Skip to main content

LS,

 

Niet al te lang geleden heb ik mijn abonnement aangepast icm hogere snelheden. Hiervoor heb ik een nieuwe modem gekregen. Experiabox V10.

 

In het begin had ik wat problemen met een te laag wifi signaal hierop heb ik mijn wifi repeater (officieel via KPN gekregen bij de vorige modem met dezelfde problemen). Maar nu sinds een maand heb ik dat het wifi signaal gewoon compleet wegvalt. Eerst ongeveer 1 keer op een dag en inmiddels is dat 5 keer op een dag gemiddeld. Ontzettend vervelend vooral als je aan het gamen bent. 

 

Wat ik tot nu toe heb gedaan; regelmatig gebruik van Servicetool. Harde fabrieksreset via apparaat. Zonder en met repeater maakt geen verschil behalve dat het signaal slechter is. 

 

Bij het vorige abonnement (en vorige modem) had ik geen problemen met het wegvallen van het internet alleen was de snelheid niet afdoende voor het gebruik wat ik ervan maakte (gamen e.d.). Snelheid is nu wel afdoende alleen met wegvallen van internet terwijl je aan het gamen bent is natuurlijk zeer vervelend. 

 

Nu is de oplossing van de Servicetool dat ik een monteur moet inhuren voor 50 euro. Jammer voor een service wat je mag verwachten van KPN. Is er iets wat ik nog kan doen?

Hoi @Advs1986, welkom op het forum!
Ik kijk graag even met je mee! Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd? Vind je het ook goed als ik op afstand meekijk hoe alles verbonden is met je experiabox?


Beste Thomas,

Bedankt voor je antwoord. Relevante gegevens heb ik ingevuld. Ja ik geef toestemming om op afstand mee te kijken via experiabox. Alvast dank.

 


Bedankt! Ik heb meteen even meegekeken. Tot aan je experiabox gaat het in ieder geval uitstekend. Ik zie 1 wifi experia verbonden momenteel. Klopt dat? Als dat er twee horen te zijn gaat het vermoedelijk fout tussen de tweede wifi experia en de experiabox.


Beste Thomas, 

 

Ik heb 1 Experia modem V10. En daaraan zit 1 wifi repeater ook van experia, gekregen via KPN. Zonder deze was het signaal niet afdoende. Met de repeater is het signaal prima. Het knalt er in 1 keer uit. Zelfs bij meerdere verbindingen tegelijk op verschillende plekken. Er gaat geen signaal verlies aan vooraf.


Beste Thomas, 

 

Ik heb 1 Experia modem V10. En daaraan zit 1 wifi repeater ook van experia, gekregen via KPN. Zonder deze was het signaal niet afdoende. Met de repeater is het signaal prima. Het knalt er in 1 keer uit. Zelfs bij meerdere verbindingen tegelijk op verschillende plekken. Er gaat geen signaal verlies aan vooraf.

Dit heb ik ook... Apparaten worden door die WiFi versterker soms gewoon geblokkeerd kijkt het wel. Meerdere apparaten hebben er last van....


Hoi @J.f.rey, ik zie dat je hierover ook in gesprek bent met mijn collega in je eigen topic. Wil je daar antwoord geven op de gestelde vragen? Mijn collega helpt je daar graag verder!
@Advs1986  zou je je experiabox eens volledig willen resetten? Het kan wel zijn dat je hierna eventueel gewijzigde instellingen opnieuw moet wijzigen. Op dit moment lijkt er in je experiabox iets niet helemaal goed te gaan.


@Advs1986 is het nog gelukt je experiabox te resetten?


We hebben niets meer van je gehoord dus ga ik ervan uit dat het opgelost is.  Anders weet je ons te vinden!