Skip to main content

Op de V10a kun je per apparaat (telefoon, PC, laptop etc) een tijdschema instellen voor de wifie. Ik zocht ook iets dergelijks, maar dan voor de V10. De eco mode heb ik gevonden, maar daar kun je niet per apparaat instellen, alleen de hele wifi uitzetten, wat weer niet handig is voor de thermostaat, zonnepanelen , onze wekkerradio's etc. Ik wil alleen op bepaalde uren de telefoons enzo van de kinderen uitzetten, liefst ook met verschillende tijdschema's. Dat kan wel met de V10a lees ik hierboven, maar ook met de V10??

Als dit niet kan, is de V10 dan te ruilen voor de V10a, want is voor ons een belangrijk punt. We komen van Ziggo af, en daar ging dat prima. 

Hallo @RuudV70 , Tenzij er een defect is, zal KPN niet zomaar een Experia Box vervangen.

De verschillende Experia Boxen hebben afwijkende en/of ontbrekende functies, zoals ECO versus Parental control, maar dat is geen reden voor KPN om ze om te ruilen. 


Begrijp ik dan goed dat in de V10 niets anders mogelijk is dan ECO, dus alle wifi uit of aan, en per apparaat instellen helemaal niet mogelijk is?

Volgens de support zou het wel kunnen met de V10, maar ze kwamen er even niet uit ivm storing in hun systeem...

En als ik voor een ruil een redelijk bedrag wil betalen, dan ook niet mogelijk? Ik vind het ook niet zomaar, gewoon een kwestie van kijken wat een klant nodig heeft en dit leveren,, al dan niet als service. 


Dat klopt @RuudV70 , op de v10 kan je geen tijdschema per apparaat instellen, maar alleen via ECO de WiFi volgens een tijdschema aan/uitzetten.

Op de KPN Box 12 bijvoorbeeld heb je parental control, waarmee je volgens tijdschema per apparaat de toegang tot internet aan/uitzet terwijl WiFi permanent aan blijft.

KPN voorziet niet in een omruil, ook niet tegen betaling. Zoals gezegd wordt alleen een defecte Experia omgeruild. En ook dan kan je geen voorkeur aangegeven, je krijgt wat er “op de plank” ligt.


Dank je. 

We hebben ook nog een wifiversterker op de 1e verdieping staan, en de blokkade geldt vooral voor apparaten op de 2e. Dus kunnen we die wifiversterker een soort tijdschema geven? Weet niet of we daar ook in kunnen loggen etc. 


Welke wifiversterker is dat? Ik heb zelf de Super WiFi. Daarin zit helemaal geen instelling voor ECO noch parental control.


Je kunt wel op de versterkers inloggen, maar die hebben helemaal geen mogelijkheid om volgens een bepaald tijdschema aan of uit te gaan ofzo.

Versterkers van KPN blijven het altijd doen. Ook als u wel de v10a zou hebben, dan zou u daar nog niet mee geholpen zijn, de versterkers blijven het altijd gewoon doen voor alle apparaten. Het mooie tijdschema op de v10a werkt alleen als je geen versterkers hebt.

Je kunt ze aansluiten via een tijdschakelaar...

 


HaHa @Nick83 , je bent me voor. Dat wilde ik ook nog suggereren.


Aha, ja die heb ik ook nog wel liggen!  Heb alleen wel zulke slimme kinderen dat het doel niet lang gehaald zou worden. 

Maar dank voor je antwoorden, volgens mij is het me helemaal duidelijk. Zal toch de ECO worden. 


Je kunt onder in de meterkast bij de Experiabox een switch plaatsen:

https://m.apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/511342/switch-netgear-gs105e/?pageCount=1&pos=129

Deze sluit je aan op de Experiabox en de kabel die naar boven gaat sluit je op die switch aan. Je zet die switch er dus eigenlijk tussen. Vervolgens kun je de switch via de tijdschakelaar aan en uitschakelen. Als de switch uit is, dan is er geen internet boven.