Skip to main content

Ik zit op glasvezel en maak voor TV en internet gebruik van een V10 modem met daaraan gekoppeld 2 experia wifi modules waarmee ik tot vanochtend prima en stabiel netwerk had. Van morgen is even de stroom eraf geweest voor een klusje en sindsdien krijg ik geen Wifi meer via mijn experia modules. Het modem zelf produceert nog Wifi (alle lampjes branden). De communicatie tussen het modem en de modules lijkt verstoord. Ik heb alle apparaten diverse keren van het stroom gehad, opnieuw aangesloten, gereset en wederom opnieuw aangesloten etc. etc. Een enkele keer werd het signaal weer even door een module doorgegeven, maar dat viel elke keer ook weer snel weg. Het SSID van mijn Wifi komt niet meer voor op mijn mobiel. Daarentegen wel een tot nu toe onbekend en open netwerk met de naam ARCADE DEFAULT. Geen idee of dit laatste ermee te maken heeft overigens. 
Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen?

Helemaal opnieuw beginnen. Alles los koppelen van de experiabox en die resetten. 1ste Wi-Fi versterker resetten en aansluiten. 10 minuten later de 2de op dezelfde manier. De Wi-Fi op de v10 MOET nu uit zijn.


Dank voor je reactie. De Wi-Fi op de V10 is nu ook al uit. Is dat nog van invloed, of doe ik gewoon zoals je voorstelt, alles afkoppelen,een voor een resetten en opnieuw aansluiten?


Nou dan zou ik de v10 met rust laten.


Ik ga het proberen en meld me met het resultaat als ik weer online kan.


Nou ik heb de versterkers een voor een gereset en opnieuw aangesloten. Toen ik ze allebei had losgekoppeld kreeg ik Wi-Fi signaal via de v10. Nadat ik de eerste versterker weer had aangesloten ging het Wi-Fi lampje van de v10 uit en verdween het signaal weer. Kennelijk dus geen oplossing.


Je bedoelt dat er geen signaal meer van de v10 kwam of van de versterkers??


Er brandt wel een blauw lampje op de versterkers wat Wi-Fi ontvangst doet vermoeden, maar dat wordt niet doorgezonden. Hoe dan ook geen enkel signaal.


Ik heb gisteren precies hetzelfde gedaan met dezelfde apparatuur. Hoe kan dat nou toch. Heb je al ingelogd op de wifiversterkers?


Dat nog niet. Hoe moet dat dan? En wat kan ik ermee?


In ieder geval kijken of je ssid hetzelfde is wat jij denkt dat het moet zijn. En je gastaccount aanmaken etc. ik stuur je zo de link.


Standaard is de Experia Wifi te benaderen via 192.168.2.150. Je logt in met admin als gebruikersnaam. Het wachtwoord vind je onderop de Experia Wifi (web password) waarvan het lampje knippert. 


Ik probeerde in te loggen op https://192.168.2.150. en kreeg de mededeling dat de server niet bereikbaar was.


Ja daar liep ik gisteren ook tegen aan. Na een paar keer lukte het ineens.


Wat grappig, de SSID is veranderd in ARCADYAN DEFAULT!
En wat nu?


Je vult daar de ssid in die je wil gebruiken met het wachtwoord uiteraard. Zoals je normaal in het modem doet. Je kunt daar ook een gastwifi instellen als je die wil.


Ik heb ook het wachtwoord even bekeken en ook dat was veranderd. Dat wachtwoord vervolgens in mijn mobiel ingevuld et voilà, ik zit er weer in. Joepie!!.
Morgen na een goede nacht rust ga ik dat allemaal weer eens wijzigen in de oude gegevens.
Ik informeer je nog over het resultaat. Vooralsnog veel dank voor je hulp.


Haha wat zal jij lekker slapen. Ik hoor het morgen wel.


Nou het is gelukt. Alles is weer in de goede oude staat teruggezet en het netwerkje loop weer als een tierelier. 

Dank voor je hulp!!:thumbsup: