Skip to main content

Goedemiddag,

 

Vanwege continu wegvallende wifi zijn we enige maanden geleden van een andere provider overgestapt naar KPN. Dat ging even goed, maar helaas toch weer last van uitvallende wifi. Eerst was het één keer in de paar dagen, maar nu al een paar keer per dag. De volledige wifi valt dan uit, dus geen zwak signaal o.i.d. Na een minuut of 5 is de wifi weer terug en kunnen de verschillende apparaten weer verbinding maken. Om ellenlange goed bedoelde "probeer dit eens" sessies te voorkomen: de installatie is gedaan en gecontroleerd door een monteur van KPN. Plaatsing van V12 modem en 2 super wifi spots (beide draadloos verbonden) was in orde en de gemeten signaal sterktes meer dan prima. Diverse malen via de app de wifimanager afgelopen, maar uiteraard werkt die überhaupt alleen maar als er een wifi signaal is, en verder is dat ook telkens weer het zelfde riedeltje wat ik af loop zonder oplossing. Ik zie dat dit een veel voorkomend probleem is, maar behalve ellenlange goedbedoelde vraag en antwoord en "probeer dit eens sessies" heb ik nog geen concrete oplossing kunnen vinden. Kan iemand van KPN me misschien verder helpen?

Alvast vriendelijk bedankt voor de hulp.

@RobinvanO gebruik je draadloze verbindingssets of is er een omvormer van zonnepanelen op het netwerk?


Beste @Joep1965,

Ik gebruik alleen de 2 onbekabelde KPN super wifi punten. Verder geen extra range extenders of omvormers aanwezig.


Dat is natuurlijk een vervelende situatie Robin. Hoever zijn de SuperWifi punten van het modem geplaatst? Het kan zijn dat dat de communicatie dan verstoord raakt tussen de diverse apparaten, als is dat op afstand moeilijk in te schatten. Heb je de optie om één of beide punten bekabeld te verbinden met het modem? Mochten de problemen aanhouden dan kan je het beste even bellen met 0800-0402, dan lopen mijn collega's dat samen even met je door.


Beste Remco_,

 

Het modem staat open en bloot in de huiskamer, dus niet in een kastje verstopt ofzo. Het eerste SuperWifi punt staat in de slaapkamer recht boven het modem, dus dat zal hooguit een 3,5 meter hoger zijn. Het tweede SuperWifi punt staat in de slaapkamer daarnaast, op een meter of 4 van het eerste SuperWifi punt. Als ik één SuperWifi punt bekabeld aan het modem hang, krijg ik sowieso niet genoeg dekking op de bovenverdieping. Dan heb ik al een 3e nodig voor zolderkamer van omze oudste dochter. Zoals gezegd is dit op mijn verzoek voor de zekerheid nog door de monteur van KPN allemaal gecheckt tijdens de installatie van de glasvezel, en het bereik en signalen waren ruim binnen het minimale wat voorgeschreven is door KPN. Een detail dat ik eerder vergat te vermelden, de problemen zijn begonnen nadat we van de koperen kabel naar glasvezel over zijn gegaan. Aan de opstelling is niets veranderd buiten het omsteken naar het glasvezelkastje.


Voor wie geïnteresseerd is even een update. Ik heb gisterenavond ruim 3 kwartier met KPN gebeld. Er was van afstand al te zien dat onvereachte onderbrekingen van het modem zijn geweest, maar voor de zekerheid hebben we de volgende stappen doorlopen:

- zowel modem als SuperWifi punten uitgeschakeld 

- Glasvezelkastje uigeschakeld

- na enkele minuten wachten glasvezelkastje terug opgestart

- weer na enkele minuten wachten modem opgestart. Na enkele minuten wachten reset gedaan van het modem via het kleine gaatje aan de achterkant.

- Beide Superwifi punten via kleine knopje aan de achterkant een reset gegeven. Na opnieuw opstarten blijft dan een paars lampje continu branden. 

