Skip to main content

Goedendag,

 

Ik heb een V9 experiabox. Regelmatig valt de Wi-Fi een minuutje weg. Dit is zowel op de laptop, alswel mobiele telefoons en televisie. 

Telefoons gaan over op 4G, netflix loopt vast in een bufferscherm op 25% en televisie beeld bevriest. Soms is het noodzakelijk de modem helemaal te resetten. 

Kpn Wi-Fi versterkers er tussen gezet, geen resultaat. Kanalen gewijzigd, geen resultaat. Wi-Fi manager doorlopen, geen resultaat. 

 

Tijd voor een nieuwe modem??

Hallo @Joran46 Als een Experia Box defect is wordt 'ie vanzelfsprekend vervangen. Maar dan moet je uiteraard zeker weten dát het probleem met de Experia Box te maken heeft. Dus de eerste vraag is: speelt dit probleem ook als je gebruik maakt van een bekabelde verbinding? Je geeft aan dat je de wifi manager hebt gedaan; wat kwam daar uit? Je hebt de test toch wel gedaan zónder dat de wifi versterkers waren aangesloten? 


Hallo @Joran46 Ik zie dat je niet meer hebt gereageerd in dit topic. Als ik je nog ergens mee kan helpen dan lees ik het graag! 


Bij deze nog even een reactie. Misschien voor als het probleem zich bij andere mensen voor doet. 

Bekabeld rechtstreeks naar het modem waren er geen problemen. Via kpn stopcontact netwerk wel en via Wi-Fi op meerdere apparaten ook. 

Wi-Fi manager gaf aan dat alles meer dan goed was. Advies was via de Wi-Fi manager om een monteur in te huren voor 50 euro.

Via kpn chat helpdesk kwam hetzelfde uit. We zien niets als we de modem uitlezen dus daar doen we niets aan. We raden een monteur aan voor 50 euro..

 

Wacht even... jullie apparatuur lijkt niet te functioneren en daar moet ik 50 euro voor betalen??!! De modem is al verouderd, er zijn al een of twee nieuwere versies die nu gebruikt worden. Ook voor dit argument was klantenservice niet gevoelig. Het moest een monteur worden voor 50 euro en ivm corona ook nog via de webcam.. right…

 

Toen maar gebeld met kpn. De 1e 2 keer kreeg ik niemand aan de lijn aangezien mi jnn probleem omschrijving aan de telefoon het Wi-Fi bevatte. Dan krijg je een sms met de link naar Wi-Fi manager en wordt verzocht de verbinding te verbreken. 

 

3e keer gebeld en aangegeven dat ik een klacht had. Dan heb  je wel ineens heel snel iemand aan de lijn. Hij hoorde mijn verhaal aan en zonder enige discussie werd er een nieuwe modem afgestuurd.. de experiabox 10a, guess what... veel beter en verder wifi bereik en alle problemen opgelost!! 

 

Chapeau voor deze helpdeskmedewerker! 

Te gek voor woorden dat kpn zo hard aanstuurt op een webcammannetje voor 50 euro terwijl niet eerst het eigen apparatuur wordt uitgesloten en dat alleen omdat het probleem op afstand niet zichtbaar was.. 

 

Maar goed het is opgelost en daar gaat het nu om!

 

 

 


Hallo @Joran46 Fijn dat je nog even terugkomt en goed om te horen dat het is opgelost. Dat is inderdaad het belangrijkste. 

Zoals ik in mijn eerste bericht schreef: als er apparatuur defect is, dan vervangen we het uiteraard. Het is dan wel zaak om duidelijk te krijgen waar het probleem precies. Het geeft zin om een nieuwe Experia Box op te sturen als daar het probleem niet in zit. Hoewel het kan lijken dat iets aan een apparaat ligt wil je daar niet bij voorbaat vanuit gaan. Vandaar dat we soms op het eerste gezicht vervelende en omslachtige vragen moeten stellen: we willen juist alles uitsluiten. Voor specifieke problemen met wifi biedt de wifi manager bijna altijd uitkomst en soms kies je voor een betaalde monteur. Het is in elk geval goed om te lezen dat de laatste collega met wie je contact had heeft vastgesteld dat de box beter vervangen kon worden. 


Reageer