Skip to main content

Ik heb de laatste maanden steeds meer problemen met (kortdurend) wegvallen van internet. De apparatuur maakt dan nog wel verbinding met de Experia box, maar er is dan geen internet. Het weggevallen internet kan duurt minuten tot een kwartier. Meerdere keren de Experia box gereset en ook gebruik gemaakt van de WIFI-manager van KPN. Helaas neemt dit probleem eerder in frequentie toe dan af.

Is dit een probleem van mijn Experia box? Ik heb vaak gecontroleerd of er een lokale KPN-storing is, wat niet het geval is. Aangezien wifi het ook gewoon doet, lijkt mij dat daar het probleem zit. Is het mogelijk om mijn Experia box te vervangen? Ik heb een Experia box v8.

Hallo @Lam_2020 , heb je een glas- of een koperverbinding?

Indien glas, haal dan ook de glaskast eens minimaal 2 minuten van de stroom.

Hoe heb je de modem gereset, via het resetgaatje of alleen een paar keer alleen aan/uit?

 


Hoi @Lam_2020, heb je de stappen die Jan noemt al doorlopen?
Ik ben ook benieuwd hoe je alles verder aangsloten hebt zitten. Wat voor netwerkapparaten gebruik je?

 


Dank voor jullie reacties. Ik heb tot nu toe alleen de modem gereset met stroom aan en uit. Ik zal dit weekend een keer proberen via de reset gaatje. Voor wat betreft verdere aansluiting heb ik de modem ook aangesloten met een power Line adapter om zo ook wifi op zolder te hebben. Verder is alles zoals de KPN monteur het 4 jaar geleden had geïnstalleerd.

Ik zal na dit weekend een terugkoppeling geven na het resetten. Nogmaals dank voor jullie hulp.


Wi-Fi over power lines....Dat kon toen misschien maar dat is nu not done!!!


Wi-Fi over power lines....Dat kon toen misschien maar dat is nu not done!!!

Zou je dat kunnen uitleggen? Behalve de frequente wegvallen van internet doet ie het prima op de zolder. Overigens maakt de apparatuur beneden rechtstreeks verbinding met wifi van de modem en daar valt het internet ook geregeld weg.


Ja zeker. Ledlampen zijn funest voor powerlines. Aangezien we steeds meer ledlampen in huis krijgen zorgt dat voor grote problemen. Ze kunnen het hele netwerk slopen helaas.