- Beide wifi punten uitgeschakeld

- via stappen in de mijnKPN app de Superwifi punten één voor één opnieuw ingesteld. Hierbij kregen alllebei de Superwifi punten eerst een update voor ze ingesteld werden. Dit was ook te zien aan het lampje dat een tijdje blauw was. 

- na updaten en instellen de Superwifi punten één voor één  onbekabeld terug op hun plaats gezet en opgestart. 

 

Gisterenavond daarna toch nog een uitval gehad. Vandaag dus in de gaten houden hoe het verder gaat. Blijft het probleem bestaan is er waarschijnlijk iets mis met het modem, of de aansluiting van de glasvezel naar het modem.


Weer even een update. Heel het weekend uitval gehad, en vandaag ook in ieder geval weer 9 keer volledige internet verbinding kwijt. 2x gebeld met Klantenservice en krijg nu te horen dat ze niks kunnen doen omdat ze van hun kant geen foutmelding doorkrijgen bij het uitlezen van het modem. Dan mag er dus blijkbaar ook geen monteur gestuurd worden om te zien wat het probleem is. Met andere woorden, zoek het maar uit meneer. Ik heb nu al spijt als haren op mijn kop dat ik overgestapt ben naar KPN. We zitten nu van ellende maar op de hotspot van mijn telefoon met onbeperkte data abonnement. Ik ga nog 1x proberen om alles een half uur uit te zetten, en stuk voor stuk opnieuw te resetten, maar dan weet ik het ook niet meer. Als KPN weigert me verder te helpen zie ik dit als contactbreuk omdat men niet levert waar ik voor betaal. Wordt vervolgd. 


Wat vervelend dat er dan nog geen oplossing is. Even voor mijn beeldvorming de SuperWifi Punten zijn draadloos verbonden met het modem? Is er een optie om één van de punten bekabeld aan te sluiten? Bij voorkeur dan het punt wat op de eerste verdieping staat? Helaas is er door de aard van Wifi (radiosignaal) niet altijd een garantie te geven dat iets wat heeft gewerkt, altijd blijft werken. Dat kunnen wij ook niet onder alle omstandigheden een garantie op bieden vrees ik. 


Beste Remco_

Het scheelt blijkbaar veel wie je aan de lijn krijgt bij de klantenservice. Vanmorgen nogmaals gebeld nadat we weer 2x zonder internetverbinding zaten en met de vriendelijke dame alle stappen van resetten nogmaals afgelopen. Dit omdat er afgelopen nacht werkzaamheden aan het netwerk zouden zijn uitgevoerd, zodat we uit konden sluiten dat er daardoor misschien iets veranderd zou zijn. Tijdens het opnieuw instellen van de Superwifi punten klapte de wifi er alweer uit, terwijl ik de klantenservice aan de lijn had. Dat was aanleiding genoeg om het modem te vervangen. Deze kan ik morgenmiddag ophalen, dus ik hoop dat het daarmee opgelost is. Ik laat nog weten hoe het afloopt.


Het nieuwe modem staat nu ruim 24 uur. Tot op heden nog geen uitval gemerkt, dus het lijkt er op dat er toch iets mis was met het modem. Ik heb ook het idee dat alles net even wat soepeler reageert op mijn telefoon, smart tv en laptop. Ik ga er van uit dat het probleem nu opgelost is. Jammer dat je wel mazzel moet hebben met wie je van de klantenservice aan de lijn krijgt. Iedereen bedankt voor het meedenken.


@RobinvanO, excuses voor de late reactie. Fijn dat er dan toch iemand even wilde meedenken. Ik hoop dat alles stabiel blijft en mocht er toch wat zijn laat het dan weten en post gerust nog even een topic!


Helaas te vroeg gejuicht. 

Toch weer 2x de wifi weggevallen. Alleen lijkt het nu alleen om het wifi sigaal te gaan, en niet de volledige internetverbinding. Het lampje "internet" op het modem blijft nu wel continue groen branden. Dat was bij het vorige modem niet het geval.