Skip to main content

Vanaf dat ik al klant bij KPN ben heb ik al Wi-Fi problemen. Dit is nu ondertussen al bijna 10 jaar. Bij KPN maak ik gebruik van zowel internet, tv en mobiel.

Regelmatig verschijnt er weer een monteur die tracht om het te verbeteren. Dan weer een nieuwe modem, een vaste kabel naar de 1e etage daar een Wi-Fi versterker etc. etc. En een losse Wi-Fi versterker op zolder aan een Devolo (aangesloten door een monteur). Vaste kabel naar zolder is geen optie. Zoveel metingen, app's en instellingen zijn er al uitgeprobeerd. Maar de Wi-Fi verbinding blijft slecht.

Op dit moment is het zelfs zo slecht dat ik binnen 9 dagen al door 10 gig mobiele data heen ben. (In totaal heb ik 20 gig door het KPN compleet pakket )

Vanmorgen is er wederom een monteur geweest, alle Wi-Fi verbindingen nagelopen en opnieuw ingesteld. Mevrouw het probleem zou verholpen moeten zijn. Meneer verstuurd om 12:25 uur zijn reparatie bon loopt de deur uit en om 12:29 klapt de Wi-Fi er meteen weer uit. Onder het instellen hebben we het over “super Wi-Fi” gehad, dat zou alle problemen moeten verhelpen.

Ik geef aan dat ik hier niet zo zeker van ben. Op het moment dat ik de 2 Wi-Fi versterkers aanschafte en een Devolo set werd mij ook een goeie Wi-Fi verbinding gegarandeerd. Ook dit heeft niet geholpen.

Moet ik nu dan wéér 150 euro uit gaan geven voor iets wat ‘waarschijnlijk’ het probleem verhelpt?? De aanschaf van de Wi-Fi versterkers en Devolo waren toentertijd al duur zat. En de recensies op het KPN forum vindt ik niet erg lovend. 

Een andere optie zou de Starterskit Experia WiFi zijn, maar hoe moet dat dan op de 2e etage?Aangezien daar geen vaste kabel ligt. Ook hier heb ik dus mijn twijfels bij.

Op dit moment ben ik er eigenlijk wel zo klaar mee dat ik op het punt sta over te stappen naar een andere aanbieder.

 

 

Nee goed Wi-Fi met Devolo's gaat em nooit worden. Kabels trekken en de problemen zijn voorbij.


Nee goed Wi-Fi met Devolo's gaat em nooit worden. Kabels trekken en de problemen zijn voorbij.

Ja dat vertelde de monteur van vandaag ook. Hoe kan het dan dat zo is aangesloten door de KPN monteur?

 

Ook een Wi-Fi versterker aan een kabel hebben we een slechte Wi-Fi verbinding


Nee goed Wi-Fi met Devolo's gaat em nooit worden. Kabels trekken en de problemen zijn voorbij.

Ja dat vertelde de monteur van vandaag ook. Hoe kan het dan dat zo is aangesloten door de KPN monteur?

Omdat u geen kabel naar boven wilde. En daar toch wifi wilde hebben.

Ook een Wi-Fi versterker aan een kabel hebben we een slechte Wi-Fi verbinding

Ik heb het vermoeden dat u de witte vierkante versterker(s) heeft.

Klopt dat?


Nee goed Wi-Fi met Devolo's gaat em nooit worden. Kabels trekken en de problemen zijn voorbij.

Ja dat vertelde de monteur van vandaag ook. Hoe kan het dan dat zo is aangesloten door de KPN monteur?

Omdat u geen kabel naar boven wilde. En daar toch wifi wilde hebben.

Ook een Wi-Fi versterker aan een kabel hebben we een slechte Wi-Fi verbinding

Ik heb het vermoeden dat u de witte vierkante versterker(s) heeft.

Klopt dat?


klopt


Deze vierkante witte dingen werken onderling niet samen met elkaar en niet samen met de Experiabox. Dat heeft tot gevolg dat je niet altijd verbonden bent met het meest dichtstbijzijnde versterker / Experiabox. Het kan dus zijn dat als u beneden bent, dat uw mobiel of laptop verbonden is met versterker boven. Met een trage en uitvallende verbinding tot gevolg.

Een oplossing kan zijn: elke versterker / Experiabox een ander wifi netwerk uit laten zenden. Dan kunt u zelf kiezen met welk punt u verbinden wilt.

De SuperWiFi's of de Experia WiFi's werken wel samen onderling met elkaar.


