Skip to main content

Ik ben in het bezit van een V10 modem (in de kelderkast) en heb 2 wifi versterkers (kpn model arcadyen) die ik beiden bedraad heb aangesloten. 1 in de huiskamer en 1 op zolder. Binnen is het bereik redelijk maar in de tuin heb ik geen/nauwelijks bereik. De wifi versterker beneden staat ook een eind van de tuin (>10 meter). Ik zou de wifiversterker dichter bij de tuin kunnen zetten maar dan moet ik hem draadloos gaan verbinden.

Wie kan mij advies geven over de beste oplossing? KPN helpt mij niet, ik heb zelf al 2 versterkers via KPN aan moeten schaffen en nog steeds heb ik een middelmatig bereik. Ondanks dat ik  ‘op papier’ 100 download heb kom ik binnen niet boven de 50 en dus in de tuin al helemaal niet.

Als nieuwe klant krijg je 2 super wifiversterkers maar als je als bestaande klant je abonnement wil verlengen vang je bot. Ik baal daar ontzettend van als trouwe (meer dan 20 jaar!!!!) KPN klant

Admin: titel aangepast i.v.m. vindbaarheid.

Hallo @PvdT , als je met een tablet of smartphone met daarop een app als wifi analyzer geïnstalleerd door de tuin loopt hoe sterk is dan je signaal? Hoe lager de waarde in dBm hoe beter, het mooiste is als de wijzer in groen staat, geel kan ook nog, maar grijs is een te slecht signaal.

Test bovenstaande zowel met de 2.4- als de 5.0-band.

 


Hallo Jan, in beide gevallen tussen -80 en -90 dbm. 


Ontkoppel de versterkers en doe de wifi tuner. Wellicht is de uitkomst dat je gratis 2 experia wifi's krijgt.https://www.kpn.com/internet/wifi/tuner.htm#/login


Dag @PvdT. Van harte welkom hier. Het is altijd vervelend als WiFi niet optimaal werkt. Nu lees ik dat je vooral in de tuin slecht bereik hebt. Je hebt op dit moment twee “oude” witte WiFi-versterkers bekabeld aangesloten op je modem? Ik zie dat @Joep1965 je al uitstekend advies geeft: ik zou je ook willen adviseren om de WiFi-versterkers los te koppelen en allereerst de WiFi Manager te doorlopen. Ik ben wel benieuwd wat daaruit naar voren komt. 

En verder: kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd?


Hallo @PvdT. Ik zie dat je niet meer hebt gereageerd. Ik hoop dat dit betekent dat je de WiFi Manager hebt doorlopen en daar een oplossing uit naar voren is gekomen. Ik ben wel benieuwd hoe 't nu is. Als je nog ergens hulp bij nodig hebt, dan lees ik het graag. 


Hallo Natasja,

Dank voor jouw bericht. De KPN monteur is net vertrokken, na 2,5 uur ‘stoeien’, met uiteindelijk onverrichte zaken. V10 vervangen door V10a maar dat hielp niet. Mijn 5gHz stond uitgeschakeld en kon niet door de monteur verholpen worden. Moest op afstand gebeuren ergens vanuit Roemenië. Kortom; ik zit nog met hetzelfde probleem en geen idee of en wanneer dit verholpen gaat worden.

 


Hallo @PvdT. Ik moet je eerlijk zeggen dat dit mij niet bekend in de oren klinkt. Ik wil graag het rapport van de monteur erbij pakken. Als er vervolgactie nodig is, dan zou ik dat namelijk terug moeten kunnen vinden. Kun je je postcode/huisnummer, klantnummer en de naam van de contracthouder invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd?


Gedaan


Dank je wel, @PvdT. Ik heb het rapport erbij gepakt en ik zie inderdaad dat de monteur die op 27 februari is geweest het probleem niet kon oplossen. Ik lees dat internet wel werkt op 2.4GHz, maar niet op 5GHz, omdat dit uit stond in de Experia Box. Na het aanzetten van de frequentie bleef deze alsnog uit. Om dit op te lossen moest je data worden opgeschoond in onze achterliggende systemen, maar ik zie dat dit nog niet voor verbetering heeft gezorgd. Er wordt hoe dan ook nog hard gewerkt aan een oplossing. Klopt het dat er vandaag een nieuwe afspraak met een monteur staat? 


Hallo @PvdT. Ik zie dat je niet meer hebt gereageerd. Ik ben benieuwd of de problemen inmiddels zijn opgelost. Kun je dat laten weten? Ik lees het graag als ik nog iets voor je kan doen.


Hallo Natasja,

Helaas zijn de problemen niet verholpen. Ik heb nu een nieuw modem , dat aan een nieuwe kaart is gehangen echter heb in gedeelten van woonkamer, keuken, slaapkamer slechte/wegvallende wifi en in de tuin al helemaal niet meer. Oplossing daarvoor, volgens de monteur, 2 draadloze wifi ontvangers a 149 euro….zelf te betalen. Tevens constateerde hij dat ik (bedraad) aan het modem slechts 75 download heb in plaats van de 100 van het abonnement. Lang verhaal kort; voor dat laatste komt nu over 2 weken een monteur langs om een nieuwe fiber aansluiting te maken aangezien mijn glasvezelaansluiting van 10 jaar geleden dateert. Of dat de wifi problemen in huiskamer, keuken en tuin gaat oplossen…..je ne sais pas. Het zou KPN sieren als ze mij kosteloos de draadloze wifiversterkers zou sturen, hetgeen ze aan nieuwe klanten wel doet maar blijkbaar niet aan bestaande met een hoop sores. Helaas daar kun jij ook niets aan doen, bedankt in ieder geval voor jouw opvolging!


Lijkt me dat eerst die aan afsluiting maar eens verbeterd moet worden. Vervolgens: de versterkers zijn bekabeld aangesloten. Hoe bekabeld? Met een kabel uit 1 stuk van Experiabox naar de versterkers? Of zitten er kastjes tussen?


Ah, wat onwijs balen dat je nog steeds geen verbetering merkt, @PvdT. Ik lees dat je op advies van de monteur de KPN SuperWifi punten hebt aangeschaft. Ik ben net als @Nick83 wel benieuwd hoe die precies zijn aangesloten en waar je de punten hebt geplaatst. Ik kan je de SuperWifi punten helaas niet gratis aanbieden. Die staan namelijk los van de WiFi garantie. Als de problemen ook met je nieuwe modem niet zijn opgelost, dan zou ik je in eerste instantie adviseren om zaken als versterkers eens los te koppelen en de WiFi Manager te doorlopen. Als daar dan uit naar voren komt dat je WiFi niet toereikend is, dan ontvang je gratis Experia WiFi's (de zwarte versterkers). Al lijkt het me voor nu goed om de afspraak met de monteur voor het vernieuwen van je glasvezelaansluiting af te wachten. Grote kans dat je daarna verbetering merkt. 

 


Reageer