Skip to main content

Zoals titel.

Ik had altijd 100Mbps ( en haalde dat ook strak, meestal iets er over )

 

Sinds vandaag omgezet naar 1Gbit, maar ik haal ( bedraad en onbestaand ) max rond de 190Mbps.

 

Doe ik iets verkeerd?

V10 box, superwifipunten, apparatuur kan vast, op 2.4ghz en 5 GHz. 

 

( Op 2.4ghz is de snelheid nog lager, rond de 80Mbps. )

...als je van Markplaats een KPN-modem koopt kun je aan heling doen, hetgeen strafbaar is.

Nee, jurisdisch ligt dit toch echt iets complexer er zal nooit sprake van heling zijn. Heling is namelijk alleen als je goederen koopt die uit een misdrijf verkregen zijn en daar is hier nooit sprake van. Sterker nog, de algemene voorwaarden van KPN bieden de verkopende partij zelfs de mogelijkheid impliciet het recht van eigendom te verkrijgen door de eventueel door KPN opgelegde afkoopsom bij niet retourneren te voldoen.

 


He he, gelukkig nog iemand die het snapt, wil er bij @JanD nog niet zo in, die ziet alleen maar ilegale praktijken in MP ex-KPN spullen.


Hallo @TheDutchShepherd , klik rechtsboven op STATUS, klik daarna links op GEAVANCEERD, scroll dan naar beneden en klik op DSL CONNECTIE STATUS.

Succes.

 


held.

 

er staat : PPPoE.

 

Betekent dit dat ik technisch gezien een v12 modem zou kunnen installeren, van marktplaats gekocht en door de vorige eigenaar afbetaald?

Ook al is die niet afbetaald kan en mag het, in de voorwaarden heeft KPN die mogelijkheid al geschapen omdat de afkoopsom er bij niet retouneren in vermeld staat.

Afkoopsom  =  schadeloos stellen.

Maar waarom een Box 12, gemakkelijk of denk je er beter mee af te zijn dan met een Fritzbox waar je veel meer zelf de controle over kunt houden, ik zou het wel weten.


Hallo @TheDutchShepherd , klik rechtsboven op STATUS, klik daarna links op GEAVANCEERD, scroll dan naar beneden en klik op DSL CONNECTIE STATUS.

Succes.

 


held.

 

er staat : PPPoE.

 

Betekent dit dat ik technisch gezien een v12 modem zou kunnen installeren, van marktplaats gekocht en door de vorige eigenaar afbetaald?

Ook al is die niet afbetaald kan en mag het, in de voorwaarden heeft KPN die mogelijkheid al geschapen omdat de afkoopsom er bij niet retouneren in vermeld staat.

Afkoopsom  =  schadeloos stellen.

Maar waarom een Box 12, gemakkelijk of denk je er beter mee af te zijn dan met een Fritzbox waar je veel meer zelf de controle over kunt houden, ik zou het wel weten.

Omdat ik er een te koop zag voor 25 euro. Stuk goedkoper dan de 150 tot 250 euro voor de fritzbox ( al naar gelang type )

 

Als de wifi 6 functionaliteit in de woonkamer zodoende is dat ik er met m'n laptop respectabele snelheden op haal, vind ik het best. 

 

En, doordat ik het dan best vind, kan ik ook weer beter die box 12 hebben, aldaar die makkelijker ( is mij verteld ) de wifipunten voor de rest van het huis aansturen.


Nou, kan verbeterd zijn, maar de Box 12 heeft hier maar 1 dag gehangen, was vorig jaar geen best ding.

Veel de connectie kwijt, de fritzen die ik gebruik doen hun werk een stuk beter, alleen al met de basis router de 7490 dek ik bijna het hele huis, zei het boven niet al te best maar het gaat, kon ik met de box 12 wel vergeten, ik heb nu in mesh er een 7583 en 2400 bij staan, de ene voor boven en de ander voor de tuin, nog geen enkel probleem gehad met WiFi bereik.


Afgezien of iemand 1 gbps nodig heeft (dat is ieder zijn eigen beslissing), moet je gewoon via de kabel 900 ~ 940 mbps bekabeld te halen zijn via een v10, v10a of box 12.

Als dat al niet gehaald wordt zou er eerst uitgezocht moeten worden wat er hier misgaat. 

Als je speedtest haal dan even alle bekabeling (behalve die van de wan) uit het modem. en probeer eventueel even een nieuwe kabel. 

En probeer dan even de speedtest via deze link. (directe link naar de kpn speedtest).

Speedtest Custom - Test your internet speeds


Afgezien of iemand 1 gbps nodig heeft (dat is ieder zijn eigen beslissing), moet je gewoon via de kabel 900 ~ 940 mbps bekabeld te halen zijn via een v10, v10a of box 12.

Als dat al niet gehaald wordt zou er eerst uitgezocht moeten worden wat er hier misgaat. 

Als je speedtest haal dan even alle bekabeling (behalve die van de wan) uit het modem. en probeer eventueel even een nieuwe kabel. 

En probeer dan even de speedtest via deze link. (directe link naar de kpn speedtest).

Speedtest Custom - Test your internet speeds

 

Bekabeld komt er ( na reset ) 970 uit, wifi blijft hetzelfde