Skip to main content

Beste KPN,

Sinds dat we glasvezel hebben is het wifi signaal een drama. Dat is al enige tijd zo, heb toendertijd 2 wifi punten aangeschaft en nog is het wifi signaal erg zwak. Wij hebben een drive-in woning en de router staat op de 1e verdieping. Al diverse resets gedaan zonder resultaat. De buren hebben ziggo en hebben nergens problemen mee. Ik ben nu echt tot het punt gekomen om over te stappen naar een andere provider.

@GeraldoM zijn de twee wifipunten met een kabel verbonden aan het modem?


@Joep1965 nee, dat is toch ook niet de bedoeling?

 


In principe natuurlijk wel. Het meest ideale is modem in de meterkast en vanuit de meterkast goede utp kabels naar iedere etage en vanuit daar werk je verder. Precies zoals het met electriciteit gaat. Maarja daar hebben weinig mensen zin in dus hebben ze draadloze oplossingen bedacht. En als je dan verlies aan snelheid niet erg vind dan is dat prima. Kan je iets meer vertellen over de opstelling van de wifipunten tov het modem?


Het meest ideale is zeker alles bekabeld aansluiten, maar waarom zijn er dan wifi punten uitgevonden? De glasvezel kast zit beneden beganegrond in de meterkast, deze is met kabel aangesloten op de 1etage aan het modem. Daar staat een wifi punt (tv kastje op.aangesloten) en op de beganegrond staat een wifi punt. Dat is ons kantoor/tuinkamer.

 

 

 


Het ideale is om op iedere verdieping een bekabeld wifipunt te hebben. Het mooie van de huidige systemen is dat je dan het hele huis door kan lopen zonder verlies aan snelheid. Maar laten we kijken hoe we het bij jou goed krijgen zonder kabels. Welk type modem heb je en wel type wifipunt?


Om op de plekken waar het wifi bereik minder is ze bekabeld aan te sluiten op een utp kabel. Mocht je ze draadloos willen wegzetten kan dat. Maar wel op een plek waar de dbm van je 5ghz wifi maximaal -65 dbm is.

 

Heb je het zelf aangesloten of een monteur van kpn? Indien de monteur.. Heeft die toen een wifimeting met u door het huis gedaan?


@Joep1965 experiabox v10 en 2 witte ronde wifi versterkers van kpn


Mooie combinatie. Er is dan als het goed is één wifipunt met aan kabel aangesloten aan het modem en is het wifi lampje op het modem uit. Klopt dat?


@Joep1965  😀 dat dus niet. Er is geen enkel wifi punt aangesloten met netwerk kabel


Oeps. Daar ga je al..


Ai daar gaat het dus fout. Er moet één wifipunt met een kabel aangesloten zijn op het modem.  


Ben je in de gelegenheid om daar online iets mee te doen of op een later tijdstip?


@Joep1965 super bedankt alvast. Ik ga hier vanavond mee aan de slag. Kan ik vanavond gewoon 1 wifi punt pakken en inpluggen in de modem, of moet ik dan weer een reset doen?


Ik zou het modem in de eerste instantie met rust laten.  Zet de wifipunten uit. Met een kabel sluit je één wifipunt aan. Je zet em dan aan en druk op de resetknop. Laat em dan een half uurtje met rust zodat ie de installatie goed kan uitvoeren. Daarna hang je nummer twee aan het met een kabel en doe je hetzelfde. Daarna kan je het tweede punt losmaken en mee gaan wandelen. Punt is nog wel dat je iets met de tv ontvanger moet want ik begrijp dat die aangesloten is op een wifipunt. 


Tv kastje is idd aangesloten op een wifi punt, omdat we op die plek waar de tv staat geen internetaansluiting hebben.


Dit is dus de rede waarom mijn wifi versterker niet is aangesloten op het modem, ik ga dat natuurlijk niet uitmezelf doen. Het kwam ineens bij mij op waarom deze niet is bekabeld het het modem

 


Dat klopt voor de v10a maar niet voor de v10!! Dus welke modem heb je😉


Wordt vervolgd!


Ik heb dus de v10a...


En toen was het stil....


En toen was het stil....

Dat komt omdat het leven op een camping in zuid Frankrijk erg goed is😉. Met de v10a zou je inderdaad zonder kabels kunnen.  Heb je de SuperWiFi's al een keer gereset en helemaal opnieuw geïnstalleerd zoals ik eerder aangaf?


Ja dat is al tig keer gedaan zoals ik in mijn vorige bericht heb aangegeven!


En toen was het stil....

Het forum is geen real-time chatdienst waar je à la minute antwoord krijgt @GeraldoM 

Je bent afhankelijk van de goede wil van medeforumleden of die op je vraag willen en/of kunnen reageren en moderatoren reageren op basis van FiFo, dus bij grote drukte kan dat een paar dagen duren.

 

 


En wat is de afstand dat ze van elkaar af staan? Zonder muren of plafonds is voor de 5ghz band maximaal 8 meter. Kan het wellicht daar mee te maken hebben?


Afstand is 6 meter zonder muur er tussen 


Reageer