Skip to main content
Goedemiddag,



Via deze weg wil ik graag hulp vragen om te kijken of mijn WIFI signaal geboost kan worden. Beneden hebben wij altijd erg goed signaal en sterkte gehad en de Experiabox staat dan ook beneden voor in het huis. Nu is echter de situatie dat in de kamers boven achterin er gewoon geen (0.5MB tot en met wegvallen) signaal mogelijk is. Wij hebben al gebeld met de klantenservice hierover en die heeft wat tests laten doen zoals de gehele Experiabox laten resetten maar dit mocht helaas geen uitkomst bieden.



Heeft hier iemand misschien nog een oplossing die zou kunnen werken?
Hallo @dglavie , welk merk en type modem heb je?
Hallo @dglavie , welk merk en type modem heb je?

Hi! Ik heb de Experiabox V10 van ZTE 🙂 het signaal verder beneden is zeker erg goed en snel altijd
Heb je de wifi tuner al geprobeerd?https://www.kpn.com/internet/wifi/tuner.htm#/flow
Heb je de wifi tuner al geprobeerd?https://www.kpn.com/internet/wifi/tuner.htm#/flow

Hi Joep! Ja meerdere malen alleen ook dit mocht niks baten 😞 Eigenlijk zit ik een beetje vast wat ik nu moet doen, heel erg bedankt voor de tip wel!


Heb je de wifi tuner al geprobeerd?https://www.kpn.com/internet/wifi/tuner.htm#/flowHi Joep! Ja meerdere malen alleen ook dit mocht niks baten 😞 Eigenlijk zit ik een beetje vast wat ik nu moet doen, heel erg bedankt voor de tip wel!


Wat was de uitkomst van die tuner dan?




Heb je de wifi tuner al geprobeerd?https://www.kpn.com/internet/wifi/tuner.htm#/flowHi Joep! Ja meerdere malen alleen ook dit mocht niks baten 😞 Eigenlijk zit ik een beetje vast wat ik nu moet doen, heel erg bedankt voor de tip wel!
Wat was de uitkomst van die tuner dan?


Hi Nick, dit gaf mij alleen de mogelijkheid om een pakket te upgraden en/of contact op te nemen met de klantenservice. Dit laatste had ik gedaan en toen gingen we de tests doorlopen zoals resetten enzo
Met de doorlopen van de tuner bevond je je op de bovenverdieping achterin met je mobiele foon of laptop?
Met de doorlopen van de tuner bevond je je op de bovenverdieping achterin met je mobiele foon of laptop?

Ik bevond mij toen achterin inderdaad. Het probleem is meer dat ik nooit kan meten door middel van de tuner. Steeds geeft hij een wit scherm in Edge en de melding: ‘verzoeken aan de server zijn door een extensie geblokkeerd’ Bij chrome



heb dit al met verschillende apparaten en telefoons geprobeerd en steeds lukte het niet
Ja, er is op dit moment een storing. Even geduld hebben, zal vast wel een x opgelost worden.
Ja, er is op dit moment een storing. Even geduld hebben, zal vast wel een x opgelost worden.

Handig dat je dan nog wel de test kan doen haha.. De medewerkster die liet mij deze test doen omdat zij dacht dat een Wifi versterker mij wel zou kunnen helpen en dit zou de manier zijn. Is er enig manier om zo Wifi versterker te krijgen zonder de test te doen of is het echt wachten tot die het weer gaat doen?
Misschien een moderator... ?
Ik denk dat er naar 2 mogelijkheden zijn. De experia box op een centrale plaats zetten of op iedere verdieping een " Wi-Fi versterker" neer zetten en dan wel bekabeld. Het is veel werk maar je krijgt er nooit spijt van. Zorg er in ieder geval voor dat je die v10 houdt!! Dat is gewoon het beste modem van kpn. De v10a zit vol met problemen.
Bedankt voor julie hulp! Dan wacht ik even op een reactie van een moderator 🙂
Vandaag de tool mogen doen. Op een moment kwam deze zelfs tot maar 0.3MB op de verdieping waar internet niet goed is. Toch zegt de tuner heel leuk dat dit het best haalbare mogelijk is, dat lijkt me toch vrij apart?
Bijzonder. In het plaatje van het huisje heb je de bovenverdieping aangetikt?
Bijzonder. In het plaatje van het huisje heb je de bovenverdieping aangetikt?

