Skip to main content
Beantwoord

Wifi valt geregeld weg met melding dat netwerkkwaliteit niet goed genoeg is

• October 13, 2025
  • 8 reacties
  • 58 keer bekeken

Ik krijg zeer regelmatig deze mededeling en word dan ook van de wifi afgehaald en ga dan ongemerkt verder op mijn 5G. Gebeurd met meerdere apparatenĀ 

Beste antwoord door Denise van KPN

Hi ​@Arjand79, wat gek dat je deze melding krijgt, zeg.

De snelheid is goed, zo te zien. Maar het is echt dat jouw apparaten automatisch overschakelen naar 5G als de verbinding instabiel is. Je zou daarom eens naar de tip van JanD kunnen kijken. Het kan namelijk goed zijn dat jouw telefoon te pas en te onpas overschakelt.

Beste ​@Arjand79Ā zet de automatische omschakeling naar mobiel bij geen of slechte wifi UIT binnen je mobiel.

Grote kans dat je gewoon goede wifi hebt op die plek, maar dat je mobiel een beetje hypergevoelig is.

Ervaar je daarna nog steeds problemen met een wegvallende verbinding? Doorloop dan ons stappenplan voor problemen met jouw internet verbinding:Ā Wifi of internet doet het niet.

Lukt ook dit niet? Dan kan je altijd een belafspraak maken. Mijn collega aan de telefoon denkt dan graag met je mee.

8 reacties

WMG-N
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • 3812 reacties
  • October 13, 2025

​@Arjand79Ā 

Doe eens eens snelheidstest zowel met de WiFi en bekabeld. Welke snelheden haal je dan ? Probeer eensĀ de WiFi van de buren. Is die ook zo slecht ?

Dit geeft al aan of de vetraging bij de WiFi zit of in de (glasvezel-)kabel naar jouw huis. Welke lampjes branden er op het kastje waar de internet-/glasvezel-kabel jouwĀ huis binnenkomt ?

KPN snelheidstest:Ā https://www.kpn.com/internet/speedtest

• Auteur
  • Deelnemer
  • 7 reacties
  • October 13, 2025

Het gekke is dat ik net mijn wifi snelheid heb getest en die is 195mbs via de wifi. Maar hij gooit mij gewoon regelmatig ervan af terwijl de snelheid en wifi verder wel redelijk oke is. Hoop snel dat hier de overige 75% ook op glasvezel komen. De groene lampjes die moeten branden, branden ook

JanD
Superuser
  • Superuser
  • 11497 reacties
  • October 13, 2025

Beste ​@Arjand79Ā zet de automatische omschakeling naar mobiel bij geen of slechte wifi UIT binnen je mobiel.

Grote kans dat je gewoon goede wifi hebt op die plek, maar dat je mobiel een beetje hypergevoelig is.

Ā 

• Auteur
  • Deelnemer
  • 7 reacties
  • October 14, 2025

​@JanDĀ ja dat zou kunnen,Ā  maar dat is dan wel bij meerdere toestellen aan de hand, maar inderdaad bijna nooit tegelijk.Ā  Maar sommige spellen op de telefoon hapert hij wel erg.

Denise van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+19
  • Moderator
  • 9045 reacties
  • Antwoord
  • October 15, 2025

Hi ​@Arjand79, wat gek dat je deze melding krijgt, zeg.

De snelheid is goed, zo te zien. Maar het is echt dat jouw apparaten automatisch overschakelen naar 5G als de verbinding instabiel is. Je zou daarom eens naar de tip van JanD kunnen kijken. Het kan namelijk goed zijn dat jouw telefoon te pas en te onpas overschakelt.

Ervaar je daarna nog steeds problemen met een wegvallende verbinding? Doorloop dan ons stappenplan voor problemen met jouw internet verbinding:Ā Wifi of internet doet het niet.

Lukt ook dit niet? Dan kan je altijd een belafspraak maken. Mijn collega aan de telefoon denkt dan graag met je mee.

• Auteur
  • Deelnemer
  • 7 reacties
  • October 17, 2025

Goedemorgen,

Ā 

de snelheid is inderdaad meer dan goed. En heb deze functie inderdaad uit gezet. ik heb het zelf niet meer gehad, maar mijn vrouw wel weer keer op keer. Maar ook bij de kinderen als ze spelletjes doen hapert de wifi regelmatig. Hoop dat snel hier ook glasvezel van jullie is.

JanD
Superuser
  • Superuser
  • 11497 reacties
  • October 17, 2025

Goedemorgen,

Ā 

de snelheid is inderdaad meer dan goed. En heb deze functie inderdaad uit gezet. ik heb het zelf niet meer gehad, maar mijn vrouw wel weer keer op keer. Maar ook bij de kinderen als ze spelletjes doen hapert de wifi regelmatig. Hoop dat snel hier ook glasvezel van jullie is.

Beste ​@Arjand79Ā glasvezel gaat dat niet beter maken zolang als je draadloos werkt.

Bekabeld werken is dan de oplossing, zowel bij koper als bij glas.

Ā 

Denise van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+19
  • Moderator
  • 9045 reacties
  • October 21, 2025

Fijn dat jij het probleem in ieder geval niet meer hebt, ​@Arjand79. Alleen jammer dat de rest in jouw huishouden er nog wel last van heeft. Heb je hier nog naar gekeken?

KPN Community
15 jaar!

En dat vieren we graag samen met jou.
Vier je het met ons mee?

Jubileum topic