Skip to main content

Elke avond rond 20:00 uur gaat onze wifi van 35Mbit naar 0,5 Mbit.Kan de klok erop gelijk zetten.
Zowel Netflixen als internetgebruik natuurlijk onmogelijk zo.

Is gekomen nadat ik op aanraden van KPN mijn abonnement van 100Mbit heb laten terugzetten naar 50Mbit aangezien er maar maximaal 53Mbit geleverd kan worden op mijn adres.

Het lijkt erop dat KPN software gebruikt die mijn verbinding op een bepaald tijdstip begrenst.Ook de beloofde glasvezel laat maar op zich wachten.Denk er na 21 jaar serieus over na om op te stappen.Zijn er betere providers?

Admin: Reacties afgesplitst van oud topic, eigen topic voor je aangemaakt

Is dit alleen via wifi of zakt de snelheid op bekabeld aangesloten PC's ook in elkaar?


@furryoca ,KPN gebruikt in ieder geval geen software die jouw verbinding op een bepaald tijdstip begrenst. Dat is nogal ver gezocht. Waarom zouden ze dat doen en wat hebben ze daaraan? Niks nee. 


Hoi Furryoca, welkom op het forum! Wij doen niets met jouw verbinding. Als jij een abonnement hebt van 50 Mbit, dan kappen wij dat af op een stukje boven de 50, maar verder doen we niets. Dat betekent dat je in de praktijk die 53 Mbit bekabeld in ieder geval moet kunnen halen. Dat je wifi op bepaalde moment slechter is wel mogelijk. Dat hangt dan meestal samen met meer mensen/apparaten die er tegelijk gebruik van maken, storing door andere wifinetwerken of dingen in/rondom je huis, en afstand tot het wifipunt.

 

Ik ben dan ook benieuwd naar het antwoord op de vraag die wjb ook al stelt, is het alleen de wifi die zo daalt, of ervaar je dan ook op bekabelde verbindingen problemen?

Als het alleen wifi is, doorloop dan eens de Wifi Manager op het moment dat het zo slecht is. Als het bekabeld ook niet goed is, vul dan je forumprofiel in en laat dat hier weten. Dan kunnen we een kijkje nemen.