Skip to main content
Beantwoord

Wifi valt dagelijks op zelfde moment weg

• 19 maart 2025
  • 7 reacties
  • 54 keer bekeken

Ik wordt helemaal gek van de weg vallende wifi, elke avond rond de klok van 23u weg wifi. Zelf hulp online van kpn is hopeloos die komt steeds tot de conclusie dat de wifi uit staat. Vervolgens gaan ze hem weer 'aan' zetten op afstand wat niet lukt. Sinds ik een tijd geleden een bericht heb gehad dat er een software update gepland stond (meen jan) is er een periodieke uitval van de wifi. Ik lees op het forum termen zoals rollback. Maar vraag me af hoe ik er vanaf kom. Jaren nul problemen en nu iedere dag :-( modem resetten, stroomloos maken voor minuten of meer dan een kwartier). Het baat allemaal niet. Enig idee hoe ik hier vanaf kom want voor een provider die ook nog eens de hoofdprijs vraagt kan ik hier zeer slecht tegen :-) maar wie niet :-)

Helpppp

Beste antwoord door Alex van KPN

Hi ​@Jür77, wat een vreemd probleem. 

Gebeurt dit elke avond stipt om 23 uur? Het eerste waar ik aan denk is dat er misschien een tijdsschema staat ingesteld vanaf dat tijdstip. Zou je dit willen controleren? Als je inlogt in de modem, ga dan naar de instellingen zoals hieronder beschreven. 

Bekijk origineel

7 reacties

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24
  • Moderator
  • 23373 reacties
  • Antwoord
  • 21 maart 2025

Gebeurt dit elke avond stipt om 23 uur? Het eerste waar ik aan denk is dat er misschien een tijdsschema staat ingesteld vanaf dat tijdstip. Zou je dit willen controleren? Als je inlogt in de modem, ga dan naar de instellingen zoals hieronder beschreven. 

• Helper
  • 42 reacties
  • 21 maart 2025
Jür77 schreef:

Ik wordt helemaal gek van de weg vallende wifi, elke avond rond de klok van 23u weg wifi. Zelf hulp online van kpn is hopeloos die komt steeds tot de conclusie dat de wifi uit staat. Vervolgens gaan ze hem weer 'aan' zetten op afstand wat niet lukt. Sinds ik een tijd geleden een bericht heb gehad dat er een software update gepland stond (meen jan) is er een periodieke uitval van de wifi. Ik lees op het forum termen zoals rollback. Maar vraag me af hoe ik er vanaf kom. Jaren nul problemen en nu iedere dag :-( modem resetten, stroomloos maken voor minuten of meer dan een kwartier). Het baat allemaal niet. Enig idee hoe ik hier vanaf kom want voor een provider die ook nog eens de hoofdprijs vraagt kan ik hier zeer slecht tegen :-) maar wie niet :-)

Helpppp

Hoi,

Welke modem heb je?

Heb je ook super wifi-punten en zo ja de witte of de zwarte?

• Auteur
  • Deelnemer
  • 5 reacties
  • 22 maart 2025

Hallo,

Nee geen super wifi punten. Modem is een experiabox V10

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • 3456 reacties
  • 22 maart 2025

Als het periodiek precies om 23u gebeurt, vermoed ik dat heeft te maken met nachttarief van stroom (tussen 23:00 en 07:00). Waarschijnlijk wordt een grootstroomverbruiker ingeschakeld met een wifi module. Of wordt de converter van zonenpanelen afgeschakeld. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • 5 reacties
  • 22 maart 2025
Alex van KPN schreef:

HI,

Ik zie wel dat hij op actief staat. Er staan tevens wat grijze balkjes op diverse tijdstippen.

Lijkt mij niet juist ? Hoe ze erin komen is mij een vraag. Ik neem aan uit zetten?

Mvgrg

jurgen

• Auteur
  • Deelnemer
  • 5 reacties
  • 22 maart 2025
TDN schreef:

Als het periodiek precies om 23u gebeurt, vermoed ik dat heeft te maken met nachttarief van stroom (tussen 23:00 en 07:00). Waarschijnlijk wordt een grootstroomverbruiker ingeschakeld met een wifi module. Of wordt de converter van zonenpanelen afgeschakeld. 

Interessant, nu denk ik de oplossing te hebben aangezien er een tijdschema actief was in het modem. Maar uit intresse wat zou de reden zijn bv dat de omvormer die idd een wifi module heeft in of uitgeschakeld wordt en invloed heeft op de wifi van het modem ?

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • 3456 reacties
  • 22 maart 2025

​@Jür77 Als een grootverbruiker aan/af geschakeld wordt, wordt een grote schommeling veroorzaakt op stroomnetwerk (als vele buren tegelijk doen, is het effect nog veel ernstiger), en gevoelige apparaten kunnen kuren tonen. Een wifi module (goedkope Chinese spul) kan ook storing op jouw wifi kanaal veroorzaken, maar je router zal wel na paar minuten weer herstellen. Specifiek wifi modules van omvormer hebben IGMP server en dat maakt weer storing op hele netwerk. Maar waarschijnlijk is toch het tijdschema van modem de veroorzaker.

Reageer