Skip to main content
Beantwoord

Wifi problemen

  • April 2, 2020
  • 7 reacties
  • 82 keer bekeken

Hallo,

Ik heb problemen met de wifi. Ik heb net gechat met KPN maar blijkbaar is de verbinding verbroken.

Wij hebben nu alles in 1 standaard. In de woonkamer is de wifi over het algemeen wel ok, maar is het soms traag. Op de eerste verdieping is het stuk minder maar nog oke. Op de zolder is het niks meer.

Eerste vraag is eigenlijk, welke snelheid moeten we hebben om 2 telefoons een tablet en laptop normaal te laten functioneren. Laten we zeggen dat 1 apparaat een filmpje aan het kijken is. Wellicht is onze internetverbinding sowieso niet goed genoeg.

We hebben nu een v8 experia box heeft het zin om een de v10 aan te sluiten. Een medewerker van KPN gaf tijdens de chat aan dat hij ging kijken of hij 1 op kon sturen. Aangezien de verbinding met internet is weggevallen en de chat dus verbroken is weet ik niet of dat gelukt is.

Mijn ouder hebben een wifi versterker van KPN. Deze ook aangesloten, maar hierdoor hebben we beneden een vele slechtere verbinding.

Wie heeft ideeën?

Beste antwoord door Vikash van KPN

Hoi @Emydura12. Welkom op het KPN Forum! Wat vervelend dat je problemen hebt met jouw WiFi verbinding in huis. Heb je al een speedtest uitgevoerd? Ik ben erg benieuwd wat de uitkomst daarvan was. Heb je dit probleem op alle apparaten in huis? Zou je jouw naam, postcode, huisnummer en klantnummer achter willen laten op het KPN Forum profiel? Dan kan ik het verder uitzoeken voor je. Laat je een berichtje achter in dit topic wanneer je dit hebt gedaan?

We hebben helaas niets meer van je gehoord. Als je onze hulp nog nodig hebt, dan horen we dat graag van je!

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

7 reacties

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • April 2, 2020

We gaan je helpen. Heb je de wifimanager al gedaan?https://www.kpn.com/internet/wifi/manager.htm#/login doe deze even en neem er ruim de tijd voor. Als je Wi-Fi echt slecht is krijg je meestal 2 experia wifi's gratis. Die moeten bekabeld worden aangesloten op de experiabox. Laat even weten hoe het afloopt. Hebben je ouders een witte of zwarte versterker?


  • Auteur
  • Nieuwkomer
  • April 2, 2020

Heb de manager al gedaan, kom ik op een monteur uit. Maar ja, dat gaat nu even niet. Die hebben een zwarte versterker, deze hebben we bekabeld aangesloten. 


Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • April 2, 2020

Nee die monteur is nu niet aan de orde.  Doe em nog een keer en op het punt waar je wifi het slechtst is blijf je minimaal 5 minuten wachten. Waarschijnlijk zegt ie dan gratis wifi's:wink: ik geef je geen garantie hoor maar vaak werkt het wel. Je ouders hebben maar 1 versterker???


  • Auteur
  • Nieuwkomer
  • April 2, 2020

 

@Joep1965 bedankt voor je snelle reactie. Ok, doe ik straks even. Ja, 1 versterker, die andere gebruiken ze zelf nog.

Maar kun jij me vertellen welke snelheid we zouden moeten hebben met een aantal apparaten aan? Het zou zonde zijn als ik van alles aansluit en we vervolgens gewoon een te sloop pakket hebben. Voorheen zaten we natuurlijk niet zoveel thuis. Maar het huidige thuiswerken en school online staan er ook veel meer apparaten tegelijk aan.


Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • April 2, 2020

Wat zegt deze site over de te behalen snelheid op jouw adres? https://kpn-compleet-fpi-info.fourstack.nl/ Graag een screenshot plaatsen zonder je postcode. Overigens hebben je ouders waarschijnlijk 2 experia wifi’s nodig omdat bijna bij alles modems de wifi wordt uitgeschakeld.


Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

Hoi @Emydura12. Welkom op het KPN Forum! Wat vervelend dat je problemen hebt met jouw WiFi verbinding in huis. Heb je al een speedtest uitgevoerd? Ik ben erg benieuwd wat de uitkomst daarvan was. Heb je dit probleem op alle apparaten in huis? Zou je jouw naam, postcode, huisnummer en klantnummer achter willen laten op het KPN Forum profiel? Dan kan ik het verder uitzoeken voor je. Laat je een berichtje achter in dit topic wanneer je dit hebt gedaan?


Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • Antwoord
  • April 12, 2020

Hoi @Emydura12. Welkom op het KPN Forum! Wat vervelend dat je problemen hebt met jouw WiFi verbinding in huis. Heb je al een speedtest uitgevoerd? Ik ben erg benieuwd wat de uitkomst daarvan was. Heb je dit probleem op alle apparaten in huis? Zou je jouw naam, postcode, huisnummer en klantnummer achter willen laten op het KPN Forum profiel? Dan kan ik het verder uitzoeken voor je. Laat je een berichtje achter in dit topic wanneer je dit hebt gedaan?

We hebben helaas niets meer van je gehoord. Als je onze hulp nog nodig hebt, dan horen we dat graag van je!