Skip to main content

Mijn wifi valt met regelmaat weg, terwijl ik bijna met al mijn apparaten boven op mijn router zit. ( experia v10). Na het wegvallen probeer ik voor elk apparaat opnieuw verbinding te maken met de experiabox, maar dan wordt het wachtwoord door geen enkel apparaat geaccepteerd. Met de melding ongeldig wachtwoord. Ik moet dan eerst de experiabox resetten, en dan maken de meeste apparaten wel weer contact, op 1 na. Wie heeft antwoord

 

Heeft u nog andere WiFi punten in huis?


Nee, geen andere wifi punten. Het is de enigste. Deze storing doet zich sinds 1 week voor. Soms 1 keer per dag, soms meerdere keren per dag. Heel erg irritant. Via de kpn site kan ik dit probleem niet oplossen. Het gekke is dat als wifi uitvalt, ik met het wachtwoord niet in de experiabox kom. Na reset wel.


Welke firmware staat er op?

Wat verstaat u onder "reset"? Echt een fabrieksreset? Of alleen maar even de stekker uit het stopcontact? 


Firmware V1.01.00T04.3 Intermediate. Op de experiabox V10 zit aan de voorzijde een knop HERSTEL. Hiermee reset je de experiabox. Via de probleem oplosser van kpn doen ze precies het zelfde.

Het herstel werkt prima, daar gaat het niet om, maar dat de wifi spontaan wegvalt is voor mij een raadsel. En dat ik er dan niet meer in kom met mijn wachtwoord vindt ik raar. Na herstel functioneerd alles weer. Maar dan ben ik weer een half uur verder.


Ok. Als WiFi het niet meer doet, heeft u dan nog wel verbinding op bekabeld aangesloten pc's of laptops? 


@Huib Visser

Heeft u al eens een router overwogen?

Zijn vaak stabieler en hebben beter bereik dan de standaard apparatuur die een ISP levert.

 

Of wellicht een Box V12 aanvragen via de helpdesk.


Resetten doe je niet met de herstelknop maar met het resetknopje aan de achterzijde!!


Ik heb geen bekabelde apparatuur. Alleen wifi. En een router overwegen is niet zoeken naar het probleem.

Sinds dat KPN bezig is met het glasvezel tijdperk zijn er problemen. Ik draai al heel lang op de experiabox v10, altijd tot voorheen zonder problemen. Maar sinds 1 week problemen. Zat ook nog te denken aan een externe storing door bv. een babyfoon of iets dergelijks.


@Huib Visser

Heeft u al eens een router overwogen?

Zijn vaak stabieler en hebben beter bereik dan de standaard apparatuur die een ISP levert.

 

Of wellicht een Box V12 aanvragen via de helpdesk.

Alleen defecte modems worden vervangen door een gelijkwaardige @Krijskever , dus dat gaat'm niet worden.

Als de V10 defect zou zijn wordt deze weer vervangen door een V10, zeker als de klant pairbonding heeft, want dat kan alleen de V10.

 


Welkom op de community @Huib Visser. Doordat er geen bekabelde apparaten zijn aangesloten is het moeilijk om te zeggen of het alleen de Wifi verbinding is, of dat er meer speelt. Op het moment dat je merkt dat het wegvalt, hoe zijn de lampjes op jouw V10 dan?

Als het alleen de Wifi verbinding is, kan je de tips die we hier beschrijven ook proberen: 

 


Alle lampjes branden correct. Ik heb ook het idee dat iedereen die mijn bericht heeft gelezen, niet goed gelezen heeft. Het gaat niet alleen omdat de wifi wegvalt. Het rare is in mijn geval dat als ik met mijn apparaten opnieuw contact probeer te maken, het wachtwoord van mijn experiabox niet geaccepteerd wordt, door geen enkel apparaat. Na herstel van de experiabox is alles weer oke. Kost me alleen een hoop tijd om alles weer te connecten. En het wifi signaal is dan ook overal oke.

 


Wij zien niet wat jij ziet, we weten alleen wat je vertelt. Om een zo compleet mogelijk beeld te krijgen van de situatie moeten er soms vragen gesteld worden, en dat is wat iedereen gedaan heeft om het beeld zo duidelijk mogelijk te krijgen. Dat de lampjes goed blijven branden op dit moment doet vermoeden dat de verbinding zelf wel goed blijft.

Had je de reset die Joep beschreef ook al geprobeerd? Zoals hij zei is de herstelknop niet hetzelfde als een reset. De herstelknop zet dingen terug naar de standaard, met de reset knop wordt de software van het modem volledig opnieuw geïnstalleerd. Het kan zijn dat er iets niet helemaal goed gaat in de software nu, dan is de volledige reset de beste stap als je die nog niet had gedaan.


Reageer