Skip to main content

Goedemiddag, beste KPN

Vandaag even bezig geweest met het wifi in en rond het huis. alles bekabeld (3x wifi versterker dualband)

en bijna overal in en om het huis de snelheid van mij abonnement. Dit getest met de speedtest in de app van kpn. 

Ook maar eens getest op de pc die ik wat traag vond de laatste tijd op het www. Wat blijkt:  nog niet eens de helft van mijn snelheid (ook via de site van kpn getest) rechtstreeks van de experia box v9 naar de pc bekabeld. zowel down als up-load.

zijn er nog tips en tricks om dit aan te passen naar de snelheid van het abonnement? 

 

 

abonnement is 200/200 glasvezel, en de test via de knp site is 87mbps/32.8mbps

Ik hoor het graag.

Groeten,

Antonie

Misschien is de kabel niet helemaal meer in orde?


Hallo @Antonie Pool ,het zou kunnen zijn dat de ingebouwde netwerkkaart maar 100Mb ondersteunt en geen 1Gb, dat zou je bij de netwerkinstellingen controleren.

 


Heb je nog een andere pc? Je zegt dat je hem wat traag vond. Dat klinkt alsof niet alleen internet traag is. Misschien ligt het gewoon aan de pc zelf?


Mogguh.
 

Bedankt alvast voor de reactie’s. 
 

ik zal zaterdag als ik weer thuis ben dit even proberen. (Andere pc/netwerkkaart/kabel). 
 

 


Luitjes, ik ben er denk ik uit. 
De netwerkkaart is het euvel. 

Deze gaat idd maar tot 100mb. Deze maar eens vervangen. Dan moet het weer ok zijn. 
 

ik laat het jullie weten. 
 

 


https://m.alternate.nl/TP-Link/TG-3468-netwerkadapter/html/product/48853

:wink:


Even een andere netwerkadapter erin en het probleem is weer opgelost. 
 

bedankt voor jullie info!!👍🏻
 

En een snellere pc, daar wordt aan gewerkt!😉


@Antonie Pool Welkom op het forum. Ik zie dat je vraag al is beantwoord door de mede forumgebruikers. Mocht er nog iets anders zijn dat ik voor je kan betekenen dan hoor ik dit natuurlijk graag.