Skip to main content

Hoe krijg ik het wifi signaal van de versterkers gelijk met de experiabox. Ik zie in mijn netwerk geen wifi versterkers terwijl ik er twee heb en bij beiden de lampjes blauw branden

@Herman510 hoe heb je deze geïnstalleerd? Welke versterkers? En welke box heb


Het beste kun je die installeren mbv. de KPN Thuis app.


U heeft de zwarte Experia WiFi's? 


Ik heb nog 2 oude WiFi versterkers en deze werken niet op de app


Experia v10 box heb ik


Als je dat zelf niet aangepast hebt hebben de WiFi Versterkers Dual Band vaak een IP-adres dat eindigt op 148, 149 of 150 (192.168.2.148 etc.). Ik heb er eentje, die ik met DHCP-binding zelf een IP-adres heb gegeven dat dicht bij die van de V10 ligt (250).


Ik heb inmiddels de 2 versterkers bedraad aangesloten en zie ze nu in mijn netwerk. Als ik een speedtest doe kom ik op een snelheid van 29 uit. Dus volgens mij werken ze niet helemaal goed als wifi versterker.

Misschien dan maar nieuwe kopen of naar Ziggo.


Welke snelheid haalt u bekabeld rechtstreeks op de Experiabox op een pc of laptop? 


Als ik de laptop bekabeld aansluit op een bekabelde wifi versterker haal ik een snelheid van 122.

 

 


Wifi manager al eens gedaan? Je huidige versterkers daarbij dan uitzetten. En in de app zeggen dat je geen versterkers hebt als die daarom vraagt.


WiFi manager al vele malen gedaan zonder resultaat. Zal morgen jouw optie uitvoeren 


Ik heb BVVDSL (222/61 Mb/s) maar haal via de WiFi Versterker Dual Band op m'n slimfoon via de optie "Snelheid testen” van de KPN Thuis app op 3 m met vrij zicht: 122/50.


Of ik de oude versterkers nu uit of aanzet het maakt allemaal niets uit. Blijf met een wifi signaal van rond de 30 zitten. Terwijl er wel 122 binnen komt.

Aan de lage kant dus. Advies van de KPN nieuwe versterkers kopen.


Maar weet iemand of ik kan zien of de wifiversterkers van 2,4 GH of van 5 Gh gebruikt maakt?

 


De WiFi Versterker Dual Band heeft - zoals de naam al zegt - beide. Als je weet welke IP-adressen ze hebben (zie mijn eerdere reactie) kun je erop inloggen om te kijken of beide banden actief zijn. Desgewenst kun je ze dan een andere naam geven (voor gewoon gebruik niet aanbevolen i.v. automatisch schakelen naar de beste band) om te kijken waarmee je verbinding maakt.


Staat dit dan zo goed?


Nee! Wi-Fi staat uit:

Bij de blauw omlijnde vakjes de naam invullen.


Ik heb daar mijn netwerknaam staan. Heb nu alleen de Protected modus op ingeschakeld gezet.


Oeps, Ik heb in je vorige bericht niet goed gekeken maar zie nu dat AP-modus wel ingeschakeld staat (ik zag verder niets dus nam aan dat beide op uitgeschakeld stonden (ogen zijn niet meer zo als ze ooit eens waren ...).


Protected modus ingeschakeld op de wifi versterkers. Meet nu overal rond de 100. Is dus al een stuk beter als de meting van 20 of 30.

Dank voor je hulp.


Reageer