Skip to main content

Hallo ik heb een experiabox v9 net twee wifi versterkers ( bedraad) de WLAN op de experiabox is dus tijdens de setup van de WIFI versterkers uitgeschakeld

kan ik de WIFI op de experiabox weer aanzetten met een ander SSID ik heb 2.4 Ghz nodig voor mijn weerstation

of kan ik de WLAN op de experiabox in deze setting niet meer gebruiken?

 

groet

 

Jan

Nee, dat kan niet. WiFi op de Experiabox kan je niet meer gebruiken zo. 

De SuperWiFi's zenden ook gewoon 2,4 GHz uit. Het weerstation werkt daar niet op?


Ze zenden waarschijnlijk wel 2,4 Ghz uit maar daar kan ik op mijn Iphone voor zover ik weet niets mee, misschien als ik ver weg ga staan dat er dan overgeschakeld wordt naar 2,4 ghz, ga ik proberen


Hoi @226471! is het bovenstaande nog gelukt?


Hallo, wat ik wil is niet gelukt, ik moet de instellingen doen op 2,4Ghz, en daarna mag het op 5Ghz, aangezien ik niet kan inloggen op mijn wifi versterkers zal ik ze een keer opnieuw moeten installeren, met Corona en thuiswerken wordt dat weer een weekend klus. Dus dan kom ik er vanzelf achter waar ik dannweer tegen aan loop, wat mij betreft kan dit topic gesloten worden. 
 

bedankt aan allen die hebben meegedacht

 

groet

 

Jan

 

 


Wat me net nog te binnen schiet trouwens, wat ik vaak als oplossing voorbij zie komen is de volgende stappen:

  1. Je schakelt je wifiversterkers uit
  2. Zet Wifi op je modem weer aan (2,4ghz)
  3. Installeert je weerstation
  4. Zet Wifi op je modem weer uit
  5. Zet je Wifiversterkers weer aan
  6. Het weerstation pakt dan automatisch het 2,4 ghz netwerk van de wifiversterkers.

 


Top, dank je wel ik ga het proberen, ik laat het weten of dat de oplossing is

 

groet

 

Jan


@226471 is het nog gelukt bovenstaande te proberen?


Ja het is gelukt, dat was dus de gouden tip.

 

dank