Skip to main content
Antwoord

WiFi snelheid soms maar 10 kB/s sinds overstap vanaf Odido

• July 24, 2025
  • 5 reacties
  • 38 keer bekeken

Van Odido overgestapt naar KPN, maar waar het eerst redelijk goed ging is het nu een ramp. Ik zit nu op 1kB/s also ik met een adsl inbelmodem werk. 

Eigenlijk wil ik terug naar Odido want binnen de internet omgeving is er niets verandert maar toch is de snelheid ver beneden peil. Waar ik kpn eerst hoog in het vaandel had staan is het nu belabberd.

Beste antwoord door Thomas van KPN

Hoi ​@Russ, welkom op onze community! Dat is wel érg langzaam, ik begrijp dat het om wifi gaat? Er zijn een hoop mogelijke oorzaken van langzaam wifi. We hebben hier een handig artikel over! 

Je kunt hierover ook altijd even met ons bellen, maak hiervoor online een afspraak!

Als je wilt denken we graag even met je mee hier op de community, daarvoor is het wel handig te weten hoe je alles aangesloten hebt zitten en wat je allemaal geprobeerd hebt.

5 reacties

JanD
Superuser
  • Superuser
  • July 24, 2025

Beste ​@Russ als je nog binnen de 14 dagen bedenktermijn zit, kun je nog terug, anders zit je er minimaal 1 jaar aan KPN  'vast’.

Welk merk en type modem heb je van KPN in bruikleen?

Doe eens een speedtest met 1 bekabelde PC rechtstreeks aan de modem aangesloten?

Wat is dat je werkelijke snelheid t.o.v. je abo-snelheid en wat is je abosnelheid?

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24
  • Moderator
  • Antwoord
  • July 28, 2025

Hoi ​@Russ, welkom op onze community! Dat is wel érg langzaam, ik begrijp dat het om wifi gaat? Er zijn een hoop mogelijke oorzaken van langzaam wifi. We hebben hier een handig artikel over! 

Je kunt hierover ook altijd even met ons bellen, maak hiervoor online een afspraak!

Als je wilt denken we graag even met je mee hier op de community, daarvoor is het wel handig te weten hoe je alles aangesloten hebt zitten en wat je allemaal geprobeerd hebt.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • July 28, 2025

Hallo Thomas, ik heb contact gehad met kpn en kon de modem omwisselen. Na het meten bleek dat de snelheid inderdaad erg laag was en omdat er nog een vpn tussen zit was het nog iets lager. Dus even de modem omwisselen en kijken of het daar aan lag. In ieder geval bedankt voor de reactie.

• July 28, 2025

Geen VPN gebruiken bij een speedtest...

JanD
Superuser
  • Superuser
  • July 29, 2025

Geen VPN gebruiken bij een speedtest...

En uitsluitend bekabeld testen op 1 pc met alle overige (draadloze) apparaten uit.

Dat is de enig geldende referentie voor een snelheidsmeting, draadloos nooit.

@Russ