Jup! Het enige wat ik mij zou kunnen bedenken is dat wij jaren geleden (zeker.. 5?) een draadloze verbindingsset hebben gekocht bij het abo dat wij destijds afsloten, misschien dat het systeem hierdoor denkt dat wij al voorzien zijn. Maar die kastjes die in het stopcontact gaan leveren natuurlijk niet een draadloos signaal helaas.
Welkom @dglavie! Er was inderdaad een storing met de WiFi tuner, die is inmiddels weer afgemeld. Kun je de tuner nog een keer doorlopen? Als het nog niet lukt, kun je dan je profiel aanvullen met je adresgegevens en klantnummer? Dan zoek ik dit verder uit.
Welkom @dglavie! Er was inderdaad een storing met de WiFi tuner, die is inmiddels weer afgemeld. Kun je de tuner nog een keer doorlopen? Als het nog niet lukt, kun je dan je profiel aanvullen met je adresgegevens en klantnummer? Dan zoek ik dit verder uit.





Ik heb mijn gegevens aangevuld op mijn profiel!

Goeiemiddag 🙂 zoals u kunt lezen kon ik inderdaad gisteren wel de tuner draaien, deze gaf vrij weinig snelheid aan (0.3mb) maar zei vervolgens wel dat dit het beste is wat op dit moment te bieden is.



De klantenservice medewerkster die zei dat de test als die slecht bleek te zijn een mogelijkheid kan geven tot een Experia Wifi box welk volgens haar problemen zou oplossen. Echter zelfs bij ontzettend slechte resultaten in mijn kamer (0.3mb) krijg ik nogsteeds niet deze optie en is dit nogsteeds het best mogelijke op mijn adres. Zou dit te maken kunnen hebben dat wij ooit een 'draadloze' stekker verbindingsset hebben aangeschaft bij KPN? Deze lossen natuurlijk niet het probleem op welk wij nu hebben maar was in die tijd wel de beste optie om aan te schaffen



Graag hoor ik van u en alvast bedankt voor de genomen tijd en hulp 🙂
Hey @dglavie, de draadloze verbindingsset staat hier los van. Alleen als eerder een Experia WiFi is verstuurd is dat in de toekomst niet meer mogelijk.



Normaal gesproken zien wij de resultaten terug van de WiFi tuner. In jouw geval is dat niet zo. Ik zie dat je de tuner hebt doorlopen maar er zijn geen resultaten bekend. Er lijkt dus iets fout te zijn gegaan. Zou je nog één keer de tuner kunnen doorlopen via een smartphone/tablet? Zorg dat je nog net binnen bereik zit van WiFi, als er overgeschakeld wordt naar 4G geeft de test geen resultaat. Als er vervolgens nog geen oplossing wordt geboden zorg ik dat er Experia WiFi's worden verstuurd.
Hey @dglavie, de draadloze verbindingsset staat hier los van. Alleen als eerder een Experia WiFi is verstuurd is dat in de toekomst niet meer mogelijk.



Normaal gesproken zien wij de resultaten terug van de WiFi tuner. In jouw geval is dat niet zo. Ik zie dat je de tuner hebt doorlopen maar er zijn geen resultaten bekend. Er lijkt dus iets fout te zijn gegaan. Zou je nog één keer de tuner kunnen doorlopen via een smartphone/tablet? Zorg dat je nog net binnen bereik zit van WiFi, als er overgeschakeld wordt naar 4G geeft de test geen resultaat. Als er vervolgens nog geen oplossing wordt geboden zorg ik dat er Experia WiFi's worden verstuurd.




Beste, ik heb hem vandaag met een telefoon weer gedaan waar ik hem eerder ook mee heb getest. Het rare was dat hij nu wel na de meting ook echt het resultaat gaf in het huis afbeelding, dit deed hij voorheen helemaal niet! Nu gaf hij inderdaad de optie tot de Experia Wifi's en die mag ik morgen gaan ophalen dan ook 🙂
Yess! Heel goed om te horen 🙂 Laat vooral nog even weten hoe de verbinding werkt met de Experia WiFi's, ik ben benieuwd!
Yess! Heel goed om te horen 🙂 Laat vooral nog even weten hoe de verbinding werkt met de Experia WiFi's, ik ben benieuwd!



Vandaag heb ik ze binnen mogen krijgen. Heb het gelijk aangesloten en de boel even van het stroom gehaald. Setup was echt ontzettend makkelijk en de snelheid is ook boven nu om naar over naar huis te schrijven!



Daar waar ik in de ene kamer 0.5mb haalde op momenten is dit gewoon op moment van schrijven 64mb! Geweldig hoe zo kastje eigenlijk voor zoveel verschil kan zorgen, was er zelf echt al een lange tijd mee bezig ook in verschillende opstellingen en settings maar dit was gewoon plug and play principe en dat samen met de geboden service maakt me echt wel heel tevreden ook nu 🙂
Eind goed al goed 😉 Jammer dat de tool niet direct meewerkte maar dit klinkt als een hele goede oplossing. Als je in de toekomst nog eens ergens hulp bij nodig hebt, laat het weten!

Reageer