Skip to main content

Deze week heb ik mijn internet abonnement verhoogd van 500/500 MB naar 1000/1000 MB. Echter is de snelheid niet verhoogd. Ik heb de modem een poosjes stroomloos gemaakt maar dit verhoogd niet de snelheid. Ik lees dat ik mijn modem eventueel dient te resetten. Dit vind ik geen optie aangezien ik dan alles opnieuw dien te in te stellen - wat onnodig veel werk vind. Daarnaast vind ik het ook wel erg vreemd dat nergens in de communicatie (nieuw contract en bevestiging e.d.) info staat over hoe je daadwerkelijker de snelheid verhoogt na het aanpassen van je abonnement. 

Glasvezelkastje ook al eens een aantal minuten stroomloos gehad? Dan reset je namelijk de bron. 


Dankjewel voor je reactie Dennis. Helaas helpt dit ook niet. De snelheid blijft max. rond de 500 met een uitschietertje naar 530 (op sommige momenten ook maar rond de 200, dit had ik hiervoor niet.


Je zou zelf niks moeten hoeven doen om die snelheidsverhoging binnen te krijgen. Maar ik lees "wifi". Ik neem aan dat je wel bekabelde speedtests doet? Want wifi gaat niet aan de 1000 komen. Had vandaag toevallig 573mb op een Fritzbox. 


Hoi @VerhoevenS . Welkom op het forum.

Ik ben ook wel benieuwd. Dit soort snelheden zul je bekabeld moeten meten. Op die manier kunnen we controleren of er de juiste snelheden op de experiabox/fritzbox/eigen router binnen komen.Â