Heb zaterdag monteur hier gehad en we hebben mijn eigen router vervangen door de experia V10a, en nu komt het rare aan het hele verhaal. Hij haalt op zijn mobiel wel de beoogde snelheden na een aantal keren en ik op mijn iPhone 6s kom net halverwege. Op zijn laptop bedraad komt hij niet eens op de helft en ik haal het bedraad op mijn iMac volop 500/500.
alsof dat al niet vreemd is ik had ook nog een wifi versterker van destijds Telfort gekocht en aangesloten, maar vergeten te melden aan de monteur. Daar haal ik op mijn iPhone 6S wel de volle 500/500 snelheid, dus waarom wel op de versterker en niet op de Experia 10a, aan mijn mobiel ligt het niet iig. Inmiddels mijn eigen asus router weer op aangesloten want ik gebruik liever mijn eigen router en alles werkt incl. TV
Admin: titel aangevuld ter verduidelijking
Beantwoord
Wifi snelheid anders bij monteur dan bij mij
Beste antwoord door Erik van KPN
Hoi, Grand, welkom! De V10A heeft inderdaad standaard een gecombineerde toegang waarbij 2,4 en 5Ghz beide dezelfde SSID hebben. DIt kan gesplitst worden, maar moet met deze servicetool voor het wijzigen van wifi naam en wachtwoord gedaan worden. Ik verwacht dan ook dat wat Galdor eerder aangaf hier het geval is. Dat de draadloze apparaten op verschillende frequenties zaten, en dat de laptop van de monteur geen gigabit netwerkadapter had.
Bekijk origineelDit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.