Skip to main content

Ja het kan verbeteren als ik een extra wifi versterker bij KPN koop, maar had goede wifi bij Telfort. Mijn abonnement verliep op 11-11-2020 dus kan ik niet meer terug vallen op Telfort. KPN heeft mij van 2.4 naar 5.0 overgezet, nu is het nog slechter. Wat te doen? ***

 

Admin: eigen topic voor je aangemaakt en e-mailadres verborgen i.c.m. privacy

Wat bedoel je met KPN heeft mij overgezet???


Precies zoals ik schreef, men heeft de freqentie veranderd van 2,4 naar 5.0 (ongeveer, achter de komma weet ik niet meer). Zij zeiden de 5.0 is minder druk dus zal de wifi ontvangst beter zijn. Nou niet dus.


Welk modem heb je in gebruik @Henkwifi , de V8 heeft geen 5Ghz wifi band, en als je de versterkers hebt, De Experia wifi's dan heb je zowel 2.4 als de 5Ghz band naast elkaar en zou je wifi juist beter moeten kunnen worden als je gebruik kan maken van 5Ghz band, die als nadeel heeft dat die minder ver draagt dan de 2.4Ghz band.

 

Als je nu de WiFi manager even doorloopt heb je kans dat je een paar extra wifi punten gratis toegestuurd krijgt, wel alles doorlopen tot het einde.


Ik heb de Experia V10 en had met de 2,4 band (Telfort) geen enkel probleem. Alleen sinds de overgang naar KPN wel. Zij hebben mij toen overgezet op de 5Ghz band want dat zou veel beter zijn en een goede wifi ontvangst geven. Nou ho maar, niet alleen slechte wifi maar ook het voortdurend weg vallen van het tv-signaal is steeds raak. Weg gaan bij PKN lijkt mij het beste, want voor een goede oplossing zorgen zij niet. Ja je kunt betere wifi versterkers aanschaffen, maar dat was ik toch echt niet van plan. Wellicht is er een provider te vinden waar ik wel en goede tv ontvangst en wifi heb.