Skip to main content

Beste KPN,

Ik heb ditzelfde probleem. Gisteren een monteur op bezoek gehad en die zei dat het aan mijn Sonos lag. We hebben er een kastje tussenuit gehaald die zijn eigen wifinetwerk maakt en dan zou het probleem opgelost moeten zijn. Helaas is dat niet het geval. Ook vandaag hebben we weer het probleem.

De monteur noemde ook nog onze babyfoon of onze lampen die mogelijk een storing op het netwerk veroorzaakt. 

Heel irritant dat het niet werkt. De monteur heeft goed zijn best gedaan, heeft de tijd genomen en was ook heel vriendelijk. Daar ligt het niet aan. Maar aangezien de wifi nu nog steeds weg valt en ik thuis moet werken is het wel lastig.…

 

Groeten Karin 

Admin: eigen topic aangemaakt zodat de vraag beter vindbaar is, afgesplitst van: topic

@Kbeentjes Hoi Karin, van harte welkom op ons forum!

Lastig dat jouw WiFi verbinding niet goed werkt, zeker als je thuis werkt. Goed dat je aan de bel trekt. WiFi is draadloos en hierdoor vatbaar voor andere signalen en storingsbronnen in je omgeving. Daardoor kan het even zoeken zijn naar de juiste oplossing. Er zijn verschillende dingen die je kunt proberen.

Heb je onze handige WiFi manager al gebruikt? Deze servicetool helpt je om stap voor stap jouw WiFi verbinding te controleren en verbeteren. Ik raad je aan om 'm helemaal te doorlopen. In de meeste gevallen zorgt dit voor een flinke verbetering van de WiFi verbinding. Er komt ook altijd een eindresultaat uit voort, dus ik raad je aan om ‘m volledig te doorlopen. Daarnaast geven we hier tips om trage of slechte WiFi te verbeteren, ik raad je ook aan om dat door te nemen.


@Kbeentjes Hoi Karin, van harte welkom op ons forum!

Lastig dat jouw WiFi verbinding niet goed werkt, zeker als je thuis werkt. Goed dat je aan de bel trekt. WiFi is draadloos en hierdoor vatbaar voor andere signalen en storingsbronnen in je omgeving. Daardoor kan het even zoeken zijn naar de juiste oplossing. Er zijn verschillende dingen die je kunt proberen.

Heb je onze handige WiFi manager al gebruikt? Deze servicetool helpt je om stap voor stap jouw WiFi verbinding te controleren en verbeteren. Ik raad je aan om 'm helemaal te doorlopen. In de meeste gevallen zorgt dit voor een flinke verbetering van de WiFi verbinding. Er komt ook altijd een eindresultaat uit voort, dus ik raad je aan om ‘m volledig te doorlopen. Daarnaast geven we hier tips om trage of slechte WiFi te verbeteren, ik raad je ook aan om dat door te nemen.

Hi Alexandra,

Ja de WiFi manager al uitgevoerd maar maakt niet uit. En wat ik zeg, ook een monteur op bezoek gehad maar de dag erna weer problemen en gisteren ook.

Hoe het kan is mij een raadsel maar heel vervelend is het wel en ik zou graag willen dat het wordt opgelost. Ik kan me niet voorstellen dat in de tijd van nu een babyfoon (niet op wifi), lampen of sonos zo'n storing veroorzaken.

 

Groeten Karin 


@Kbeentjes Hi Karin, dat begrijp ik! Het lastige is dat doordat WiFi draadloos is, het heel vatbaar voor andere signalen en storingsbronnen in je omgeving is. Dit verschilt ook weer per omgeving en zelfs per huis, waardoor er niet één hapklaar advies is, en het soms even zoeken is naar de beste oplossing. 

Goed dat je de WiFi manager al doorlopen hebt, wat was daarvan het eindresultaat? Er komt altijd een soort oplossing of conclusie uit, als je 'm helemaal doorlopen hebt. 

Daarnaast maakt Sonos apparatuur gebruik van Sonosnet, dat kan de WiFi verbinding verstoren. Ik raad je aan om te controleren of je Sonosnet uit hebt staan op jouw apparaten, het uit te schakelen en het daarna weer te proberen. Mocht je daar meer informatie over willen hebben of als je daar vragen over hebt, dan kan je bijvoorbeeld terecht op het Sonos forum. Het is echt een functie van Sonos, zij kunnen je er daar mee helpen.


Hoi @Kbeentjes 

Hier is ook het een en ander te vinden over Sonos en  WIFI storingen.
 

SuccesÂ