Skip to main content

Afgelopen vrijdagmiddag rond 1230 werd de WiFi verbinding verbroken. We kregen even oude ssid  accespoints te zien waarna de vertrouwde ssid weer verscheen.  Sindsdien hebben we problemen. Verbinding verbreekt continue. Heb router al 2 keer opnieuw opgestart maar probleem blijft. Ook geprobeerd WIFI manager te draaien maar dat wil niet omdat verbinding er steeds uitvliegt.

Welke Experia Box gebruik je?

Welke wifi accesspoints gebruik je?

Heb je de wifi accesspoints ook al een keer opnieuw opgestart?


V8 experia de oude rechthoekige accespoints van KPN. deze nog niet opnieuw opgestart. Zal ik ook ff proberen. Snelheid fluctueert ook tussen down 20 en 50 up max 40. Normaal 80-90

Verbinding geeft maximale streepjes dus sterkte signaal is goed.


Goedemorgen @Emdee,

Balen dat de draadloze verbinding niet meer zo goed werkt als voorheen. Had je de Experia Box inmiddels al eens opnieuw opgestart? Merk je daarna verbetering? Anders kan de Wifi Manager jou wellicht helpen om de verbinding te verbeteren. Ik raad je aan om hem twee keer direct achter elkaar te doorlopen. En wellicht heeft @wjb ook nog tips voor je. :blush:


Heb je de wifi van jouw V8 uit staan want dat is toch wel cruciaal om te zorgen dat jouw mobiele apparaten niet per ongeluk met de 2.4GHz wifi van de V8 verbonden worden.

Je spreekt over oude rechthoekige accesspoints van KPN. Bedoel je deze?

Als je die inderdaad hebt, dan is mijn advies om de namen (SSID's) van 2.4GHz en 5GHz verschillend te laten zijn en bandsteering uit te zetten.

 

Zo heb ik de SSID van mijn 2.4GHz wifi aangevuld met "-2.4" terwijl de 5GHz wifi zijn oorspronkelijk SSID behouden heeft. (zie screenshot)

Apparaten die een 5GHz verbinding ondersteunen blijven hierdoor gewoon verbonden maar apparaten die alleen 2.4GHz ondersteunen zullen even opnieuw geconfigureerd moeten worden.


Ik heb idd de rechthoekige. Ik kan wifimanager niet draaien omdat verbinding telkens wordt verbroken.

Zal ook proberen wifi op experiabox uit te zetten. Wel vreemd, alles heeft tot genoemde vrijdag gewoon gewerkt. Er is blijkbaar iets gebeurd buiten ons om waardoor het nu problemen oplevert.


Welke versie van de software draait op jouw KPN WiFi "versterkers"?


De versie op de wifiversterkers is 001.007.88. Nadat ik de WLAN op de Experia heb uitgezet gaat het goed. Ik wil niet de SSID veranderen want dat maakt het alleen maar lastiger in het gebruik en zou niet moeten hoeven. Snelheid op eerste type Ipad Air is nog lager dan op een nieuwe Ipad maar dat is acceptabel. Ik hou in elk geval verbinding. Kan zo niet meer in versterker, je weet wel iets met ww vergeten 😉 en heb geen zin om de boel te resetten nu het weer acceptabel draait. Trouwens enig idee of de V8 op de lijst staat om vervangen te worden?


Kan zo niet meer in versterker, je weet wel iets met ww vergeten 😉 en heb geen zin om de boel te resetten nu het weer acceptabel draait.

Het is wel heel vervelend dat je jouw wachtwoord vergeten bent.

Als de SSID's van jouw 2.4GHz en 5GHz wifi gelijk zijn aan elkaar, dan kan het maar zo gebeuren dat een apparaat met 2.4GHz verbonden wordt en die zal dan dus een langzamere verbinding hebben.

 

Trouwens enig idee of de V8 op de lijst staat om vervangen te worden?

Wat mij betreft had de V8 allang vervangen moeten zijn maar KPN vervangt de V8 alsnog alleen als deze defect is.