Skip to main content

Ik probeer wifi op te starten maar dan wordt er naar een veiligheidssleutel gevraagd wat is dat.

Wifi opstarten (?) van… telefoon, laptop, televisie…

Veiligheidsleutel = WPA (zie achterop modem) oftewel het wachtwoord voor de wifi verbinding.


Dat dacht ik al maar wist het niet zeker. Als ik dat intoets dan krijg ik een melding dat de veiligheidssleutel niet klopt.


Meestal toch niet goed gekeken.


Jawel want ik heb het meerdere malen geprobeerd.  Hij komt ook met een ander netwerknaam. De netwerknaam die op de modem staat komt niet in het rijtje voor waaruit ik kan kiezen en als ik het toevoeg geeft hij weer aan dat het een verkeerde veiligheidssleutel is. Ik zit op een laptop. Met mijn mobiel lukt het ook niet. Ze komen steeds met een andere netwerknaam dan die op de modem staat.


Hmm.

Welk modem heb je van kpn?

Experiabox (v10, v10a)

of de laatste

Box12


Hi @Bustertje,

Zijn er apparaten waarmee je wél verbonden bent met de wifi? En zo ja, is dat dan de netwerknaam die op het modem staat? Of een andere netwerknaam? 


We hebben geen reactie meer van je gezien dus ga ik ervan uit dat je geen verdere hulp nodig hebt. Anders hoor ik het graag!


Ik had even geen tijd om te reageren maar ik heb nog steeds geen wifi en ben nu weer van alles aan het proberen via het foldertjer van de KPN. Ik heb helemaal geen Wifi ook niet op mijn telefoon.


Er zitten bij de Box12 soms rare tekens in de WPA (veiligheidssleutel). Precies invoeren en de verbinding zou tot stand moeten komen.

Plaats anders eens een foto van de sticker achterop het modem met de WPA key.

De SSID komt wel overeen met wat je achterop het modem hebt staan? Vaak vind ie ook het wifi van de buren, dus je moet wel je ‘eigen’ SSID hebben.