Skip to main content

Ik heb de WiFiManager gebruikt omdat mijn WiFi waarden ver onder peil is, t.w. 15Gb!!! Notabene met een glasvezel aansluiting. Nadat WiFiManager zijn “herstel” werkzaamheden heeft gedaan, was het resultaat NOG TRIESTER, tw. 10Gb. Ik zit maar 3 meter van de modem af, een Experia V10.

Wat een teleurstelling!!! KPN kan me geen normale WiFi verbinding aanbieden. Wat kan ik hieraan doen?

 

Admin: reactie afgesplitst en nieuw topic voor je aangemaakt.  
 

Ik heb de WiFiManager gebruikt omdat mijn WiFi waarden ver onder peil is, t.w. 15Gb!!! Notabene met een glasvezel aansluiting. Nadat WiFiManager zijn “herstel” werkzaamheden heeft gedaan, was het resultaat NOG TRIESTER, tw. 10Gb. Ik zit maar 3 meter van de modem af, een Experia V10.

Wat een teleurstelling!!! KPN kan me geen normale WiFi verbinding aanbieden. Wat kan ik hieraan doen?

 

Admin: reactie afgesplitst en nieuw topic voor je aangemaakt.  
 

Ik neem aan dat je Mb bedoelt ipv Gb?

Maak je gebruik van alleen het modem? Heb je wifi punten?

3 meter zeg je, zitten daar deuren, muren of andere obstakels tussen?

Waar staat het modem?

Hoeveel wifi netwerken zijn er in de buurt?


Sorry, MB's uiteraard. Ik maak alleen gebruik van de modem en heb geen WiFi punten.

Modem staat in de meterkast en verder een glazen deur naar mijn werkkamer. Al mijn buren (vrijstaande huizen) hebben hun eigen netwerk. Zelf met WiFiManager krijg ik alleen maar slechtere resultaten. Zit nu dus op 10Mb (of zelf lager).


Doe eerst eens een bekabelde speedtest. Dan weten we of de snelheid überhaupt binnenkomt. (Met glasvezel grote kans van wel, maar toch)

Staan de wifi instellingen hetzelfde als dat ze standaard waren? Dus geen 2,4ghz en 5ghz gescheiden, of een gastennetwerk aangezet?

Reset die v10 eens, door pinnetje achterop ingedrukt te houden tot alle lampjes uit gaan. 

Kijk dan eens of het verbeterd is.


Er hoeft maar 1 buur te zijn die jouw netwerk dwars zit met een ander netwerk, een magnetron, een oven of wat dan ook.

Beter bekabeld aansluiten of wifi punten nemen en die door je woning verdelen. Hoeven niet perse de punten van KPN te zijn.
Daarnaast, de wifi van die modems….nouja, er is genoeg op het forum te vinden daar over.

Succes!


Bekabeld kom ik tot 67Mb download en 72Mb upload. Dat mijn WiFi nog geen 15% van bekabeld is, vind ik treurig. De afstand tot modem is klein, 3-5 meter. Er zitten geen opstakels tussen. Ik gebruik Experiabox 10. Zou Experiabox 12 enig soulaas bieden?

Ik heb het gastengebruik van WiFi uitgezet. Modem opnieuw herstart (via WiFi Manager) en nu kriijg ik 13Mb, wat ongeveer 20% van de bekabelde downsnelhied is. Toch veel te weinig zou ik zeggen.


Bekabeld kom ik tot 67Mb download en 72Mb upload. Dat mijn WiFi nog geen 15% van bekabeld is, vind ik treurig. De afstand tot modem is klein, 3-5 meter. Er zitten geen opstakels tussen. Ik gebruik Experiabox 10. Zou Experiabox 12 enig soulaas bieden?

Ik heb het gastengebruik van WiFi uitgezet. Modem opnieuw herstart (via WiFi Manager) en nu kriijg ik 13Mb, wat ongeveer 20% van de bekabelde downsnelhied is. Toch veel te weinig zou ik zeggen.

Blijft nog steeds het feit dat wifi erg afhankelijk is van externe factoren zoals hierboven enkele voorbeelden benoemd. 
Ik vraag me af of je dit KPN kunt aanrekenen.