Skip to main content

Hi,

Ik zie meerdere forums met een vergelijkbaar probleem maar heb er nog geen een gevonden die voor mij de oplossing biedt.

Gedurende de hele dag beland de wifi in een piek en dal patroon. Het ene moment werkt deze perfect, en 2-5 minuten later is er wel connectie naar een wifipunt/modem, maar heeft deze geen internet. Na zo een 5s herpakt de wifi zich en is er weer internet toegang.

Ik heb de modem en de wifipunten al meermaals (4x gedurende een week) volledig gereset. Ook regelmatig de wifimanager doorlopen. Dit maakt geen verschil. Ik gebruik glasvezel van 1000 mb/s. Via ethernet zijn deze pieken en dalen niet zichtbaar.

Het is extreem frustrerend aan het worden. Ik kan het telefoongespreek ook al inbeelden waarbij wederom om een reset gevraagd gaat worden. Hierna zal het een paar minuten werken waardoor dat de conclusie gaat zijn, terwijl de pieken en dalen nog steeds zullen bestaan. Heeft iemand een suggestie wat ik nog kan doen?

Jammer, hoewel ik ook niet direct had verwacht dat dit zou helpen. Ik zie dat je een wijziging naar 4 Gbit hebt gedaan en dit wordt maandag actief. Daarbij krijg je ook een ander modem. Ik hoor graag van je of je dan nog steeds problemen ervaart. Mocht dat zo zijn, geef het snel aan. Want dan kan ik, vanuit de wijziging, een monteur laten komen om de boel na te kijken. 


Je bent er snel bij Erik, klopt. Naast dat een hogere internetsnelheid nooit verkeerd is hoopte ik zo met een nieuwe modem van het probleem af te komen. Een soort win win. Maandag nadat alles staat zal ik terugkoppeling geven. Ook als alles weer werkt zodat we het netjes kunnen afsluiten.

Fijn weekend voor nu!


Hi Erik, ik had goeie hoop, maar na aansluiten van de modem en de wifipunten te hebben reset en weer laten syncen met de modem (het bekende riedeltje inmiddels), probeerde ik via een streamings dienst op wifi een film te kijken. Deze werd na 2 min al inderbroken door een wegvallend signaal. Hierna gelijk even de wifi punten helemaal ontkoppeld en puur op het signaal van de modem de film hervat. Wederom na 2 min een wegvallend signaal. Ik denk dat ik vanaf mijn kant nu alles wel heb geprobeerd.


Heeft u al eens getest met andere/nieuwe ethernet kabels?

Dit is een gok maar u heeft al zo veel getest dan kan dit er m.i. ook nog wel bij.


Dank voor de suggestie JRS54. Ik heb genoeg ethernet kabels voor meerdere huishoudens. Het switchen van kabels heb ik ook al afgestreept.

Nu dubbel. Bij een nieuwe modem zitten ook weer nieuwe kabels.


Beste @Erik van KPN , inmiddels zijn we 1.5 week verder. Kan ik nog jouw support rekenen


Sorry, Zensei, ik was dit uit het oog verloren.  

 

Hi Erik, ik had goeie hoop, maar na aansluiten van de modem en de wifipunten te hebben reset en weer laten syncen met de modem (het bekende riedeltje inmiddels), probeerde ik via een streamings dienst op wifi een film te kijken. Deze werd na 2 min al inderbroken door een wegvallend signaal. Hierna gelijk even de wifi punten helemaal ontkoppeld en puur op het signaal van de modem de film hervat. Wederom na 2 min een wegvallend signaal. Ik denk dat ik vanaf mijn kant nu alles wel heb geprobeerd.

Dus ook met het nieuwe modem, en alleen daarmee verbonden, heb je de uitval nog. Dan zit er toch echt ergens iets niet lekker. Ik denk niet dat we dan nog veel verder komen met nog meer heen-en-weer hier. Alles is al wel zo'n beetje geprobeerd. De volgende stap is dan een technische melding en/of monteur. 

Ik zie dat je hiervoor inmiddels telefonisch contact hebt gehad, heel goed. Dat is ook de kortste klap in dit geval. Er is een monteur geweest die het, helaas, ter plekke niet heeft kunnen oplossen. Gisteren is afgesproken dat er een nieuwe NT wordt opgestuurd, en dat je weer contact opneemt mocht die toch ook niet de oplossing brengen. Telefonisch contact is dan ook, voor het verdere verloop hiervan,  de beste manier. Maar het zou mooi zijn als je de uiteindelijke resolutie hier nog zou willen delen.


Het is gewoon helemaal kut dat KPN internet, je blijft de boel resetten en veranderen doet het niet. Om de haverklap pleurt je internet radio uit, gamen werkt niet stabiel, tv moet weer met kabel worden aangesloten (wat niet tijdens het afsluiten van je abonnement wordt aangegeven) en als klant zit je er mooi mee..


Hi @Erik van KPN , ik zie dat je jouw laatste comment als antwoord hebt aangestipt. Ik wilde nog terugkoppeling gaan geven. Maar deze heb ik nog niet van de oplossing omdat we nog aan het kijken zijn waar het aan ligt. Het probleem is wel opgemerkt en er is iets goed mis (vooral in de upload zit er iets geks). De onvang is waarschijnlijk ook groter dan gedacht.

De uiteindelijk oplossing zal ik hier posten en wil ik dan graag als antwoord aanstippen


Er is ergens vroeg in de keten een onderdeel vervangen. Dit onderdeel gaf mijn problemen bij 1100 mensen. Na het vervangen werkt alles weer perfect. De download sneleid was prima, maar de upload gaf duidelijke problemen bij de metingen (met de juiste apparatuur. Dus niet de standaard speedtest)

Het koste wat uitzoekwerk maar ik ben altijd serieus genomen met dit probleem. Ik heb de experts/monteurs niet meer gesproken nadat deze is vervangen dus bij deze veel dank voor meedenken en oplossen van dit probleem.


Reageer