Skip to main content
Beantwoord

Wifi problemen

  • January 30, 2020
  • 11 reacties
  • 141 keer bekeken

Hallo, de wifi valt vaak helemaal uit van mijn laptop.
De andere laptop (welke ook nieuw is, circa 1 jaar) en mobiel doen het prima, nooit last gehad.

Terug naar de winkel gegaan vorige week en er is mij verteld dat ik in het bezit ben van een te nieuwe laptop en de laptop dus een hogere wifi sterkte heeft dan het modem van KPN.

Is dit echt mogelijk?
Als je een nieuwe laptop koopt ga je er toch van uit dat je wifi het goed doet…
 

Misschien dat jullie een verklaring hebben…..?

Beste antwoord door Sanne van KPN

Bedankt voor de terugkoppeling en excuses voor de late reactie! Is de wifi stabiel gebleven, of valt deze nog weg op de ‘te nieuwe’ laptop? Mocht het weer weg zijn gevallen, dan kun je de netwerken ook verschillende namen geven door in te loggen op je Experia Box. Als je dan naar WiFi gaat (in de zwarte balk bovenaan) kun je daarna links naar Geavanceerd en daar kun je de 2.4 en 5 Ghz een aparte naam geven onder SSID naam. Ik hoop dat dit werkt en helpt! 

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

11 reacties

jimny
Wijsgeer
  • Wijsgeer
  • January 30, 2020

Welk modem heb je precies en kan de laptop geen verbinding maken via de WiFi van het modem en krijg je ook een foutmelding


Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Hoi @JessPako en welkom op het forum! Als je andere apparaten het ook goed doen met de wifi zie ik geen reden dat je nieuwe laptop er wel moeite mee heeft. :slight_frown: Tenzij die alleen op de 5 Ghz frequentie kan en je Experiabox alleen 2.4 Ghz uitzendt. Ik ben ook erg benieuwd welk type Experia Box je hebt (je mag ook een foto van je Experia Box plaatsen als je dit makkelijker vindt). Ook ben ik benieuwd wat er precies gebeurt wanneer de wifi uitvalt. Krijg je een foutmelding te zien of verliest hij de verbinding? Wil je voor de zekerheid ook deze pagina gebruiken om de wifi te verbeteren? Ik ben benieuwd of dit verschil maakt! 


  • Auteur
  • Deelnemer
  • February 2, 2020

Hallo,

 

Volgens een medewerkster in de winkel is dit de nieuwste uitvoering?

Ik krijg geen foutmelding maar ik heb ineens geen wifi meer, de verbindingen zijn dan ook niet meer te zien behalve vliegtuigstand. Een internetkabel erin werkt wel, het is echt puur de wifi waar het mis gaat.


Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Helder, dit is inderdaad één van de nieuwste types dus daar moeten de problemen niet vandaan komen. Zou je deze pagina willen gebruiken om je wifi naam te veranderen? Je hebt een 2.4 Ghz netwerk en een 5 Ghz netwerk. Ik raad je aan om deze netwerken verschillende namen te geven en de laptop via beide netwerken te testen. Ik ben benieuwd of het op één van de netwerken wel stabiel blijft! Zo nee, zou je dan je forumprofiel in willen vullen met je adresgegevens en hier een seintje willen geven wanneer je dit gedaan hebt? Ook ben ik benieuwd of de laptop in de buut van de Experia Box staat op het moment dat de wifi wegvalt. Op dezelfde plek als de andere laptop (waarop het wel goed gaat) bijvoorbeeld. 


  • Auteur
  • Deelnemer
  • February 8, 2020

Op dit moment werkt de wifi weer goed. Dit heb ik vaker, dan na een tijdje (ongeveer 2 weken) valt de wifi weer uit.

Nu heb ik mijn wifi naam verandert maar het lukt mij niet om de 2 netwerken allebei een andere naam te geven….

De laptop staat zeker in de buurt van de Experia box en de andere laptop ook. Mijn hele huis is 40 m2.
De box staat in de woonkamer waar ik ook de laptop gebruik grotendeels. En die staan 2 meter van elkaar.


Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20
  • Moderator
  • Antwoord
  • February 14, 2020

Bedankt voor de terugkoppeling en excuses voor de late reactie! Is de wifi stabiel gebleven, of valt deze nog weg op de ‘te nieuwe’ laptop? Mocht het weer weg zijn gevallen, dan kun je de netwerken ook verschillende namen geven door in te loggen op je Experia Box. Als je dan naar WiFi gaat (in de zwarte balk bovenaan) kun je daarna links naar Geavanceerd en daar kun je de 2.4 en 5 Ghz een aparte naam geven onder SSID naam. Ik hoop dat dit werkt en helpt! 


Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Ik heb helaas geen reactie meer van je gehad. Laat me gerust weten of ik alsnog iets voor je kan doen.


  • Auteur
  • Deelnemer
  • February 19, 2020

Hoi! Tot op heden doet m'n laptop het nog :) de namen lukt mij echt niet om beiden aantepassen, als ik deze aanpas dan past hij ze allebei aan. Ik hoop dat hij het blijft doen, ik laat m'n laptop maandag voor de zekerheid nakijken bij de leverancier, erg bedankt in iedergeval voor de hulp so far! 


Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Super! :smile:  Ik hoop dat alles goed blijft werken, anders heeft de leverancier hopelijk wat goede tips. Graag gedaan, jij bedankt voor de terugkoppeling! :slight_smile:


  • Auteur
  • Deelnemer
  • February 20, 2020

Ja ik hoop het ook! Anders probeer ik jou tip nog een keertje, ik ben er gewoon niet zo kundig in zeg ik heel eerlijk! Nogmaals bedankt voor de hulp, fijne avond!


Forum|alt.badge.img+7
  • Wijsgeer
  • February 20, 2020

@JessPako  je hoeft niet perse 2 compleet nieuwe namen voor de netwerken te verzinnen. Je kan ook gewoon bv de tekst  [5GHZ] (zonder de speciale tekens) achter het 5GHZ wifi netwerk zetten. Dan heb je ook 2 netwerken.