Skip to main content
Beantwoord

WIFI snelheid is te laag

  • January 5, 2020
  • 7 reacties
  • 265 keer bekeken

Donya
Nieuwkomer
Forum|alt.badge.img

Hallo Forum,

Al enige weken kom ik in huis niet hoger dan 10 mbps op de beganegrond en eerste verdieping op zolder is het 5 mbps.

Van de KPN heb ik twee wifi versterkers en een nieuw modem ge kregen.

Nu dit is aangesloten door een monteur van de KPN is er nog geen verbetering.

Een medewerker van de KPN heeft mij verteld dat er 39 mbps mijn huis binnen komt en het dus normaal is dat mijn wifi zo weinig is.

Ik vind dit vreemd daar de KPN adverteerd met berijk in het hele huis.

Ik hoop dat het Forum mij kan informeren of dit zo is.

 

 

 

 

Beste antwoord door Erwin van KPN

Hoi @Donya . Bij het doormeten van de lijn zie ik dat je vandaag telefonisch (of chat) contact hebt gehad. Er is een monteur ingeboekt.

Ik hoop dat deze persoon ter plekke voor een oplossing kan zorgen!

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

7 reacties

peter-keetfm
Wijsgeer

Wifi heeft factoren die mee spelen op de snelheid

Kun je die speedtest bedraad uitvoeren

wat is dan de speedtest?


Donya
Nieuwkomer
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Nieuwkomer
  • January 6, 2020

Hallo Peter,

Dank je voor de reactie.

Ik heb op mijn PC welke bedraad is aangesloten op de experia box V10A de speed test gedaan.

Upload  28.2 pbps

Download 6.5 pbps


Erwin van KPN
Moderator

Hoi @Donya . Welkom op het forum.

Wat vervelend dat het allemaal nog niet wil vlotten met die wifi. Ik wil graag zelf wat metingen doen.

Toen de monteur is geweest, heeft hij toen zelf ook metingen gedaan? Vaak krijg je een rapportje wat er haalbaar is.

Kun je je profiel aanvullen en mij een seintje geven?


Donya
Nieuwkomer
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Nieuwkomer
  • January 7, 2020

Hallo Erwin

De monteur heeft ook metingen gedaan en kwam op de zelfde metingen als ik.

Hij heeft de nieuwe Expedia en wifi versterkers geplaatst. 

En weer gemeten met het zelfde resultaat.

Hij adviseerde mij een aansluiting van 100 pbps aan te vragen.

 


Donya
Nieuwkomer
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Nieuwkomer
  • January 7, 2020

Erwin misschien is het leuk om mij te bellen.

Mijn mobiel nummer staat in mijn profiel 


Erwin van KPN
Moderator
  • Moderator
  • Antwoord
  • January 10, 2020

Hoi @Donya . Bij het doormeten van de lijn zie ik dat je vandaag telefonisch (of chat) contact hebt gehad. Er is een monteur ingeboekt.

Ik hoop dat deze persoon ter plekke voor een oplossing kan zorgen!


Erwin van KPN
Moderator

Ik heb niks meer gehoord en ga er van uit dat je voldoende informatie hebt. Mocht je toch nog andere vragen hebben, stel ze gerust.