Skip to main content

hoe zet ik de wifi uit voor bepaalde apparaten op belaalde tijdstippen? wat bedoelen jullie met “ Om deze functie te activeren ga je naar Network > Firewall > Mac Filter;”? waar vind ik zoiets? de mijnmodem.kpn vraagt om een wachtwoord en zegt dat ik “admin” ben… ik begrijp er niets van?! 

mijnmodem.kpn vraagt om een wachtwoord en zegt dat ik “admin” ben… 

Het wachtwoord staat achterop de box, op de sticker.

Welk model heeft u? De Experiabox v10a? Of de KPN Box? 


Hallo en welkom op het KPN forum @PietjePuck1

Inloggen op de KPN Experiabox gaat als volgt:

  1. Start een browser zoals Internet Explorer, Chrome of Firefox en ga naar http://192.168.2.254
  2. De gebruikersnaam is al ingevuld (ADMIN of KPN) Deze kun je niet veranderen
  3. Voor Experia Box V10: Open je de webinterface voor de eerste keer laat dan het wachtwoord veld leeg. Je moet nu een nieuw wachtwoord aanmaken.
    Voor Experia Box V10A & Box 12: Gebruik het wachtwoord dat achterop staat, op de sticker die achter het kaartje met wifi gegevens zit.
  4. Heb je al eerder ingelogd en een wachtwoord gekozen of het bestaande wachtwoord verandert vul dan dit eigen wachtwoord in.

Heb je zelf een wachtwoord ingesteld en ben je deze vergeten? Dan zit er niets anders op dan de Experia Box te resetten. Hiermee wordt het inlogwachtwoord teruggezet naar de fabrieksinstelling en kun je met bovenstaande stappen weer inloggen.


In de V10A kun je vervolgens via Firewall (bovenaan) en dan MAC Filter. Daar kun je dan Parental control aanvinken en Details uitvouwen w Je kunt daar instellen wanneer bepaalde apparaten op internet mogen.
 


Als ik je link gebruik, staat Admin niet ingevuld…

en krijg ik een foutmelding

Je bedoelt datgene wat staat achter “Admin password”, toch? 


Ja, het gaat om het paswoord dat achter "Admin pasword" staat/