Skip to main content

Mijn WIFI val af en toe weg, ik heb in huis inmiddels 2 wifi versterkers staan.

Ik heb ook al meerdere keren de app geprobeerd, dan wordt er iedere keer op een andere kanaal gezet.

Toch blijft de WIFI af en toe uitvallen.

Ik heb ook twee wifi experia's in huis staan, deze brengen ook niet het gewenste resultaat.

ik heb de box V9

Dat is vreemd. Ik neem aan dat de experia wifi's direct met een kabel aangesloten zijn op de experiabox. Overigens wordt de wifi van de experiabox automatisch uitgeschakeld. Kan je iets meer vertellen over waar je de experia wifi's hebt staan?


De experia's heb ik uiteraard bekabeld staan achterin bij de bijkeuken en de andere op de 1e verdieping  slaapkamer. De router staat in de meterkast

 


Misschien wil je het volgende proberen. Ontkoppeld de experia wifi's en zet het modem terug naar fabrieksinstellingen. Wacht even tot het modem weer opgestart is en sluit de experia wifi's weer aan. Let op je bent dan wel alle zelf ingestelde instellingen kwijt. 


Modem is enkele weken geleden ook al gereset, we hebben een maand geleden een storing gehad, toen alles gereset, bleek niet t probleem te zijn. Probleem lag bij kpn.

Maar sindsdien wel probleem met uitvallen van t wifi signaal

 


Kanaal handmatig nu op 13 gezet, op aanraden van kpn medewerker.


Heb je de wifimanager al gedaan?https://www.kpn.com/internet/wifi/tuner.htm#/login doe die wel zonder de experia wifi's. 


@wifi kanaal veranderen

Is dit probleem met alle wifi apparaten

Het kan ook aan een wifi apparaat liggen

Als je experia wifi gebruikt word je wifi op je v9 uitgeschakeld

Ook een punt om rekening mee te houden

 

 


Hoi @wifi kanaal veranderen, wat irritant zeg, de wegvallende WiFi. Nu heb je al het WiFi kanaal veranderd. Geeft dat verbetering? En heb je anders ook dit topic al eens doorgenomen? Hier staat alles over WiFi uitgelegd. 


meerdere wifi apparaten hebben er last van, mbv wifi manager is de wifi op goede sterkte..maar soms valt de wifi gewoon ff weg...ik twijfel zelf aan de de experia v9 box...

Bedraad internet heeft geen last van uitvallende verbinding..

Dusss....


Zijn de bedraad aangesloten apparaten die geen last hebben verbonden met dezelfde kabels als de Experia WiFi's? 


1 experia wifi zit tussen de box en de PS, ps heeft geen probleem.

De andere experia wifi staat op slaapkamer..apart kanaal..

 

 


Aparte kabel bedoelt u? En u gebruikt geen draadloze verbindingsset?

 


Maar wat ik van peeter-keetfm begreep is dat met de experia wifi de originele wifi signaal stopt...dus bij gebruik van 2 experia wifi, heb ik maar 1 extra signaal...als ik t goed begrijp....


Maar wat ik van peeter-keetfm begreep is dat met de experia wifi de originele wifi signaal stopt...dus bij gebruik van 2 experia wifi, heb ik maar 1 extra signaal...als ik t goed begrijp....

Dat klopt, dat is het kromme van het hele systeem.

 


Nee, ik gebruik geen draadloze verbindingsset


De snelheid van de WiFi is dus goed. Alleen valt hij af en toe eens weg. Je dacht zelf aan het modem, alleen met gebruik van de Experia WiFi zou dat niet kunnen aangezien de Experia WiFi de WiFi van de V9 uitzet. Echter kan het natuurlijk zijn dat de hele verbinding wegvalt, zijn er apparaten die bekabeld aangesloten zijn op het modem? Valt daarvan ook de verbinding weg?


Ff afgewacht of de veranderingen wat brengen..helaas. de bekabelde apparaten hebben geen last van uitvallen.

Ook ik heb het nu zelf mee gemaakt, verbinding valt gewoon weg...mijn zoon heeft zelfs gehad dat hij de  code opnieuw moest invoeren.


Het is dus puur de WiFi dus. 😞 Je hebt al heel veel getest, mag ik nog eens meekijken. Zou je jouw Forumprofiel willen voorzien van postcode + huisnummer en naam van de contractant? Ik hoor graag als je dat gedaan hebt, dan kijk ik mee. Er is verder afgelopen weken niets meer veranderd? Geen kanaalwijziging, herstart etc.?


@ bart_Z...gedaan


Heb je de Experia WiFi's al eens gereset en volledig opnieuw geïnstalleerd met de app voor Thuis? Maakt dat nog verschil?


Heeft dat voor verbetering gezorgd? Ik heb namelijk geen reactie eer van je ontvangen. 


Hoi Bart,

Ik heb de ecperias gereset mbv app.

Nog valt de Wifi de weg…

Ik heb extra een paar dagen afgewacht, maar helaas..

 

Soms ben ik aan t twijfelen om de supergoede wifi aan te schaffen, masr ben bang dat dat ook geen verbetering brengt.

 

 

 

 


Wat ontzettend balen zeg. Ik snap dan ook dat je twijfelt. Mag ik eens meekijken naar jouw netwerk hoe je dat allemaal hebt aangesloten? Dus welke apparaten? Ik moet je hiervoor toestemming vragen. Wellicht dat ik dan een beter beeld krijgt van jouw netwerk. Je hebt ook de kabels nagekeken. En als je nou eens een loskoppelt? Dus maar 1 Experia WiFi gebruikt. En dan testen met 1 apparaat op de WiFi. Is het dan goed, dan kun je het volgend apparaat toevoegen. Is er dan een apparaat waarna het ineens mis gaat?


Je mag meekijken...bekabeling lijkt mij in orde..

Ik zal 1 experia losjoppelen..

 


Ik zie twee Experia WiFi's en ook nog een ander versterker? Staat die aangesloten? Zo ja, wil je die er tussenuit halen en dus alleen gebruik maken van de Experia WiFi's. En valt de WiFi nog weg als je eens Experia WiFi. En als je de swtich eens achter de Experia WiFi weghaalt en rechtstreeks op het modem aansluit?