone 11) plus een laptop  Lenovo ideapad 3.


wjb
Wijsgeer
  • October 1, 2020

Draait die iPhone iOS 14.0.1 en niet 14?


  • Auteur
  • Helper
  • October 1, 2020

Nee die draait idd op de 14.0.1


  • Auteur
  • Helper
  • October 3, 2020

@wjb niemand een oplossing op het kopen en plaatsen van meer wifi versterkers na?

Nu hebben ze de modem afgelopen weer gereset nu blijkt mijn thermostaat geen internet meer te hebben en krijg ik zojuist een bericht dat de AED aan mijn voordeur ook geen verbinding meer heeft ,een BEDANKT KPN!!!

Â