Skip to main content

WiFi snelheid niet meer dan 200 Mbit en lijkt max voor heel WiFi

 

Aansluiting: 1000 Mbit (Glasvezel) met Wifi 6 en Ax Wifi dus.

  • Als ik een speedtest doet met bv. NPERF op 1 device pakt hij max 200 Mbit
  • Als ik een speedtest op 2 devices doet met bv. NPERF op 1 device pakt hij max 200 Mbit (verdeeld over de 2 devices
  • Als ik bij iemand anders (die Odido heeft) met exact de zelfde wifi instellingen en aparaten pakt hij 400 Mbit
  • Wisselen van 80 naar 160 (band breedte) levert niks op.
  • Test gedaan een paar meter vanaf modems

 

Modem lijkt gecapped op 200 Mbit

 

Hi @CateyeNL,

Je hebt het nu over de wifi, maar wat gebeurt er als je een apparaat bekabeld met het modem verbindt? Haal je dan wel meer dan die 200Mb? Je mag dit even testen terwijl er verder géén andere apparatuur aangesloten is op je modem. 

En heb je eerder al wel de 1Gb snelheid gehaald? Of helemaal nog nooit meer dan die 200Mb?


Bekabeld haal ik ook maar 200 direct op gigabit poort met een laptop met gigabit kaart. Dan klopt maar eerdere punt dat als ik op 2 devices een  test doet, ze bij elkaar max 200 zijn.


Hmm, bij het adres dat je nu vermeld hebt, is een abonnement met 200Mb actief. Ik zie daar géén aanvraag voor 1Gb terug dus heel vreemd is het niet dat je niet hoger dan die 200Mb uitkomt 😬

Deze lijn is bij de oorspronkelijke bestelling ook als 200Mb opgeleverd, als jullie liever 1Gb aan snelheid hebben kunnen jullie daar een bestelling voor plaatsen 🙂


Dank! Dan is er iets fout gegaan bij de tussenpartij bij aanvragen. Bedankt voor uitzoeken en antwoorden. Gr. 


Graag gedaan, fijn dat het nu duidelijk is!