Skip to main content
Beantwoord

Wifi valt meerdere keren per week weg

• April 18, 2026
  • 7 reacties
  • 49 keer bekeken

Mijn wifi valt meerdere keren per week weg , ik heb een V12 modem.

ik moet steeds de glasvezel aansluitings kastje(in de meterkast) en de modem resetten.

Wie heeft hier ook last van , en wat is er aan te doen , dit speelt al enkele maanden zo?

Beste antwoord door Jan van KPN

Goedemiddag ​@Henk C en bedankt ook voor jouw bericht :)

Knap irritant wanneer de wifi meerdere keren per week wegvalt dus goed dat je daar via deze weg ook melding van maakt! Je geeft aan dat je het probleem tijdelijk kunt verhelpen door het glasvezelkastje te resetten en dat is op zich helemaal niet zo gek bedacht! Maar wat daarin wel even belangrijk is, is dat je het glasvezelkastje minimaal 2 minuten lang stroomloos dient te maken om er voor te zorgen dat hij ook echt goed wordt gereset. Misschien doe je dat al hoor en in dat geval heb ik niks gezegd ;)
Wat ik je daarnaast sowieso kan en wil adviseren, is om eens aan de slag te gaan met de KPN Wifi Manager; deze online tool kan jou helpen om de wifi in huis te verbeteren dus ik ben heel erg benieuwd of dit ook in jouw situatie gaat zorgen voor de gewenste verbetering! Laat je het ons weten?

7 reacties

JanD
Superuser
Forum|alt.badge.img+19
  • Superuser
  • April 18, 2026

Beste ​@Henk C zie onderstaande link  voor een mogelijke oplossing:

en

• Auteur
  • Deelnemer
  • April 18, 2026

toevoeging , het is gekomen sinds vorig jaar januari , de glasvezel(met kastje) is aangesloten in de meterkast .

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • Antwoord
  • April 21, 2026

Goedemiddag ​@Henk C en bedankt ook voor jouw bericht :)

Knap irritant wanneer de wifi meerdere keren per week wegvalt dus goed dat je daar via deze weg ook melding van maakt! Je geeft aan dat je het probleem tijdelijk kunt verhelpen door het glasvezelkastje te resetten en dat is op zich helemaal niet zo gek bedacht! Maar wat daarin wel even belangrijk is, is dat je het glasvezelkastje minimaal 2 minuten lang stroomloos dient te maken om er voor te zorgen dat hij ook echt goed wordt gereset. Misschien doe je dat al hoor en in dat geval heb ik niks gezegd ;)
Wat ik je daarnaast sowieso kan en wil adviseren, is om eens aan de slag te gaan met de KPN Wifi Manager; deze online tool kan jou helpen om de wifi in huis te verbeteren dus ik ben heel erg benieuwd of dit ook in jouw situatie gaat zorgen voor de gewenste verbetering! Laat je het ons weten?

• Auteur
  • Deelnemer
  • April 21, 2026

Mijn vrouw werkt vanuit huis voor haar werk ,laptop is met kabel aangesloten , die heeft ook al problemen gehad ?

Bedankt voor het advies.

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • April 23, 2026

Goedemorgen ​@Henk C , als je vrouw ook problemen met de verbinding heeft ervaren terwijl haar laptop met kabel is aangesloten op het modem, dan lijkt het er bijna op dat er iets niet goed gaat met de internetverbinding. In dat geval zou ik je willen adviseren om daar een belafspraak voor in te plannen met onze Helpdesk zodat we vanuit daar direct jullie verbinding eens door kunnen meten, dat lijkt me de beste stap om nu eerst te nemen! 

• Auteur
  • Deelnemer
  • April 23, 2026

oke zal ik nog een keer doen , vorigekeer heeft het ook niet geholpen ,bedankt voor het davies

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • April 23, 2026

Graag gedaan ​@Henk C en mocht dat onverhoopt niks opleveren, laat het hier dan ook vooral weer weten!