Deze vierkante witte dingen werken onderling niet samen met elkaar en niet samen met de Experiabox. Dat heeft tot gevolg dat je niet altijd verbonden bent met het meest dichtstbijzijnde versterker / Experiabox. Het kan dus zijn dat als u beneden bent, dat uw mobiel of laptop verbonden is met versterker boven. Met een trage en uitvallende verbinding tot gevolg.

Een oplossing kan zijn: elke versterker / Experiabox een ander wifi netwerk uit laten zenden. Dan kunt u zelf kiezen met welk punt u verbinden wilt.

De SuperWiFi's of de Experia WiFi's werken wel samen onderling met elkaar.


Dat klopt daarom was het advies van de KPN monteurs om de app “best WIFI” op de telefoon te instaleren zodat hij wel automatisch gaat schakelen tussen de beste Wi-Fi verbinding.

 

Ook dit hebben we geprobeerd: Een oplossing kan zijn: elke versterker / Experiabox een ander wifi netwerk uit laten zenden. Dan kunt u zelf kiezen met welk punt u verbinden wilt.


De techniek heeft deze ontvanger reeds ingehaald. Ik kan natuurlijk niet in uw portemonnee kijken maar als het kan investeer in de super wifi's. U doet u zelf en de overige gezinsleden er veel plezier mee.


Ook dit hebben we geprobeerd: Een oplossing kan zijn: elke versterker / Experiabox een ander wifi netwerk uit laten zenden. Dan kunt u zelf kiezen met welk punt u verbinden wilt.

En hoe ging dat?


Ook dit hebben we geprobeerd: Een oplossing kan zijn: elke versterker / Experiabox een ander wifi netwerk uit laten zenden. Dan kunt u zelf kiezen met welk punt u verbinden wilt.

En hoe ging dat?


Ook dan gooit hij mij steeds compleet van de WIFI af


Ook dit hebben we geprobeerd: Een oplossing kan zijn: elke versterker / Experiabox een ander wifi netwerk uit laten zenden. Dan kunt u zelf kiezen met welk punt u verbinden wilt.

En hoe ging dat?


Ook dan gooit hij mij steeds compleet van de WIFI af

Ook dit hebben we geprobeerd: Een oplossing kan zijn: elke versterker / Experiabox een ander wifi netwerk uit laten zenden. Dan kunt u zelf kiezen met welk punt u verbinden wilt.

En hoe ging dat?


Ook dan gooit hij mij steeds compleet van de WIFI af

Bij alle versterkers? Of bij 1 specifieke? 


Ook dit hebben we geprobeerd: Een oplossing kan zijn: elke versterker / Experiabox een ander wifi netwerk uit laten zenden. Dan kunt u zelf kiezen met welk punt u verbinden wilt.

En hoe ging dat?


Ook dan gooit hij mij steeds compleet van de WIFI af

Ook dit hebben we geprobeerd: Een oplossing kan zijn: elke versterker / Experiabox een ander wifi netwerk uit laten zenden. Dan kunt u zelf kiezen met welk punt u verbinden wilt.

En hoe ging dat?


Ook dan gooit hij mij steeds compleet van de WIFI af

Bij alle versterkers? Of bij 1 specifieke? 

Alle

 


Goedemiddag @dynasty03 en welkom hier op het forum :)

 

Na het lezen van je bericht kan ik me ergens wel voorstellen dat je er op een gegeven moment klaar bent met de wifi problemen en gaat kijken naar andere opties. Houd er wel rekening mee dat Wi-Fi bij elke provider hetzelfde werkt; het is een universele techniek. KPN probeert het verschil te maken door ontzettend ver te gaan in de ondersteuning van jouw Wi-Fi signaal en op die manier proberen wij het verschil te maken. Wanneer iemand slechte Wi-Fi ervaart (dat wil zeggen een snelheid die onder de 20 Mbit/s ligt) kan hij of zij in aanmerking komen voor gratis KPN Experia Wi-Fi. Deze dien je inderdaad bekabeld aan te sluiten op de Experia Box en dit zorgt in de regel voor de gewenste verbetering. Wanneer het trekken van kabels geen optie is, zou je de Super Wi-Fi kunnen overwegen. Bij dit systeem hoef je alleen het eerste punt bekabeld aan te sluiten en de overige punten kunnen in een stopcontact. 


Hoi @dynasty03  , ik heb niks meer van je vernomen maar ben benieuwd of je nog iets hebt gehad aan de informatie die hier is gegeven. Laat je het weten mochten we je nog ergens bij kunnen helpen?


Goedemiddag @dynasty03 , omdat ik niks van je heb gehoord, sluit ik het topic. Ik hoop van harte dat je iets hebt gehad aan de informatie uit dit topic!


Reageer