Skip to main content
Beantwoord

Wifi valt geregeld weg

• February 24, 2026
  • 5 reacties
  • 39 keer bekeken

Geregeld valt de laatste tijd mijn wifi uit

Denk dat het aan de modem of router ligt

Tv valt ook regelmatig stil

En op genomen programma's starten niet

Websites laden niet of duurt heel lang 

Wie kan mij hierbij helpen 

Al vast bedankt 

Gr pieter 

Beste antwoord door Remco van KPN

Goedemorgen Pieter! Dat is natuurlijk niet praktisch en dan moeten we even gaan zoeken naar de oorzaak. 

• Om wat voor een type verbinding gaat het? Is dat glasvezel of een verbinding over koper?
  • Wat voor een type modem heb je?
  • Hoe is alles aangesloten? Zijn de ontvangers met een kabel aangesloten, draadloos of is er een draadloze verbindingsset in het spel?

Ik zou ook het modem en eventueel het glasvezelpunt eens resetten.

Ik hoor graag wat de stand van zaken is en als ik nog iets kan doen laat het dan weten. 

5 reacties

XS4-Arjan
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • February 24, 2026

Hallo ​@Pieter 1213 , sinds wanneer ervaar je dit? Is er iets veranderd, heb je bijvoorbeeld je modem verplaatst?

Ook andere apparaten kunnen invloed hebben op het wifi-signaal, zelfs als je met meubilair hebt geschoven kan dit al de oorzaak zijn.

Ik zou als eerste eens proberen om de Experiabox op een andere plek te zetten, of om hem een stuk te draaien om te kijken of dat het probleem oplost.

Daarnaast kan het zijn dat de wifi naar een ander kanaal is verhuisd, waar meer storing op zit. Je kan eens proberen om de experiabox te herstarten om te zien of de wifi daarna een ander kanaal pakt.

• Auteur
  • Slimmerik
  • February 24, 2026

Heb zins paar dagen nieuwe tv + kastjes 

Voor de rest niks veranderd 

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16
  • Moderator
  • Antwoord
  • February 26, 2026

Goedemorgen Pieter! Dat is natuurlijk niet praktisch en dan moeten we even gaan zoeken naar de oorzaak. 

• Om wat voor een type verbinding gaat het? Is dat glasvezel of een verbinding over koper?
  • Wat voor een type modem heb je?
  • Hoe is alles aangesloten? Zijn de ontvangers met een kabel aangesloten, draadloos of is er een draadloze verbindingsset in het spel?

Ik zou ook het modem en eventueel het glasvezelpunt eens resetten.

Ik hoor graag wat de stand van zaken is en als ik nog iets kan doen laat het dan weten. 

• Auteur
  • Slimmerik
  • February 26, 2026

Hallo allemaal 

Heb de boel gereset en zit nou op andere frequentie schijnbaar

Nu werkt alles perfect 

Dus ik zal de oude terug sturen 

Bedankt voor het mee denken 

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

Goed om te horen Pieter! Ik wens je een fijne dag en als ik nog iets voor je kan doen laat het dan weten!