Skip to main content

Wij wonen in een vrijstaande woning met op alle 3 de etages een Expedia wifi versterker. Onze Expedia box is een V8. Als ik na gebruik gemaakt te hebben van de wifi manager denk dat onze WiFi signaal nu goed is, valt dit soms toch weer tegen. Bij testen van snelheid zit ik op begane grond rond de 100, op 2de etage rond de 50 en op zolder rond de 100. In de praktijk merk ik dat als alle apparaten verbonden zijn (20 stuks) het wifi signaal toch vaak weer trager is en meet ik dus weer andere waarden.Kan de Expedia box V10 dit verhelpen? Of hebben jullie een ander advies?

Nee dat gaat een v10 echt niet verhelpen. Dat heb je nou eenmaal met zoveel Wi-Fi signalen. Het moet allemaal over 1 kanaal en als je buren ook zoveel Wi-Fi signalen hebben en toevallig ook op hetzelfde signaal zitten dan heb je dat. Als je alle kranen open draait komt er ook minder water uit. Gamen en grote bestanden up of downloaden moet je gewoon niet via Wi-Fi willen doe maar bekabeld.


Hoi Hanphi, welkom op het forum! Ik heb eigenlijk niet echt veel toe te voegen aan wat Joep al aangeeft. Je hebt veel apparaten op de wifi zitten, dan ga je toch krijgen, als er veel van tegelijk in gebruik zijn, dat de bandbreedte per apparaat lager zal zijn. Wil je dan ook grotere dingen downloaden, of intensiever internetten, gebruik een kabel. Je kunt hiervoor eventueel een switch aansluiten op een Experia Wifi. Je zou eventueel nog kunnen kijken of je de Experia Wifi op de verdieping op een andere plek kunt neerzetten omdat deze wel lager scoort dan de Experia Wifi's op de andere verdiepingen.Â